- Hirdetés -

Nagyon elhúzott a TV2

|

Minden fontosabb célcsoportnál növelte előnyét a TV2. Ugyanez igaz a teljes TV2 Csoportra is. A hét két legnézettebb műsorát is a TV2 sugározta. Az RTL legnézettebb tartalma a kereskedelmi célcsoportnál az X-Faktor, a teljes lakosságnál a Híradó volt.

Általában RTL dominancia szokta jellemezni az őszi tévés szezont, idén azonban kicsit másként alakul a helyzet, jobban elkapta a fonalat a TV2. Utóbbi a mögöttünk álló héten teljes napon és főműsoridőben, mindhárom fontos célcsoportnál (4+, 18-49 évesek, 18-59 évesek) az RTL előtt végzett. Ráadásul az RTL-nek jobban fekvő főműsoridőben is már egész jelentős előnyt hoztak össze. Múlt héten a TV2 az esti sávban és a 18-49 éveseknél 15,5 százalékos, az RTL 13 százalékos share-t ért el. A 18-59 éveseknél ugyanez 15,7 százalék és 12,8 százalék volt a TV2 javára. A teljes lakosságnál pedig már 5 százalékpont feletti a TV2 előnye, hiszen 17,9 százalékot értek el az RTL 12,6 százalékával szemben.

A korábbi, 44. héthez képest azt látni, hogy az RTL minden célcsoportban nagyjából ugyanazt hozta, viszont a TV2 főműsoridőben és a teljes napon is erősíteni tudott. Például az esti sávban és a 18-59 éveseknél 1,4 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,5 százalékponttal erősödtek. Teljes napon a 18-59 éveseknél 1,6 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,7 százalékponttal nőtt a TV2 share-je.

A teljes portfóliók terén is hasonló a helyzet, a TV2 Csoport minden bontásban az RTL Magyarország előtt végzett. A legkisebb differencia főműsoridőben, a 18-49 éveseknél látható, de ez is 3 százalékpontot jelent (TV2 Csoport: 26,7%, RTL Magyarország: 23,7%). A TV2 Csoportnak legjobban kedvező felállásban – teljes nap, teljes lakosság – pedig már közel 10 százalékpont a különbség (TV2 Csoport: 26,3%, RTL Magyarország: 16,6%).

A két nagy tévés szereplő utáni ligában továbbra is célcsoporttól függ a sorrend. A teljes napon, a teljes lakosságnál, 10,2 százalékos közönségaránnyal az MTVA a harmadik szereplő. Ezt a pozíciójukat nem is nagyon veszélyezteti más, hiszen az AMC Networks 5,2 százalékkal a negyedik. Múlt héten 6,4 százalékos share-rel a 18-59 éveseknél is behúzta a harmadik helyet az MTVA, de itt már közel járt hozzájuk az AMC Networks. Utóbbi a 18-49 éveseknél megelőzte az MTVA-t. Ami még említést érdemel, az a Network4 erősödése, múlt héten a teljes lakosság mellett a 18-59 éveseknél is a Paramount és az Antenna Group előtt végeztek.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,7 17,9 15,5
RTL 12,8 12,6 13

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 45. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11,4 13,5 11,4
RTL 8 7,6 8,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,8 26,3 24,6
RTL Magyarország 19,0 16,6 19,2
MTVA 6,4 10,2 5,5
AMC Networks 5,9 5,2 6,0
Network4 4,4 4,6 3,2
Paramount Global 4,2 3,6 5,1
Antenna Entertainment Group 3,7 2,9 3,8
Warner Bros.Discovery 2,6 3,1 2,4

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,2% / 15,6% (16,5% / 15,7%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,3% (12,1% / 11,5%)
Ázsia Expressz – 17,7% / 17,9% (16,4% / 16,5%)
Párharc – 13,7% / 13,7% (12,6% / 12,5%)

RTL
Híradó – 19,2% / 16,6% (16,9% / 14,3%)
Fókusz – 13,4% / 13,2% (14,3% / 13,9%)
A Konyhafőnök VIP – 12,7% / 13,5% (a korábbi héten a Keresztanyu 13%-ot és 11,9%-ot, a Celeb vagyok 14,2%-ot és 15 százalékot ért el)

A Konyhafőnök VIP-től valószínűleg többet várt az RTL, mint amit az első hetében hozott. A műsor kicsit jobban teljesített, mint a korábbi héten a Keresztanyu, de a Celeb vagyoktól elmaradt. RTL-es szempontból aggasztó lehet az is, hogy a 18-49 éveseknél még egész jó, 16 százalékos közönségarányt hozott a hétfői első adás, utána viszont csökkentő tendenciát mutatott a share és a nézőszám is.

Ezzel párhuzamosan a TV2-n az Ázsia Expressz tovább erősödött, a TV2 esti átlagát is magasan megugrotta. A gyenge kezdést követően pedig a Párharc eredményei is javultak.

Szombaton az X-Faktor 19,3 százalékos közönségaránnyal futott a 18-49 éveseknél. A konkurensüknél a Dancing with the Stars 13 százalékot ért el. Azonban a két szombati műsor továbbra is nagyon másként teljesít a teljes lakosságnál: itt a Dancing nyert 18,9 százalékkal, az X-Faktor 14,9 százalékos közönségarányt produkált.

A vasárnap egyértelműbb volt, hiszen a TV2-s Sztárban sztár leszek minden célcsoportnál nyerte az estét, a 18-49 éveseknél 21,6 százalékkal. Az RTL-es Tehetség első látásra meglepően gyenge, 6,9 százalékos share-re volt csak képes. Ezen az estén volt Forma-1 futam is az M4 Sporton és 12,8 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél.

Az elmúlt hét legnézettebb műsora a Sztárban sztár leszek volt. A 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is első helyen végeztek 318 ezer, 457 ezer és 943 ezer nézővel. Mindhárom célcsoportnál a második helyen is TV2-s produkció áll. A 18-49 éveseknél és a 18-59 éveseknél az Ázsia Expressz szerdai adása 271 ezres és 396 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál pedig a Tények vasárnapi adása futott be a második helyre, 781 ezres nézőszámmal.

Az RTL legnézettebb műsora a 18-49-es és 18-59 éves célcsoportnál az X-Faktor volt, a műsor 267 ezer és 320 ezer nézőt vonzott. A teljes lakosságnál a múlt keddi RTL Híradó bizonyult az RTL legnézettebbjének, a hírműsorra 730 ezren voltak kíváncsiak.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 457 950 21,6
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 396 591 19,1
X-FAKTOR RTL 320 192 16,1
HÍRADÓ RTL 314 281 16,6
TÉNYEK TV2 294 865 15,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 289 317 13,6
A KONYHAFŐNÖK VIP RTL 285 689 14,9
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 283 956 12,5
DANCING WITH THE STARS TV2 272 172 13,9
FÓKUSZ RTL 258 821 14,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 943 263 23,8
TÉNYEK TV2 781 450 20,1
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 776 434 19,1
HÍRADÓ RTL 730 571 21,6
DANCING WITH THE STARS TV2 712 634 18,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 690 582 16,0
X-FAKTOR RTL 564 149 14,9
A KONYHAFŐNÖK VIP RTL 519 607 13,7
FÓKUSZ RTL 491 962 12,8
PÁRHARC TV2 489 933 16,2

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 318 028 21,6
ÁZSIA EXPRESSZ TV2 271 742 19,3
X-FAKTOR RTL 267 418 19,3
A KONYHAFŐNÖK VIP RTL 211 534 16,0
FORMA-1 FUTAM M4 SPORT 197 652 12,8
HÍRADÓ RTL 195 470 15,4
TÉNYEK TV2 186 136 14,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 184 709 12,9
PÁRHARC TV2 181 673 15,6
FÓKUSZ RTL 178 084 15,1

 

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...