- Hirdetés -

Nagyon felpöröghet idén a digitalizált gazdaság

|

A digitális termékek és szolgáltatások iránti igény felülmúlja a várakozásokat, és 2022-ben már a digitalizált ágazatokból származik a globális GDP több mint 50 százaléka – mondta Guo Ping, a Huawei Technologies soros elnöke. Az iparág alapjait jelentő elméletek és architektúrák azonban nem képesek támogatni a digitális kereslet robbanásszerű növekedését, ezért át kell írni azokat. A Huawei ezért növeli a befektetéseit az alapvető technológiákba, bízva abban, hogy ezzel az IKT-ipar hosszabb távú fenntarthatóságát is biztosítja.

„Egyesek azt kérdezik: visszavonul a Huawei a nemzetközi piacról? A válaszunk továbbra is „nem”. Folytatjuk globalizációs stratégiánkat a szabványok, a tehetségek, az ellátási lánc és egyebek terén” – hangsúlyozta a barcelonai Mobil Világkiállításon elmondott beszédében Guo Ping, a Huawei Technologies soros elnöke. A vállalatvezető felhívta a figyelmet arra, hogy a digitalizáció és a szén-dioxid-semlegesség a világ két legforróbb témája, amelyek az elkövetkező években alapvető hatással lesznek az IKT-iparra.

Új alapvetésekre van szüksége az IKT-iparnak

Elmondta, hogy a globális digitális gazdaság gyors fejlődésével a digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet meghaladta a várakozásokat. Az előrejelzések szerint 2022-ben a globális GDP több mint 50%-a digitalizálódik. A meglévő elméletek és architektúrák azonban nem képesek támogatni a digitális kereslet robbanásszerű növekedését. Guo kifejtette, hogy mivel Shannon tétele és a Neumann-architektúra továbbra is szűk keresztmetszetekbe ütközik, az iparágnak új elméleteket és architektúrákat kell feltárnia, hogy átalakítsa a technológiai paradigmát a digitális fenntarthatóság elérése érdekében.

Az IKT iparág kihívásokkal szembesül a karbonsemlegesség terén is. A további digitalizáció ugyan növeli a széndioxid-kibocsátást, de az IKT iparág segíthet más iparágaknak csökkenteni a szénlábnyomukat, amely tízszer nagyobb, mint saját lábnyoma.

Ezeket a célokat szem előtt tartva a Huawei jelentősen növeli stratégiai befektetéseit az alaptechnológiákba, és partnereivel együtt dolgozik a technológiai paradigmák átalakításán, három területre – az alapvető elméletek, az architektúra és a szoftverek – fókuszálva. Ez támogatni fogja az IKT-ipar hosszú távú, fenntartható fejlődését.

Átformálják az architektúrát és a szoftvereket is

„Tudjuk, hogy a csatorna kapacitása megközelíti a felső határát” – mondta Guo. A Huawei tehát olyan elméleteket és technológiákat kutat, mint például a következő generációs MIMO és a vezeték nélküli mesterséges intelligencia, amelyek egyre közelebb visznek a Shannon-határhoz. Ugyanakkor új elméleteket tanulmányoznak, például a szemantikai kommunikációt, ami új távlatokat nyit a kommunikációs iparág fejlődéséhez.

A vállalat emellett az architektúra átformálásán is dolgozik. Továbbra is kihívást jelent a nagyfrekvenciás, ultra-nagy sávszélességű és ultra-nagy sebességű vezeték nélküli kommunikáció elérése. Ezért a Huawei új technológiákat kutat az architektúra átalakítására. Például integrálja a fotonikus és elektronikus technológiákat a kulcsfontosságú problémák és a chipekkel szembeni szűk keresztmetszetek megoldására.

A számítástechnikai architektúra is kihívásokat jelent. A mesterséges intelligencia és a big data alkalmazások rohamos gyorsasággal fejlődnek, de a hagyományos, CPU-központú számítási architektúrák nehezen tudnak lépést tartani. A Huawei olyan peer-to-peer architektúrákat tervez, amelyek kihasználják a GPU-k és NPU-k teljes potenciálját a globális mesterségesintelligencia-fejlesztés támogatására.

Végül a vállalat újragondolja a szoftverrel kapcsolatos megközelítését is. A mesterséges intelligencia robbanásszerű ütemben növekszik, ami jelentősen megnöveli a számítási kapacitás iránti keresletet. A hardverfejlesztés azonban lelassul. Ezért a Huawei elindított egy tervet a szoftver teljesítményének jelentős javítására. Megduplázták a kulcsfontosságú mutatók teljesítményét, például a vezeték nélküli cellák és az ütemezett felhasználók számát.

Továbbra is a K+F élmezőnyben a Huawei

A Huawei tavaly második helyen végzett az Európai Unió ipari K+F beruházási eredménytábláján, és a jövőben még többet fektet be a rendszerarchitektúra optimalizálása és a szoftver teljesítményének megduplázása érdekében. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt helyez a szén-dioxid-kibocsátásra is, miközben javítja a digitális infrastruktúra képességeit. A vállalat azt tervezi, hogy 2,7-szer energiahatékonyabbá teszi a termékeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...