- Hirdetés -

Nagyon felpöröghet idén a digitalizált gazdaság

|

- Hirdetés -

A digitális termékek és szolgáltatások iránti igény felülmúlja a várakozásokat, és 2022-ben már a digitalizált ágazatokból származik a globális GDP több mint 50 százaléka – mondta Guo Ping, a Huawei Technologies soros elnöke. Az iparág alapjait jelentő elméletek és architektúrák azonban nem képesek támogatni a digitális kereslet robbanásszerű növekedését, ezért át kell írni azokat. A Huawei ezért növeli a befektetéseit az alapvető technológiákba, bízva abban, hogy ezzel az IKT-ipar hosszabb távú fenntarthatóságát is biztosítja.

„Egyesek azt kérdezik: visszavonul a Huawei a nemzetközi piacról? A válaszunk továbbra is „nem”. Folytatjuk globalizációs stratégiánkat a szabványok, a tehetségek, az ellátási lánc és egyebek terén” – hangsúlyozta a barcelonai Mobil Világkiállításon elmondott beszédében Guo Ping, a Huawei Technologies soros elnöke. A vállalatvezető felhívta a figyelmet arra, hogy a digitalizáció és a szén-dioxid-semlegesség a világ két legforróbb témája, amelyek az elkövetkező években alapvető hatással lesznek az IKT-iparra.

Új alapvetésekre van szüksége az IKT-iparnak

Elmondta, hogy a globális digitális gazdaság gyors fejlődésével a digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet meghaladta a várakozásokat. Az előrejelzések szerint 2022-ben a globális GDP több mint 50%-a digitalizálódik. A meglévő elméletek és architektúrák azonban nem képesek támogatni a digitális kereslet robbanásszerű növekedését. Guo kifejtette, hogy mivel Shannon tétele és a Neumann-architektúra továbbra is szűk keresztmetszetekbe ütközik, az iparágnak új elméleteket és architektúrákat kell feltárnia, hogy átalakítsa a technológiai paradigmát a digitális fenntarthatóság elérése érdekében.

Az IKT iparág kihívásokkal szembesül a karbonsemlegesség terén is. A további digitalizáció ugyan növeli a széndioxid-kibocsátást, de az IKT iparág segíthet más iparágaknak csökkenteni a szénlábnyomukat, amely tízszer nagyobb, mint saját lábnyoma.

Ezeket a célokat szem előtt tartva a Huawei jelentősen növeli stratégiai befektetéseit az alaptechnológiákba, és partnereivel együtt dolgozik a technológiai paradigmák átalakításán, három területre – az alapvető elméletek, az architektúra és a szoftverek – fókuszálva. Ez támogatni fogja az IKT-ipar hosszú távú, fenntartható fejlődését.

Átformálják az architektúrát és a szoftvereket is

„Tudjuk, hogy a csatorna kapacitása megközelíti a felső határát” – mondta Guo. A Huawei tehát olyan elméleteket és technológiákat kutat, mint például a következő generációs MIMO és a vezeték nélküli mesterséges intelligencia, amelyek egyre közelebb visznek a Shannon-határhoz. Ugyanakkor új elméleteket tanulmányoznak, például a szemantikai kommunikációt, ami új távlatokat nyit a kommunikációs iparág fejlődéséhez.

A vállalat emellett az architektúra átformálásán is dolgozik. Továbbra is kihívást jelent a nagyfrekvenciás, ultra-nagy sávszélességű és ultra-nagy sebességű vezeték nélküli kommunikáció elérése. Ezért a Huawei új technológiákat kutat az architektúra átalakítására. Például integrálja a fotonikus és elektronikus technológiákat a kulcsfontosságú problémák és a chipekkel szembeni szűk keresztmetszetek megoldására.

A számítástechnikai architektúra is kihívásokat jelent. A mesterséges intelligencia és a big data alkalmazások rohamos gyorsasággal fejlődnek, de a hagyományos, CPU-központú számítási architektúrák nehezen tudnak lépést tartani. A Huawei olyan peer-to-peer architektúrákat tervez, amelyek kihasználják a GPU-k és NPU-k teljes potenciálját a globális mesterségesintelligencia-fejlesztés támogatására.

Végül a vállalat újragondolja a szoftverrel kapcsolatos megközelítését is. A mesterséges intelligencia robbanásszerű ütemben növekszik, ami jelentősen megnöveli a számítási kapacitás iránti keresletet. A hardverfejlesztés azonban lelassul. Ezért a Huawei elindított egy tervet a szoftver teljesítményének jelentős javítására. Megduplázták a kulcsfontosságú mutatók teljesítményét, például a vezeték nélküli cellák és az ütemezett felhasználók számát.

Továbbra is a K+F élmezőnyben a Huawei

A Huawei tavaly második helyen végzett az Európai Unió ipari K+F beruházási eredménytábláján, és a jövőben még többet fektet be a rendszerarchitektúra optimalizálása és a szoftver teljesítményének megduplázása érdekében. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt helyez a szén-dioxid-kibocsátásra is, miközben javítja a digitális infrastruktúra képességeit. A vállalat azt tervezi, hogy 2,7-szer energiahatékonyabbá teszi a termékeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....