- Hirdetés -

Nagyon felpöröghet idén a digitalizált gazdaság

|

- Hirdetés -

A digitális termékek és szolgáltatások iránti igény felülmúlja a várakozásokat, és 2022-ben már a digitalizált ágazatokból származik a globális GDP több mint 50 százaléka – mondta Guo Ping, a Huawei Technologies soros elnöke. Az iparág alapjait jelentő elméletek és architektúrák azonban nem képesek támogatni a digitális kereslet robbanásszerű növekedését, ezért át kell írni azokat. A Huawei ezért növeli a befektetéseit az alapvető technológiákba, bízva abban, hogy ezzel az IKT-ipar hosszabb távú fenntarthatóságát is biztosítja.

„Egyesek azt kérdezik: visszavonul a Huawei a nemzetközi piacról? A válaszunk továbbra is „nem”. Folytatjuk globalizációs stratégiánkat a szabványok, a tehetségek, az ellátási lánc és egyebek terén” – hangsúlyozta a barcelonai Mobil Világkiállításon elmondott beszédében Guo Ping, a Huawei Technologies soros elnöke. A vállalatvezető felhívta a figyelmet arra, hogy a digitalizáció és a szén-dioxid-semlegesség a világ két legforróbb témája, amelyek az elkövetkező években alapvető hatással lesznek az IKT-iparra.

Új alapvetésekre van szüksége az IKT-iparnak

Elmondta, hogy a globális digitális gazdaság gyors fejlődésével a digitális termékek és szolgáltatások iránti kereslet meghaladta a várakozásokat. Az előrejelzések szerint 2022-ben a globális GDP több mint 50%-a digitalizálódik. A meglévő elméletek és architektúrák azonban nem képesek támogatni a digitális kereslet robbanásszerű növekedését. Guo kifejtette, hogy mivel Shannon tétele és a Neumann-architektúra továbbra is szűk keresztmetszetekbe ütközik, az iparágnak új elméleteket és architektúrákat kell feltárnia, hogy átalakítsa a technológiai paradigmát a digitális fenntarthatóság elérése érdekében.

Az IKT iparág kihívásokkal szembesül a karbonsemlegesség terén is. A további digitalizáció ugyan növeli a széndioxid-kibocsátást, de az IKT iparág segíthet más iparágaknak csökkenteni a szénlábnyomukat, amely tízszer nagyobb, mint saját lábnyoma.

Ezeket a célokat szem előtt tartva a Huawei jelentősen növeli stratégiai befektetéseit az alaptechnológiákba, és partnereivel együtt dolgozik a technológiai paradigmák átalakításán, három területre – az alapvető elméletek, az architektúra és a szoftverek – fókuszálva. Ez támogatni fogja az IKT-ipar hosszú távú, fenntartható fejlődését.

Átformálják az architektúrát és a szoftvereket is

„Tudjuk, hogy a csatorna kapacitása megközelíti a felső határát” – mondta Guo. A Huawei tehát olyan elméleteket és technológiákat kutat, mint például a következő generációs MIMO és a vezeték nélküli mesterséges intelligencia, amelyek egyre közelebb visznek a Shannon-határhoz. Ugyanakkor új elméleteket tanulmányoznak, például a szemantikai kommunikációt, ami új távlatokat nyit a kommunikációs iparág fejlődéséhez.

A vállalat emellett az architektúra átformálásán is dolgozik. Továbbra is kihívást jelent a nagyfrekvenciás, ultra-nagy sávszélességű és ultra-nagy sebességű vezeték nélküli kommunikáció elérése. Ezért a Huawei új technológiákat kutat az architektúra átalakítására. Például integrálja a fotonikus és elektronikus technológiákat a kulcsfontosságú problémák és a chipekkel szembeni szűk keresztmetszetek megoldására.

A számítástechnikai architektúra is kihívásokat jelent. A mesterséges intelligencia és a big data alkalmazások rohamos gyorsasággal fejlődnek, de a hagyományos, CPU-központú számítási architektúrák nehezen tudnak lépést tartani. A Huawei olyan peer-to-peer architektúrákat tervez, amelyek kihasználják a GPU-k és NPU-k teljes potenciálját a globális mesterségesintelligencia-fejlesztés támogatására.

Végül a vállalat újragondolja a szoftverrel kapcsolatos megközelítését is. A mesterséges intelligencia robbanásszerű ütemben növekszik, ami jelentősen megnöveli a számítási kapacitás iránti keresletet. A hardverfejlesztés azonban lelassul. Ezért a Huawei elindított egy tervet a szoftver teljesítményének jelentős javítására. Megduplázták a kulcsfontosságú mutatók teljesítményét, például a vezeték nélküli cellák és az ütemezett felhasználók számát.

Továbbra is a K+F élmezőnyben a Huawei

A Huawei tavaly második helyen végzett az Európai Unió ipari K+F beruházási eredménytábláján, és a jövőben még többet fektet be a rendszerarchitektúra optimalizálása és a szoftver teljesítményének megduplázása érdekében. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt helyez a szén-dioxid-kibocsátásra is, miközben javítja a digitális infrastruktúra képességeit. A vállalat azt tervezi, hogy 2,7-szer energiahatékonyabbá teszi a termékeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges mezben lépnek pályára a fradi focistái

A Magyar Telekom és a Ferencvárosi Torna Club különleges aktivitással készül a vasárnapi derbire: a játékosok február 5-én, az FTC-UTE mérkőzésen egyedi mezben lépnek pályára, mellyel egy fontos, jó ügyre kívánják felhívni a figyelmet....

Veszélyesek társkereső appokat találtak

A Sophos kiberbiztonsági cég CryptoRom csalásokra derített fényt. A csalók hamis női Facebook és Tinder profilokkal verték át az áldozatokat. Az alkalmazások az App Store-ban Ace Pro és MBM BitScan, a Play Store-ban pedig...

Kezd beindulni a használtautó-import

Idén januárban a DataHouse adatai szerint 8.146 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az előző hónapban elért mélyponthoz (7.510) képest több mint nyolc százalékos növekedést jelent. Ezzel együtt továbbra is jelentős a távolság...

Országos premierekkel erősít az AXN

Izgalmakkal, akcióval és drámával teli műsorkínálattal – összesen 11 országos premierrel – várja nézőit februárban és márciusban az Antenna Entertainment magyar portfóliójának egyik legerősebb csatornája. Az AXN-en új sorozatként debütált az európai szenzáció, a...

Ezek a technológiák pörgethetik fel idén a piacot

Háború, járvány, recesszió, válság. Vállalat legyen a talpán, aki ilyen körülmények között jól tud teljesíteni. A krízisben azonban ott van a lehetőség is, hiszen aki megtalálja a legjobb módszert a túlélésre, illetve választ tud...

Megnyílt az ország első Apple Premium Partner üzlete

Az iSTYLE első Apple Premium Partner üzlete várja vásárlóit a budapesti Árkád bevásárlóközpontban. A közép-kelet-európai régió második Apple Premium Partner márkaboltja az ikonikus Apple Store vásárlási élményét hozza el, és az ügyfélkiszolgálás teljesen új...

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

A Spíleren nézhetjük a francia labdarúgókupa meccseit

Megszerezte a francia labdarúgókupa, a Coupe de France magyarországi közvetítési jogait a TV2 Csoport sportcsatornája. Az első meccsnap február 8-án lesz, amikor három összecsapást is élőben követhetnek majd a hazai nézők. A Coupe de France...
rádió mikrofon

Több helyi rádió és az ATV is bírságot kapott

Jogszerűtlenül kivitelezett termékmegjelenítésért bírságolta meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az ATV-t a Napló című műsor egyik riportja miatt. A testület ezen kívül egy karcagi és szolnoki helyi rádió műsorainak vizsgálata...

Így csökkenthetők a fizetések miatti konfliktusok

A bértranszparenciának, azaz a fizetések nyilvánossá tételének kérdéséhez cégkultúrától függően máshogy állnak hozzá a szakemberek – részben például azért, mert érdekellentétet jelenthet a munkáltatói és munkavállalói oldal között. Gyakran tartanak a belső bérfeszültségektől, amelynek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

Különleges mezben lépnek pályára a fradi focistái

A Magyar Telekom és a Ferencvárosi Torna Club különleges aktivitással készül a vasárnapi derbire: a játékosok február 5-én, az FTC-UTE mérkőzésen egyedi mezben lépnek pályára, mellyel egy fontos, jó ügyre kívánják felhívni a figyelmet....

Veszélyesek társkereső appokat találtak

A Sophos kiberbiztonsági cég CryptoRom csalásokra derített fényt. A csalók hamis női Facebook és Tinder profilokkal verték át az áldozatokat. Az alkalmazások az App Store-ban Ace Pro és MBM BitScan, a Play Store-ban pedig...

Kezd beindulni a használtautó-import

Idén januárban a DataHouse adatai szerint 8.146 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az előző hónapban elért mélyponthoz (7.510) képest több mint nyolc százalékos növekedést jelent. Ezzel együtt továbbra is jelentős a távolság...

Országos premierekkel erősít az AXN

Izgalmakkal, akcióval és drámával teli műsorkínálattal – összesen 11 országos premierrel – várja nézőit februárban és márciusban az Antenna Entertainment magyar portfóliójának egyik legerősebb csatornája. Az AXN-en új sorozatként debütált az európai szenzáció, a...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

Csomagolóanyagokkal zöldít a PICK

Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a PICK Szeged Zrt., 2023 január végétől ugyanis a szeletelt PICK szalámik után már a HERZ sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a...

Zöld mintaprojektet indít a Toyota

Thaiföld legnagyobb vállalata, és egyben a világ egyik vezető mezőgazdasági feldolgozója és élelmiszergyártója, a mindemellett 12 ezer 7-Eleven áruházat is üzemeltető Charoen Pokphand Group (CP) és a Toyota mintaprojektet indít az országban a karbonsemleges...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....