- Hirdetés -

Nagyon megéri a programozónak állni

|

- Hirdetés -

Átlagosan 50 százalékkal nő azok fizetése, akik 4 hónap tanulás után programozóként helyezkednek el. Tízszeres a túlkereslet a programozó-iskolák diákjaira a hazai IT-szektorban.

Az elmúlt három év során több mint hússzorosára bővült itthon a coding bootcampek – azaz a jellemzően 4 hónapos, intenzív és gyakorlatorientált képzés keretében szoftverfejlesztő szakmát adó tanfolyamok – diákjainak száma, ám a munkaerőpiac igényei ennek ellenére is kielégíthetetlenek: a hazai IT-szektor ugyanis a bootcampek jelenlegi hallgatóinak mintegy tízszeresét alkalmazná középtávon junior szoftverfejlesztőként. Részben ennek köszönhetően a hazai piacon is átlagosan 50 százalékkal emelkedik azok fizetése, akik pályát váltanak és a szoftverfejlesztői karrier mellett döntenek. Ebben szerepet játszik az is, hogy a munkáltatók elégedettek a néhány hónap alatt kiképzett szoftverfejlesztőkkel: ezer amerikai HR-szakember 72 százaléka úgy véli, hogy a programozó-iskolák végzősei szakmailag ugyanolyan felkészültek, mint egyetemi diplomával rendelkező kollégáik – többek között ezekre hívja fel a figyelmet a junior szoftverfejlesztők képzésével foglalkozó PROGmasters.

Tízszeres a túlkereslet itthon a bootcampet végzett diákokra

Az első szoftverfejlesztő bootcampek az Egyesült Államokban és Kanadában indultak 2012-ben, és végzett hallgatóik száma 2013-ban csupán 2.178 fő volt. Az iparág öt év alatt közel kilencszeresére bővült a két legnagyobb piacán, ahol a tavalyi 16.867 diák után 2018-ban várhatóan 20 százalékkal több, 20.316 hallgató szerez szoftverfejlesztő képesítést a különféle online és személyes képzéseken – olvasható a Course Report szakportál friss iparági tanulmányában.

„A tendencia Magyarországon is hasonló: míg a hazai bootcampek végzőseinek száma 2015-ben alig haladta meg a 20 főt, addig idén már több mint 500, míg a piaci várakozások szerint 2019-ben nagyjából 750 diák kezdhet néhány hónap tanulás után új karriert programozóként” – mutat rá a junior szoftverfejlesztőket képző PROGmasters. Az iparágat jellemző munkaerőhiány miatt azonban a cégek körében ennél is jóval több programozóra lenne igény: az IT szektor a hazai bootcampek jelenlegi hallgatóinak mintegy tízszeresét alkalmazná középtávon – hívja fel a figyelmet a PROGmasters.

Itthon is átlagosan 50%-kal nő a fizetése azoknak, akik programozónak állnak

A bootcampek hazai és nemzetközi népszerűsége azonban nem meglepő. A Course Report szakmai portál által az Egyesült Államokban működő programozó-iskolák volt hallgatói körében készített felmérés szerint, az 1450 megkérdezett átlagosan évi 46.974 dollárt (azaz nagyjából 13 millió forintot) keresett korábbi szakmájában. Ugyanezek a válaszadók a néhány hónapos bootcampek elvégzése után – junior programozóként – már 50 százalékkal magasabb, átlagosan évi 70.698 amerikai dolláros (tehát mintegy 19,5 millió forintnak megfelelő) kezdő fizetést vittek haza 2017-ben.

A PROGmasters statisztikái szerint a náluk végző diákok fizetése hasonló mértékben növekszik a 4 hónapos tanfolyam befejezése után: volt hallgatóik szoftverfejlesztőként havi bruttó 350 és 460 ezer forint közötti kezdő fizetésre számíthatnak, ami nagyjából másfélszerese korábbi jövedelmüknek.

Itthon és külföldön is kedvezőek a HR-esek tapasztalatai

A TechRepublic informatikai hírportál cikkében idézett, ezer – amerikai IT-cégeknél dolgozó – HR-szakember körében elvégzett kutatás szerint, a megkérdezettek 80 százaléka alkalmazott már bootcampet végzett diákokat, és ezek 99,8 százaléka ismét megtenné ezt. A felmérésben véleményt nyilvánító ezer tengerentúli HR-es 72 százaléka úgy vélte, hogy a programozó-iskolák végzősei ugyanolyan felkészültek és várhatóan ugyanolyan magas szinten teljesítenek, mint az egyetemi diplomával rendelkező programozók.

A bootcampet végzett diákok tudásával kapcsolatos tapasztalatok hazánkban is kedvezőek. Ezt mutatja egyrészt a munkáltatók részéről folyamatosan és egyre növekvő mértékben jelentkező igény irántuk, másrészt az is, hogy a vállalatok által a kezdő programozók számára kínált alapbérek az elmúlt 2 évben minimum 15 százalékkal emelkedtek – mutat rá a PROGmasters.

Pályaváltás állásgaranciával

A coding bootcampek egy része nemcsak a képzést, de végzett hallgatói elhelyezkedését is biztosítja hazai vagy külföldi informatikai cégeknél, ráadásul garantált, akár minimum bruttó 350 ezer forintos kezdő fizetésért, ami megegyezik az egyetemet végzett, frissdiplomás szoftverfejlesztők munkabérével.

A bootcampek így egyszerre kínálnak megoldást a hazánkban is egyre kritikusabb informatikus-hiányra, valamint azok számára, akik új karriert kezdenének egy nemcsak itthon, de külföldön is jelentős perspektívával rendelkező iparágban. A hazai bootcampek hallgatói jellemzően a munkaerőpiac különböző területein már tapasztalatot szerzett, 21 és 45 év közötti korosztályból kerülnek ki – jegyzi meg a PROGmasters, amely nemrég készített egy piaci körképet a fővárosi, magyar nyelvű programozó-iskolák árairól, képzési rendszeréről, felvételi feltételeiről, illetve a várható fizetésekről és az iskolák által kínált garanciákról.

A PROGmasters legközelebb október 2-án tart nyílt napot, ahol az érdeklődők megismerhetik az iskola oktatóit és jelenlegi hallgatóit, az intézmény képzési programját, és egy mini-projekt keretében ízelítőt kaphatnak a szoftverfejlesztési munkáról is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Ezek a legnépszerűbb bulihelyek

Közeleg a nyár, indul a buliszezon, így egyre inkább felpörög a taxik iránti kereslet is. A taxisofőrök tapasztalatai szerint a legnépszerűbb budapesti partihelyszínek továbbra is a Belvárosban találhatók, míg a nyári szezonban a Budapest...

Sosem volt még ilyen szórakoztató a kalóriaégetés

A VR fitnesznek köszönhetően javul az állóképesség, az izomzat erősödik és kellő kitartással a mérleg is egyre kevesebbet mutathat.Manapság az egészségtudatos életmód, a helyes táplálkozás és a sport központi szerepet tölt be az emberek...

Új vezérigazgatóval erősít a PENNY

Új vezérigazgató érkezik július 1-jétől a PENNY Magyarország élére Mathias Mentrop személyében. Mentrop jelenleg a csehországi PENNY-hálózat operatív igazgatójaként tevékenykedik, pozíciójában a jelenlegi magyarországi vezérigazgatót, Florian Jens Naegelét váltja majd.Mathias Mentrop több mint tízévnyi...

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változások a Westendben

Gőzerővel folynak a munkálatok Magyarország leglátogatottabb ételudvarának, a Westend Food Courtnak a felújításán, amely az eddigi legnagyobb átalakulás a bevásárlóközpont történelmében. A terveket a Westend igényei alapján a nemzetközileg is elismert Hello Wood csapata...

Újra trendi a butatelefon

A fiatalok körében egyre népszerűbb Nokia 2660 Flip mostantól Pop Pink és Lush Green színben is elérhető. A butatelefonok egy új aranykor hajnalán állnak, ahogy a Z és Y generáció tagjai tudatosan keresik a...
televízió nézettség

A Szerencsekerékkel az Európa-liga sem bírt

Mindhárom fontos célcsoportnál a Szerencsekerék bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Igaz, a 18-49 és a 18-59 éveseknél nem volt nagy különbség a vetélkedő és az Európa-liga-döntő közvetítésének nézettsége között. Az elmúlt héten nem változtak...

Rengeteg UEFA BL-mérkőzés jön a Sport TV-n

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Sport TV-t üzemeltető AMC Networks International - Central and Northern Europe (AMCNI-CNE) hosszútávú, többéves együttműködésének köszönhetően továbbra is követhetjük a Sport TV-n az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseit. Minden...

Új trendek az okosotthon-piacon

Az okosotthon-technológia folyamatosan fejlődik, ez 2023-ban sincs másképp. Az okosotthon megoldások az elmúlt néhány évben hosszú utat tettek meg, új trendek és technológiák léptek színre a hatékonyság, a kényelem és a biztonság érdekében. A...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....