- Hirdetés -

Nagyon megkedveltük a kártyákat

|

A CIB Bank folyószámlával rendelkező lakossági ügyfeleinek kevesebb, mint a fele vesz fel havonta készpénzt a számlájáról, míg az elektronikus csatornák és a bankkártyás fizetések népszerűsége folyamatosan nő. Az átutalási tranzakciók döntő részben online bonyolódnak a banknál.

Mind célirányosabban használják bankkártyáikat és az elektronikus csatornákat a CIB Banknál folyószámlával rendelkező lakossági ügyfelek: a pénzintézet adatai szerint csupán 40 százalékuk vesz fel havonta legalább egyszer készpénzt a számlájáról. Érdekesség, hogy a törvényben meghatározott havi két ingyenes készpénzfelvételt ennél jóval többen igényelték a banknál – írja közleményében a pénzintézet.

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a magyarországi kártyabirtokosok átlagosan 5,9 alkalommal fizetnek egy hónapban bankkártyával, és egy fizetés alkalmával jellemzően átlagosan 7 376 forintot költenek, míg az érintéssel történő fizetést lehetővé tevő kártyákkal az átlagos tranzakciós érték ennél alacsonyabb, 5 551 forint, melynek vélhetően az az oka, hogy a kisösszegű, eddig jellemzően készpénzzel történő fizetéseket felváltotta az ezt a fizetési módot lehetővé tevő plasztikok használata.

A CIB ügyfeleinél a bankkártyás fizetések száma jellemzően magasabb, mint a piaci átlag. A legtöbbet élelmiszervásárláskor használják a CIB-ügyfelek a kártyát, utána következnek az éttermek, a gyógyszertárak, az áruházak, a benzinkutak, a ruhaboltok, de sokan fizetnek kártyával a közműszolgáltatóknál, a taxikban, illetve tömegközlekedéssel kapcsolatban, az elektronikai áruházakban, a telekommunikációs szolgáltatóknál, valamint a sporttal, szabadidős tevékenységgel kapcsolatos üzletekben és a játékboltokban is. Érdekesség, hogy a legkisebb összeg, amit CIB-es kártyával fizettek, 0,01 forint volt, míg a legnagyobb közel 20 millió forint.

Azok közül, akik vesznek fel készpénzt, 50 százalék havonta egyszer, 50 százalék pedig kétszer vagy annál többször teszi ezt meg. Hitelkártyáját a túlnyomó többség csak vásárláshoz veszi elő, ami arra utal, hogy jól ismerik a konstrukció sajátosságait: ezen plasztikok esetében a készpénzfelvételnek külön díja van, és a tranzakció napjától kezdve havi kamatot számít fel rá a bank, míg a betéti kártyákkal történő fizetés díjmentes itthon és külföldön is.

A CIB Bank adatai szerint a folyószámlával rendelkező ügyfelek havonta átlagosan egynél több átutalást indítanak, csoportos beszedési megbízást pedig a számlatulajdonosok közel fele állított be. Figyelemreméltó, hogy az összes lakossági átutalási tranzakció 98 százaléka már online csatornán történik, ennek több mint a harmada a CIB Bank mobilalkalmazáson keresztül. A 2016-ban elindított mobilapplikáció népszerűsége töretlen: az internetbankkal rendelkező lakossági ügyfelek közel fele rendelkezik vele, és ez a szám hónapról hónapra emelkedik.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek az ajándékok nagyon népszerűek karácsonykor

A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból. A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai...

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...