Erősen érződik a munkaerőpiacon a koronavírus-járvány hatása. Hazánkban közel százezerrel többen kerestek idén munkát a Google-ön, mint 2019-ben.
2020. szeptemberében a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat gyorsjelentése alapján 323,4 ezer álláskeresőt tartott nyilván, ez pedig több, mint 80.000 fős növekedés (+32,9%) az előző év azonos időszakához képest. Annak ellenére, hogy idén jelentősen nőtt az álláskeresők száma, az elmúlt hónaphoz viszonyítva azonban harmadik hónapja fokozódó ütemű csökkenés tapasztalható (-6,2%, 21,3 ezer fő) az intézmény szerint.
A Google adatai viszont nem támasztják teljesen alá azt, hogy csökkenne az álláskeresők száma, sőt: a második hullám közeledtével ismét lassú növekedésnek indult a keresések száma év/év alapon (júliusban +19,56%, augusztusban +26,06%, szeptemberben pedig +27,44%) és Nótin Szabolcs online marketing szakértő szerint a számok októberben is növekedni fognak.
A Google adatai alapján idén eddig összességében 16%-kal többen kerestek az állás/munka kulcsszavakra, vagy olyan kifejezésekre, amelyek tartalmazzák ezeket. A legjobban júniusban növekedett az álláskeresők száma.
Nótin Szabolcs online marketing szakértő szerint a közel százezer lekérdezés jelentős növekedést jelent, de nem váratlan egy ilyen krízishelyzet esetén. “A járvány első hulláma hazánkban márciusban tetőzött, és ezt jól mutatja az is, hogy Google-keresések tekintetében januártól márciusig nem is volt érezhető a járvány hatása az álláskeresések számában, csak 2-3 százalékos eltérések voltak az előző évekhez képest. Azonban áprilisban 18, májusban 25, júniusban pedig már 42 százalékos növekedés volt tapasztalható, ami azt jelzi, hogy rengeteg ember állása került veszélybe vagy szűnt meg, ezért új munkahelyet kezdtek keresni a Google segítségével” – fogalmaz Nótin Szabolcs, a Marketing21 vezetője.