Nagyon mentek tavaly a Volkswagen elektromos járművei

LONDON, ENGLAND - SEPTEMBER 25: Used cars by German manufacturer Volkswagen are parked at a dealership in Battersea on September 25, 2015 in London, England. The Department for Transport's Vehicle Certification Agency, the UK's national approval authority for new road vehicles, has announced that it will re-run laboratory tests on engines and compare the results with emissions from on-the-road tests in the wake of the VW test-rigging scandal. The German car manufacturer has admitted selling vehicles in the US with diesel engines that could detect when they were being tested for emission, changing the vehicles performance accordingly in order to improve results. (Photo by Rob Stothard/Getty Images)

A Csoport 9,3 millió járművet szállított világszerte a Covid-19 járvány ellenére. Jelentős előrelépés történt az e-offenzíva terén, hármoszor annyi teljesen elektromos járművet adtak át az ügyfeleknek 2020-ban az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

A Volkswagen-csoport 2020-ban 9 305 400 járművet adott át az ügyfeleknek világszerte, ami 15,2 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban a Covid-19 miatt. Decemberben a szállítások csupán 3,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos hónapjához képest, míg a negyedik negyedévben összesen 5,7 százalékkal csökkentek. Ez azt jelentette, hogy a Csoport 2020-ban kissé növelte a személygépkocsik esetében globális piaci részesedését a teljes piac csökkenése mellett.

A Covid-19 járvány ellenére a Csoport nagy számú új modellel indított e-offenzívája az ügyfeleknél élénk érdeklődést mutatott a most lezárult évben, és mintegy 231 600 teljesen elektromos jármű szállításával, több mint háromszoros forgalmat eredményezett. A plug-in hibridek szintén nagyon népszerűek voltak az ügyfelek körében, akik 190 500 darabot (+175 százalék) vásároltak. Nyugat-Európában az elektromos járművek aránya így a teljes szállítás 10,5 százalékára nőtt (2019: 1,9 százalék).

„A Covid-19 járvány 2020-ot rendkívül kihívást jelentő évvé változtatta” – mondta Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen-csoport értékesítési vezetője. „A Volkswagen-csoport jól teljesített ebben a környezetben, és megerősítette piaci pozícióját. Különösen örülünk annak, hogy e-offenzívánkban a világjárvány ellenére sikeresen indultunk, és így nagy előrelépést tettünk az Együtt 2025+ stratégia megvalósításában. Idén is tartjuk a lendületet, sok vonzó elektromos modellel bővítve a választékot.”

A top 5 teljesen elektromos modell:

– Volkswagen ID.31 56 500 darab

– Audi e-tron 47 300 darab

– Volkswagen e-Golf2 41 300 darab

– Volkswagen e-up!3 22 200 darab

– Porsche Taycan 20 000 darab

A top 5 plug-in hibrid modell:

– Volkswagen Passat4 27 200 darab

– Audi Q5 23 500 darab

– Porsche Cayenne5 21 500 darab

– ŠKODA Superb6 16 400 darab

– Volkswagen Golf 15 200 darab

A régiós szállítások a következőképpen alakultak 2020-ban:

Európában összesen 3 61 ,900 járművet szállítottak (-20,5 százalék), és a személygépkocsik esetében a piaci részesedés jelentős mértékben bővült. Nyugat-Európában 2 939 900 vásárló vett birtokba járművet a Csoport márkákból (-21,6 százalék). Az akkumulátoros elektromos járművek és a plug-in hibridek itt nagyon népszerűek voltak, a Csoport nyugat-európai szállításainak 10,5 százalékát tették ki (2019: 1,9 százalék). Az elektromos modellek iránti igény még erősebb volt Németországban, a Csoport hazai piacán, ahol az elektromos járművek a Csoport szállításainak 11,6 százalékát tették ki (2019: 1,5 százalék). Itt az összes meghajtási rendszert figyelembe véve összesen 1 097 700 járművet adtak át az ügyfeleknek (-19,5 százalék). – és Kelet-Európában 15,6 százalékkal 677 000 darabra csökkent a szállítás.

Észak-Amerikában 785 800 vásárló vehetett át új csoportmárkás autót, 17,4 százalékkal kevesebben, mint az előző évben. Az egyesült államokbeli szállítások valamivel enyhébb, 12,1 százalékos csökkenést regisztráltak 574 800 darabra.

Dél-Amerikában a Csoportnak sikerült jelentősen növelnie piaci részesedését. Összesen 489 700 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 19,5 százalékos csökkenést jelent 2019-hez képest.

Brazíliában, a régió legnagyobb piacán a szállítások hasonló mértékben, 19,7 százalékkal, 377 600 darabra csökkentek.

Az ázsiai csendes-óceáni térség nyerte vissza lendületét a leggyorsabban a Covid-19 járvány következményeiből. Itt a Volkswagen-csoportnál a szállítások 9,1 százalékkal 4 122 200 darabra csökkentek. Kínában, a Csoport legnagyobb egységes piacán a szállítások 9,1 százalékkal csökkentek, 3 849 000 járművet értékesítettek.