A jövő izgalmas technológiai innovációival nem csak az életminőség, de az orvosi kezelések költséghatékonysága is jelentősen javulhat – derül ki a Vodafone Group legfrissebb tanulmányából. A vállalat globális felmérése szerint a lakosság is hasonlóképpen gondolkozik, a magyarok 49 százaléka 20 éven belül jelentős pozitív változásokra számít a személyre szabott orvosi ellátások területén.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint a krónikus betegségekben – magas vérnyomás, daganatos betegség vagy HIV-fertőzés – szenvedők körében a terápiakövetés csupán 50 százalékos, ami azt jelenti, hogy a páciensek fele nem tartja be orvosa utasításait. A Vodafone a legújabb tanulmánya szerint – amit a belgiumi Liége-i Egyetem közegészségügyi professzora, Bernard Vrijens támogatásával készített – az IoT technológiára épülő megoldások segíteni fognak az embereknek az orvosi kezelési tervük pontosabb betartásában.
„Az egészségügyi dolgozók jelenleg négy létfontosságú funkciót figyelnek: a testhőmérsékletet, a pulzust, a légzésszámot és a vérnyomást. Az IoT technológia segítségével hamarosan egy ötödik tényező, a terápiakövetés is pontosan mérhetővé válik. A konnektivitás jelentőségét sem az orvosi eszközök, sem pedig a betegek együttműködése terén nem szabad alábecsülnünk” – mondta el a Dr. Bernard Vrijens. a belgiumi Liége-i Egyetem közegészségügyi professzora
A tanulmány szerint az okos eszközök-, az Internet- és a felhő-adta lehetőségek közös kihasználásával az IoT hatékonyabb egészségügyi ellátást eredményezhet. A kezelésükre vonatkozó, személyre szabott információk megadásával arra ösztönzi majd a betegeket, hogy pontosabban kövessék orvosi kezelési tervüket. Azzal, hogy a kezelési tervük folytatására bíztatja őket, egyes becslések szerint csupán az USA-ban évente mintegy 290 milliárd dollárt lehetne megtakarítani, amelyet jelenleg elkerülhető orvosi kiadásokra költenek.
Az IoT megoldásoknak köszönhetően pontosan ki fognak rajzolódni a betegek szokásai, és azok a területek, amiket fejleszteniük kellene az egészségük érdekében. Az egyik újdonság az intelligens csomagolás lesz, aminél a beépített érzékelők egy buborékcsomagon belül rögzítik a csomagok felbontásának időpontját, és a hálózaton keresztül az adatbázisba továbbítják ezt az információt. Ez azért lesz nagyon fontos, mert Vrijens professzor kutatásai szerint 97 százalékos korreláció van aközött, hogy hányan nyitják ki a gyógyszeres csomagot és hányan kezdik el a terápiát.
Az intelligens csomagolás mellett az adagolást követő – okos-inhalátor és fecskendő – megoldások is fontos innovációi lesznek a jövőnek, hiszen mérik, hogy megfelelő mennyiségű gyógyszert használt-e a páciens. Az intelligens gyógyszerekbe épített érzékelők segítenek majd nyomon követni a használat idejét, az intelligens naplókon keresztül pedig a betegek megoszthatják orvosukkal, hogyan érzik magukat a kezelés alatt, így ez a módszer a rendszeresség iránti elköteleződést is elősegíti a jövőben.
“Az IoT eszközök térhódítása számos területen hoz pozitív változást az életünkbe. A gyártástól kezdve, a mezőgazdaságon és a szállítmányozáson át egészen az orvostudományig már ma is megfigyelhetünk ilyen megoldásokkal automatizált folyamatokat. A Vodafone kiemelt figyelmet fordít erre a területre, a globális piacon havonta 1 millióval nő az IoT kapcsolataink száma, Magyarországon pedig – az M2M Hungary legfrissebb adatai szerint – 37 százalékos részesedéssel vezetjük az IoT eszközök piacát. Nagy öröm számunkra, hogy a hazai lakosság hozzánk hasonló módon pozitívan tekint a jövő innovációra, a YouGov kutatócég eredményei alapján az olcsó és tiszta energia (57%) után a személyre szabott egészségügyi ellátást (49%) tartják a magyarok a legizgalmasabbnak” – mondta el Pete Gábor, a Vodafone Magyarország Nagyvállalati megoldásokért felelős igazgatója.
- Hirdetés -
Nagyot lökhet az IoT az egészségügyön
|

- Hirdetés -
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Szeretik a dolgozók a kutyabarát munkahelyeket
Bár elvárásként még nem szerepel, de nagyban befolyásolja a gazdik döntését a „kutyabarátság", abban az esetben, ha két hasonló munkahely között választanak. A szakemberek szerint pár éven belül pedig oda is eljuthatunk, hogy kézzel...
Ezt hozta a nyár a lakáspiacon
Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....
Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat
Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...
Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács
Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...
Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról
Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban.
Az eseményen a „Digitális transzformáció”...
A kisebb településeken is lesznek GLS automaták
Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
Kiállítással ünnepel a National Geographic
A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...
A KNK-val kampányol a Haier
Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...
Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés
A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...
Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal
Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...
- Hirdetés -