- Hirdetés -

Nagyot ment a Mol a második negyedévben

|

- Hirdetés -

A második negyedévben is jelentősen növelte a bevételét a Mol, így az 505 milliárd forintot meghaladó első féléves EBITDA (kamat, az adók, és az értékcsökkenés előtti üzemi eredmény) több mint kétszeresen múlta felül a tavalyi azonos időszak eredményét.

Az EBITDA a konszolidált, nem auditált kimutatás szerint a második negyedévben elérte a 271,4 milliárd forintot, míg tavaly ugyanekkor 122,8 milliárd forint, 2020 első félévében pedig 246,9 milliárd forint volt – írja az MTI a társaság Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett jelentése alapján.

A CCS (újrabeszerzési árakkal becsült, tisztított) EBITDA az első negyedéves 200,2 milliárd forintról 262,9 milliárd forintra nőtt, míg a tavalyi második negyedévben 113,9 milliárd forint volt. Az idei első félévben 463,1 milliárd forint lett a tavalyi 305,2 milliárd forintot követően. A negyedéves tiszta üzleti eredmény 3,2 milliárd forintról 140,2 milliárd forintra, a féléves 96,5 milliárd forintról 218,5 milliárd forintra ugrott egy év alatt.

A második negyedévben a Mol a piaci várakozásoknak megfelelve múlta felül az előző három hónapot. Az eredmények meg is haladták az elemzői kalkulációkat, amelyek körülbelül 250 milliárd forintos tiszta EBITDA-val, vagyis éves összevetésben csaknem kétszeres, negyedéves alapon pedig körülbelül 25 százalékos növekedéssel számoltak. Az előrejelzések a közöltnél alacsonyabb, körülbelül 130 milliárd forint negyedéves tisztított üzleti eredményt vártak. A jelentés a Mol javuló pénzügyi eredményeket elsősorban a magas olajárral, és az üzemanyagértékesítés bővülésével magyarázza.

A második negyedéves eredményből az upstream (kutatás-kitermelés) 98,9 milliárd forinttal részesedett. Az üzletág tavaly ugyanekkor 35,5 milliárd forintot ért el. A negyedéves downstream-EBITDA (finomítás-kereskedelem) 45,5 milliárd forintról 140,4 milliárd forintra nőtt. A csekélyebb részesedésű gáz üzletág negyedéves eredménye a várakozásoknak megfelelően csökkent, 14,3 milliárd forintról 6,8 milliárd forintra. A fogyasztói szolgáltatások viszont csúcsot döntöttek, miután a tavalyi 35,3 milliárd forintról 48,1 milliárd forintra növelték az eredményüket. A kiugróan jó adat – mint írták – elsősorban a korlátozások enyhítésének köszönhető.

Az adatok ismeretében éves EBITDA-iránymutatást 2,3 milliárd dollárról 3 milliárd dollárra, vagyis csaknem 900 milliárd forintra emelték. A jelentés kitért a fontosabb vállalati eseményekre is. Kiemelték többek között az OMV Szlovénia megvásárlását, az ezredik vendéglátóegység (Fresh Corner) megnyitását, és a 84 százalékos készültségi szintet elérő poliol-projektet. A következő években az újrafeldolgozás és az alternatív üzemanyagok fejlesztése érdekében folytatódik a vegyipari célú átalakítás, így a Mol a térség alacsony szén-dioxid-kibocsátású, körforgásos gazdaságának kulcsszereplője lehet.

A Mol Nyrt. a BÉT prémium kategóriás kibocsátója. Részvényei csütörtökön 2490 forinton zártak, értékük egy éven belül 1502 és 2490 forint között változott. A társaság tavaly 630 milliárd forint (2,05 milliárd dollár) tisztított EBITDA-t ért el, ami 16 százalékkal maradt el a 2019-es eredménytől.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...