- Hirdetés -

Itt a vége – Messi távozik az FC Barcelonától

|

- Hirdetés -

A hatszoros aranylabdás argentin Lionel Messi nem marad az FC Barcelona labdarúgója. A támadó 2000 óta játszott a barcelonai együttesben, 2004 óta volt a felnőtt keret tagja, de június végén lejárt a szerződése.

A klubnak és a játékosnak is egyértelmű szándéka volt a közös folytatás, meg is egyeztek, hogy csütörtökön aláírják az új szerződést, ám ez “pénzügyi és strukturális akadályok”, vagyis a spanyol labdarúgóliga szabályzata miatt végül nem történhetett meg – írja az MTI a katalán klub honlapján közzétett közlemény alapján. Spanyol médiaértesülések szerint új megállapodását öt szezonra tervezték, és eddigi fizetésének csupán a felét kapta volna, a La Liga pénzügyi szabályai azonban ennek ellenére ellehetetlenítették a hosszabbítást, mert nem felelt volna meg a fizetési maximumokra vonatkozó rendelkezéseknek.

Joan Laporta klubelnök a közelmúltban elismerte, hogy a liga által meghatározott fizetési plafon miatt nehezen fogják tudni elkönyvelni a játékos bérét, még akkor is, ha elfogadja a tetemes csökkentést. Messi legutóbb 2017-ben hosszabbított, azóta állítólag 138 millió eurót keresett szezononként.

Mindkét fél mélységesen sajnálja a történteket, az FC Barcelona pedig teljes szívvel háláját fejezi ki Messinek, aki hozzájárult a csapat felemelkedéséhez – zárul a bejelentés.

A 34 éves csatár 778 mérkőzésen 672 gólt szerzett a katalánok színeiben, mindkettő klubrekord. A Bajnokok Ligáját négyszer, a klubvilágbajnokságot és az európai Szuperkupát három-három alkalommal, a bajnokságot tízszer, a Király Kupát és a spanyol Szuperkupát egyaránt hétszer nyerte meg. Számtalan egyéni díja közül – a hat Aranylabdán kívül – kiemelkedik a hat európai Aranycipő és a nyolc spanyol gólkirályi cím.

Messi már tavaly, egy évig még élő szerződése ellenére is távozni akart Barcelonából, amely akkor – a 2007/08-as évad után először – trófea nélkül zárt egy szezont. Augusztus végén hivatalos dokumentumot juttatott el az egyesülethez a szerződésében lévő, ingyenes távozást biztosító záradékra hivatkozva. A klub aztán a koronavírus-járvány okozta csúszásba kapaszkodott, sikeresen. Messinek ugyanis júniusban kellett volna jeleznie szándékát, abból kiindulva, hogy a spanyol és az európai futballszezon rendszerint májusban ér véget. A világjárvány miatt azonban tavaly ezek kitolódtak júliusra, illetve augusztusra. A klub szerint így Messi a határidőn túl jelzett, hiszen konkrét hónapot írtak a szerződésbe, nem pedig szezon utáni időszakot, így az ingyenes távozás helyett ragaszkodtak a 700 millió eurós kivásárlási árhoz, amelyet senki nem fizetett ki.

Messi lehetséges kérői között a nemzetközi sajtó már akkor beszámolt a Paris Saint-Germainről, az argentin La Nación című lap pedig azt is tudni vélte már, hogy Messi a Manchester Cityben folytatja. A két klub neve az elmúlt hetekben – amióta Messi szerződés nélküli játékosként vakációzott a családjával – is gyakran visszatért a támadóval kapcsolatban, mint lehetséges következő állomáshelyek. A manchesteriek szakmai munkáját az a Josep Guardiola irányítja, akivel Messi Barcelonában 2008 és 2012 között rendkívül sikeres volt, míg a párizsiak vezetőedzője argentin honfitársa, Mauricio Pochettino.

A hatszoros aranylabdás argentin Lionel Messi nem marad az FC Barcelona labdarúgója. A támadó 2000 óta játszott a barcelonai együttesben, 2004 óta volt a felnőtt keret tagja, de június végén lejárt a szerződése.

A klubnak és a játékosnak is egyértelmű szándéka volt a közös folytatás, meg is egyeztek, hogy csütörtökön aláírják az új szerződést, ám ez “pénzügyi és strukturális akadályok”, vagyis a spanyol labdarúgóliga szabályzata miatt végül nem történhetett meg – írja az MTI a katalán klub honlapján közzétett közlemény alapján. Spanyol médiaértesülések szerint új megállapodását öt szezonra tervezték, és eddigi fizetésének csupán a felét kapta volna, a La Liga pénzügyi szabályai azonban ennek ellenére ellehetetlenítették a hosszabbítást, mert nem felelt volna meg a fizetési maximumokra vonatkozó rendelkezéseknek.

Joan Laporta klubelnök a közelmúltban elismerte, hogy a liga által meghatározott fizetési plafon miatt nehezen fogják tudni elkönyvelni a játékos bérét, még akkor is, ha elfogadja a tetemes csökkentést. Messi legutóbb 2017-ben hosszabbított, azóta állítólag 138 millió eurót keresett szezononként.

Mindkét fél mélységesen sajnálja a történteket, az FC Barcelona pedig teljes szívvel háláját fejezi ki Messinek, aki hozzájárult a csapat felemelkedéséhez – zárul a bejelentés.

A 34 éves csatár 778 mérkőzésen 672 gólt szerzett a katalánok színeiben, mindkettő klubrekord. A Bajnokok Ligáját négyszer, a klubvilágbajnokságot és az európai Szuperkupát három-három alkalommal, a bajnokságot tízszer, a Király Kupát és a spanyol Szuperkupát egyaránt hétszer nyerte meg. Számtalan egyéni díja közül – a hat Aranylabdán kívül – kiemelkedik a hat európai Aranycipő és a nyolc spanyol gólkirályi cím.

Messi már tavaly, egy évig még élő szerződése ellenére is távozni akart Barcelonából, amely akkor – a 2007/08-as évad után először – trófea nélkül zárt egy szezont. Augusztus végén hivatalos dokumentumot juttatott el az egyesülethez a szerződésében lévő, ingyenes távozást biztosító záradékra hivatkozva. A klub aztán a koronavírus-járvány okozta csúszásba kapaszkodott, sikeresen. Messinek ugyanis júniusban kellett volna jeleznie szándékát, abból kiindulva, hogy a spanyol és az európai futballszezon rendszerint májusban ér véget. A világjárvány miatt azonban tavaly ezek kitolódtak júliusra, illetve augusztusra. A klub szerint így Messi a határidőn túl jelzett, hiszen konkrét hónapot írtak a szerződésbe, nem pedig szezon utáni időszakot, így az ingyenes távozás helyett ragaszkodtak a 700 millió eurós kivásárlási árhoz, amelyet senki nem fizetett ki.

Messi lehetséges kérői között a nemzetközi sajtó már akkor beszámolt a Paris Saint-Germainről, az argentin La Nación című lap pedig azt is tudni vélte már, hogy Messi a Manchester Cityben folytatja. A két klub neve az elmúlt hetekben – amióta Messi szerződés nélküli játékosként vakációzott a családjával – is gyakran visszatért a támadóval kapcsolatban, mint lehetséges következő állomáshelyek. A manchesteriek szakmai munkáját az a Josep Guardiola irányítja, akivel Messi Barcelonában 2008 és 2012 között rendkívül sikeres volt, míg a párizsiak vezetőedzője argentin honfitársa, Mauricio Pochettino.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Drámai projektben a Nemzeti Filmintézet

Fésős András Kelj fel és járj címmel készülő, apa-fia drámájának 450 millió forint gyártási támogatást szavazott meg a Nemzeti Filmintézet (NFI) Filmszakmai Döntőbizottsága.A film szereplőválogatása már elkezdődött, a forgatás jövő év elején indul –...

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA