- Hirdetés -

Nagyot ment múlt héten a TV2

|

Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportnál is jelentős előnyt hozott össze a TV2 és csoportszinten is hasonló a helyzet. Az RTL azzal vigasztalódhat, hogy a Cápák között még a Sztárban sztár indulása ellenére is a legnézettebb műsor tudott maradni a 18-49 éveseknél.

Tavaly ősz óta alapvetően a TV2 dominanciája jellemzi a heti nézettségi versenyt. Ugyanakkor az elmúlt hetekben volt azért ezen a téren némi változatosság, de csak két területen: a 18-49 és 18-59 éveseknél főműsoridőben. Ennél a két célcsoportnál a korábban megszokottnál kisebb volt az RTL és a TV2 közötti differencia, hol egyikük, hol másikuk nyert, de a különbség nem volt több egy százalékpontnál. Sőt, egy héttel ezelőtt az RTL 0,1-0,1 százalékponttal nyert.

Múlt héten ez a kedélyes pingpongozás véget ért, a TV2 ugyanis az említett két célcsoportnál is jelentős és egyértelmű előnyt hozott össze. A 18-49 éveseknél 2,1 százalékponttal, a 18-59 éveseknél 1,8 százalékponttal nyerték a főműsoridőt. A főműsoridőben és a teljes lakosságnál, valamint teljes napon pedig tovább növelték az előnyüket, de utóbbiaknál eddig is vezettek.

A korábbi hetekben az RTL azért a hétvégi főműsoridőt megnyerte, múlt héten azzal is megforgatta bennük a kést a TV2, hogy a 18-49 éveseknél minden estét behúztak, még a szombatot is. A 18-59 éveseknél azért ha szűk előnnyel is, de nyerte a szombat estét az RTL.

Mindez kihatott a teljes csatornacsoportok versenyére is, azaz ezen a téren is egész jelentős előnyt ért el a TV2 Csoport. Az RTL Magyarország a 18-59 éveseknél és főműsoridőben járt hozzájuk a legközelebb (TV2 Csoport: 26,6%, RTL Magyarország: 22,2%), de ez is 4,4 százalékpontos különbséget jelent.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 7. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 14,2 17,2 14
RTL 12,4 11,8 11,9

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 7. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,8 13,2 10,7
RTL 7,3 6,9 7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,7 25,5 23,3
RTL Magyarország 17,7 15,6 17,1
AMC Networks 6,2 5,9 6,5
MTVA 5,3 9,0 4,4
Paramount Global 4,9 4,1 6,1
Network4 4,5 4,8 3,2
Antenna Entertainment Group 3,9 3,1 3,8
Warner Bros.Discovery 2,9 3,4 2,7

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,9% / 16,3% (16,4% / 15%)
Tények Plusz – 13,7% / 13,8% (13,1% / 12,7%)
Szerencsekerék – 16,6% / 16,6% (16.9% / 16,5%)
Hazatalálsz – 12,7% / 11,3% (12,5% / 11%)

RTL
Híradó – 17,5% / 15,6% (18,2% / 16,2%)
Fókusz – 13,8% / 13% (14,7% / 14,2%)
Drága örökösök – 13,3% / 12,6% (13% / 12,2%)
A mi kis falunk – 12% / 11,4% (12,3% / 11,6%)

A 18-49 éveseknél a Tények, a 18-59 éveseknél az RTL Híradó ért el jobb heti átlagot. A Szerencsekerék pedig stabilan hozott erős nézettséget és lazán nyerték a sávjukat. A TV2 új sorozatára, a Hazatalálszra a fiatalabb nézők nem nagyon kaptak még rá, de az idősebb célcsoportoknál ennél látványosan jobban szerepel. Az RTL-en a Drága örökösök bár kikapott a Szerencsekeréktől, de a sorozat azért a főműsoridős csatornaátlag felett teljesített. Ismétléshez képest pedig nem szerepel rosszul A mi kis falunk sem.

Szombaton az RTL-en a Gólkirályság 13,6 százalékos közönségarányt és 191 ezres nézettséget hozott a 18-49 éveseknél. Ez csak kicsit volt rosszabb, mint egy héttel korábban, a csatorna esti sávját inkább a sorozat után következő Szellemirtók húzta le. Vasárnap visszatért a TV2-re a Sztárban sztár, célcsoporttól függően 20 százalék körüli share-rel. Ami érdekes volt, hogy az RTL-es Cápák között az erős konkurenciát nem különösebben érezte meg a 18-49 éveseknél. A Cápák 18,2 százalékos share-t és 276 ezres nézettséget ért el, mindeközben egy héttel korábban ugyanez 18,9 százalék és 293 ezres nézőszám volt.

Ezzel a 18-49 éveseknél a Cápák között bizonyult az elmúlt hét legnézettebb műsorának. A 18-59 éveseknél a Sztárban sztár végzett a heti nézettségi toplista élén 383 ezer nézővel, de a Cápák között is a sarkukban volt 373 ezres nézettséggel. A teljes lakosságnál a hétfői Szerencsekerék áll az élen 926 ezres nézettséggel, a Sztárban sztár második lett 864 ezer nézővel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR TV2 383 927 19,7
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 373 269 16,5
SZERENCSEKERÉK TV2 370 910 17,8
HÍRADÓ RTL 352 700 17,8
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 307 761 14,5
TÉNYEK TV2 292 026 19,9
TÉNYEK PLUSZ TV2 281 814 16,1
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 279 501 14,0
A MI KIS FALUNK RTL 270 932 13,5
FÓKUSZ RTL 257 847 15,0

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZERENCSEKERÉK TV2 926 519 21,9
SZTÁRBAN SZTÁR TV2 864 155 23,5
TÉNYEK TV2 808 106 23,9
HÍRADÓ RTL 752 732 18,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 737 634 19,5
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 598 533 13,2
HAZATALÁLSZ TV2 568 799 16,2
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 557 221 13,1
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 554 587 13,0
FÓKUSZ RTL 518 970 13,7

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 276 912 18,2
SZTÁRBAN SZTÁR TV2 261 217 19,5
SZERENCSEKERÉK TV2 245 406 17,2
HÍRADÓ RTL 223 717 17,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 194 362 16,6
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 191 508 13,6
TÉNYEK TV2 183 577 18,5
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 180 836 13,6
FÓKUSZ RTL 170 736 15,0
A MI KIS FALUNK RTL 167 451 12,3

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...