- Hirdetés -

Nagyot nőtt tavaly a PlanRadar

|

A bécsi székhelyű, építőipari szoftverét Magyarországon is forgalmazó PlanRadar az ágazatot sújtó kihívásokkal és geopolitikai nehézségekkel dacolva kiemelkedő, 50 százalékos növekedést ért el 2023-ban a globális piacon a megelőző évhez képest. Az eredmények azt igazolják, hogy sikeres volt a cég folyamatos innovációra épülő üzleti stratégiája, a 2013-ban alapított vállalat a digitális építőipari, ingatlan- és létesítménygazdálkodási megoldásainak köszönhetően mára a nemzetközi a PropTech-szektor egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát. A kiugró növekedést a területi terjeszkedés, a szakértői csapat létszámának bővítése, valamint a kutatás-fejlesztési tevékenység erősítése mellett a 2022-ben lezajlott második finanszírozási körben gyűjtött 70 millió dollár támogatta.

A PlanRadar sikerének egyik kulcsa a technológia iránti globális kereslet erősödése, a cég megoldásai egy olyan iparágban indítottak el gyökeres változásokat, amely hagyományosan vonakodott a digitális átállástól. A vállalat elsődleges piacán, Európában azért is különösen figyelemre méltó az éves alapon elért 50 százalékos bevételnövekedés, mert az előrejelzések a gazdaság több ágazatában, köztük az építőiparban is visszaesést jósolnak (Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb, január közepén közzétett adatai szerint 2023 novemberében az építőipari termelés volumene 12,8 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól és 2,6 százalékkal az októberitől.). A PlanRadar európai eredményességében a DACH-országok (Németország, Ausztria, Svájc) és Olaszország folyamatosan erős teljesítménye, valamint a Nagy-Britanniában és Spanyolországban tapasztalt jelentős bővülés játszott meghatározó szerepet. Az ibériai országban 90 százalékkal emelkedett az ügyfelek száma, ami méltó válasz az ágazatot jellemző bizonytalanságokra.

A MENA (a Közel-Kelet és Észak-Afrika) és az APAC-régió (Ázsia és a csendes-óceáni térség) jelentősége, súlya az előrejelzéseknek és a PlanRadar várakozásainak megfelelően folyamatosan növekszik a cég tevékenységében. A vállalat 2022 óta van jelen ezeken a területeken, új irodákat nyitott egyebek között Dubaiban, Szingapúrban és Sydneyben. Az ázsiai terjeszkedés a PlanRadar ügyfélkörének megduplázódását eredményezte 2023-ban, ami teret nyit a további terjeszkedéshez és meghatározza a fejlesztések irányát a következő évben.

„A célunk az, hogy még jobban megvessük a lábunkat azokban a régiókban, amelyekben az utóbbi időben terjeszkedtünk. Ezekben az erős alapokkal rendelkező vagy éppen feltörekvő országokban dinamikusan növekszik a gazdaság, amiben az építőipar egyre fontosabb szerepet játszik. A PlanRadar elkötelezett amellett, hogy megbízható, kiszámítható partnerként támogassa az adott országok gazdasági fejlődésének felgyorsítását. 2024 fejlesztésekben bővelkedő évnek ígérkezik számunkra, számos új, a mesterséges intelligenciára épülő funkció, megoldás bevezetésével” – mondta Ibrahim Imam, a PlanRadar társ-vezérigazgatója.

Stratégiai tervezés a geopolitikai bizonytalanságban

Az elmúlt időszak geopolitikai bizonytalanságai felforgatták a gazdaságot, más ágazatok mellett az építőiparban is megnehezítették a nemzetközi és a hazai piacokon működő vállalatok tevékenységét. A PlanRadar ezért kiemelten fontosan tartja, hogy ügyfeleivel szorosan együttműködve támogassa őket az alkalmazkodásban a gyorsan változó üzleti környezethez, a közös siker érdekében.

„A PlanRadar üzleti modelljének jellegéből adódik, hogy szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel, és arra ösztönözzük őket, hogy a jövőbe tekintve, hosszabb távra biztosítsák cégük sikeres működését. Tapasztalataink szerint azok a vállalatok, amelyek folyamatosan fejlesztik és optimalizálják termelési folyamataikat, előtérbe helyezik technológiai beruházásaikat, sokkal jobban felkészülnek a globális gazdasági sokkok következményeinek kezelésére” – fejtette ki Sander van de Rijdt, a PlanRadar társ-vezérigazgatója.

Termékfejlesztés, fókuszban a felhasználhatóság

A PlanRadar a folyamatosan változó iparági igényekre reagálva és az ügyfelek elégedettségét szem előtt tartva jelentős fejlesztéseket hajtott végre hajtott végre a szoftverében. A 2023-ban bevezetett „Dokumentumkezelési funkció” lehetővé teszi az ügyfelek számára a projektekhez kapcsolódó tervek és dokumentumok központi, egységes, egy platformon megvalósuló kezelését, a változások és frissítések valós idejű nyomon követését a korai tervezési fázisától kezdve a kivitelezésen át egészen az üzemeltetésig. A központosított dokumentumkezelés bizonyítottan javítja az átláthatóságot, használatával több órányi munkaidőt lehet megtakarítani, ami lehetővé teszi a partnereknek, hogy a számukra fontosabb dolgokra, például üzleti tevékenységük bővítésére vagy ügyfeleik még színvonalasabb kiszolgálására összpontosítsanak.

A „Naptár nézet” bevezetése azt tette lehetővé, hogy a felhasználók könnyebben hozzáférhessenek, a saját naptárjukhoz igazíthassák az adott projekt aktuális feladatait és azok készültségi fokát rögzítő bejegyzéseket, az úgynevezett jegyeket. Ezek korábban listázva jelentek meg, az új funkciónak köszönhetően azonban már dátumokhoz is kapcsolhatóak, ami jelentősen megkönnyíti a felhasználásukat a napi tervezésben.

Az „Ütemezés funkció” fejlesztése azzal támogatja a projektmenedzsmenthez kapcsolódó feladatok elvégzését, hogy a korábbinál világosabb, áttekinthetőbb képet ad az egyes folyamatok kritikus kapcsolódási pontjairól, az esetleges szűk keresztmetszetekről, csúszásokról, ami jelentősen megkönnyíti a problémák megoldását szolgáló tervek kidolgozását. Minden fejlesztés célja az ügyfelek életének egyszerűsítése, valamint a PlanRadar átfogó használatának ösztönzése a projektek valamennyi fázisában.

A PlanRadar 2023-ban elért eredményei számokban:

- Több mint 8,5 millió létrehozott jegy

- Több mint 14 millió feltöltött kép

- Több mint 700 ezer feltöltött terv

- 1,2 milliárd interakció

- Havonta 28 terabájt le- és feltöltött adatmennyiség

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...