- Hirdetés -

Nagyot újít a Coca-Cola

|

- Hirdetés -

A Coca-Cola az üdítőitalok piacán, Európában elsőként fogja alkalmazni a KeelClip technológiát. A jövőben az aludobozos multipack csomagolásokon váltja fel az új megoldás a jelenleg használatos zsugorfóliát. A KeelClip-et először Írországban, Hollandiában és Lengyelországban vezetik be a jövő év elején. Magyarországon 2021 első negyedévében várható a megjelenése. A lépés a Coca-Cola Hulladékmentes Világ elnevezésű globális célkitűzésének megvalósulásához járul hozzá, amelynek értelmében a jövőben az összes csomagolóanyagot visszagyűjtik, újrahasznosítják és újra felhasználják majd.

A The Coca-Cola Company és stratégiai palackozó partnerei, a Coca-Cola HBC (Coca-Cola Hellenic Bottling Company) és a Coca-Cola European Partners a közelmúltban bejelentették, hogy az Európai Unió területén, fokozatosan bevezetik a KeelClip-et, amely nem más, mint egy innovatív, kisméretű, kartonpapír-alapú csomagolási megoldás. A lépés, amely jelenleg egyedülálló az alkoholmentes üdítőitalok piacán, támogatja a Coca-Cola azon törekvését, mely szerint úttörő csomagolási technológiák alkalmazásával még fenntarthatóbbá teszi a működését, ezzel növelve az újrahasznosítási arányt és csökkentve ökológiai lábnyomát. A vállalatok így közelebb kerülnek globális célkitűzésük, a Hulladékmentes Világ megteremtéséhez.

A három fél szorosan együttműködik a Graphic Packaging International nevű szervezettel – a KeelClip fejlesztője – annak érdekében, hogy a fenntartható csomagolási megoldás a fogyasztókhoz is eljuthasson. Ez az újfajta csomagolás nemcsak lecseréli a zsugorfóliát, hanem a papír és karton felhasználását is a lehető legalacsonyabb szinten tartja.

A kezdeményezés keretében, a Coca-Cola Hellenic csoport 2021 végére az Európai Unióhoz tartozó minden piacán eltávolítja a zsugorfóliát az összes multipack csomagolásáról. A Coca-Cola HBC – a Coca-Cola HBC Magyarország anyavállalata – összesen mintegy 15 millió eurót fektet be a KeelClip csomagolás bevezetésébe, amely először Írországban és Lengyelországban jelenik meg a jövő év elején. Ezt követően Ausztria, Olaszország, Svájc majd Románia következik 2020-ban. A KeelClip 2021 végére váltja fel a jelenlegi zsugorfóliát a Coca-Cola HBC összes uniós piacán. Magyarországon 2021 első negyedévében várható a KeelClip megjelenése a boltok polcain. Az intézkedés 2000 tonna műanyag és 3000 tonna szén-dioxid-kibocsátás megtakarításával jár majd együtt éves szinten. A KeelClip-et minden olyan alumíniumdobozos multipack csomagolás esetében alkalmazni fogják, amelynek darabszáma nem haladja meg a nyolcat. Az ennél nagyobb multipack-eket kartonpapír borítás fogja majd össze.

„A KeelClip az innovatív és fenntartható csomagolási megoldásokba való legújabb befektetésünk. Idén vezettünk be négy olyan ásványvíz márkát, amelyek 100 százalékban újrahasznosítható PET palackokba kerültek, valamint növeltük az újrahasznosított PET arányát palackjainkban és folytattuk a palacksúly csökkentő projektjeinket a teljes portfólión belül. Ezeket egészíti most ki a KeelClip, amely újabb bizonyítéka annak, hogy mennyire elkötelezettek vagyunk a Hulladékmentes Világ programban megfogalmazott célok megvalósítása iránt” – mondta Marcel Martin, a Coca-Cola HBC Csoport Ellátási Lánc Igazgatója.

Steve Gould, a Graphic Packaging International üdítő üzletágán belül az új termékek kifejlesztéséért felelős marketingigazgató, elmondta: „A KeelClip technológia hatékony megoldást nyújt különböző átmérőjű és magasságú aludobozos termékek multipack csomagolására. Ez azt jelenti, hogy képesek vagyunk biztonságosan és hatékonyan megoldani ezeknek a termékeknek a csomagolását másodlagos műanyagcsomagolás nélkül. Amikor olyan nagy vállalatok, mint a Coca-Cola HBC és a Coca-Cola European Partners befektetnek az ilyen technológiákba, képesek vagyunk igazi változást elérni a csomagolóanyagok terén és ezzel ösztönözhetjük az iparág más szereplőit is, hogy induljanak el ebbe az irányba.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Bajban a nyugdíjasok – hiába a jó számok, mégis öregszik a magyar

Habár európai összevetésben a magyar születési ráta különösen 2011-től 2022-ig felettébb kedvezően alakult, mégis fenyeget a társadalom elöregedésének veszélye. Ennek egyik oka a Bankmonitor szakértői szerint az, hogy a szülőképes korú nők száma (a...

A Telekom továbbra is a fenntarthatóságra fókuszál

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. Bár a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek...

Együttműködik az NVIDIA és a Schneider Electric

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként...

Jelentős változások a HVG-nél

Távozik a hvg.hu felelős szerkesztője, Nagy Iván Zsolt, illetve Windisch Judit és Rovó Attila rovatvezetők is elhagyják a portált, a szerkesztőségtől elköszönők között van Dezső András is. A HVG vezetősége a napokban döntött a...

Kiáll a nők mellett a Maltesers

Az ínycsiklandó csokoládégolyóiról híres Maltesers márka idén is megújítja elkötelezettségét a nők támogatására. Büszkén áll azon törekvések előterében, melyek célja a nők társadalmi helyzetének javítása és erősítése. Évek óta kiáll a nők hangjának nemzetközi...

Újra a hazai utakat járják a Google autói

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen. A Google Utcaképnek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...