- Hirdetés -

Nagyot zöldült tavaly a Magyar Suzuki gyártási palettája

|

- Hirdetés -

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2020-ban összesen 112 475 db jármű gördült le a gyártósorról. A teljes gyártás 87 százalékát exportra értékesítették 123 ország számára. A vállalat tavaly, a koronavírus miatti nehézségek ellenére is 11,55 százalékos részesedéssel vezette, ezzel ötödik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.656,7 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2020-as évet. A pandémia 362 millió forintos többletköltséget jelentett a cégnek. A Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a Magyar Suzukinál is ebbe az irányba indulnak el.

Összesen 112 475 autót gyártottak az esztergomi gyárban, 111 047 autót értékesítettek (79 879 db Vitara, 31 168 db SX4 S-CROSS), míg az itt gyártott modellek 87 százalékát – 96 441 db – exportra értékesítették a világ 123 országába. A Magyar Suzuki 2019. decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását, a gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban. A vírushelyzet okozta hathetes leállás, illetve a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések következtében hozzávetőlegesen 30 százalékkal csökkent a termelés 2020 során az előző évhez képest. A társaság 2020-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 242,8 millió euró, az exportértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.413,9 millió euró volt. A tervek szerint az idén 143 000 Suzukit szerelnek össze Esztergomban. A magas átoltottság hatására és a járvány lecsendesedésével a Magyar Suzuki termelése 2022-re visszaállhat a pandémia előtti pályára.

A Suzukik hibrid változatban is a magyarok kedvenc újautói lettek

Az idén 30 éves Magyar Suzukinak 2020-ban is sikerült, megtartani ötödik éve tartó piacvezető szerepét: 14 783 db magyarországi regisztrált újautóval, 11,55 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét a Vitara lett, 6 882 darabot regisztráltak belőle 2020-ban január 1-je és december 31-e között. A Magyar Suzuki 2020. januárjától már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon, így Magyarországon is. Nem véletlen, hogy a tavaly elkészült 3,5 milliomodik hazai gyártású Suzuki is éppen egy hófehér hibrid Vitara volt.

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 5 578 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2020 év végéig. A két közönségkedvenc hazai gyártású Suzuki a szakma elismerését is kivívta: az Év Magyar Autója verseny első díját 2020-ban az SX4 S-CROSS nyerte el, a Vitara pedig ezüstérmet szerzett. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 128 031 db – 11,55 százaléka Suzuki volt.

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény

A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 34 346 motort és 6 647 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 644 értékesített hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1893 hajómotort exportált 2020-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Montenegróba, Bulgáriába és Albániába.

A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hatodik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 479 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 163 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2020-ban Magyarországon.

A COVID alatt erősödött a Suzuki csapat

A Magyar Suzuki, munkatársainak egészségi állapota, illetve a zavartalan termelés érdekében kiemelt figyelmet fordított a biztonságos munkavégzésre és a fokozott higiéniai előírások betartására. Az óvintézkedések bevezetése, a vírus ellen használt eszközök (maszkok, gyors- és PCR tesztek), illetve a cégen belül kialakított hivatalos oltópont összesen 362 millió forint többletköltséget jelentett a vállalatnak, amely mindenki számára biztosította a leállás idejére is a teljes fizetését. A munkatársak átlagosan 12 százalékos béremelést kaptak tavaly, az elmúlt négy évben pedig, az Üzemi Tanáccsal egyeztetve a fizikai dolgozók fizetése 65 százalékkal, az irodai munkatársak bére pedig 43 százalékkal emelkedett. A munkavállalók három alkalommal, júniusban és szeptemberben fél havi munkabérnek, decemberben pedig jelenlét és teljesítmény alapon egy havi munkabérnek megfelelő év végi bónuszt kaptak. 2020-ban a saját munkaerőállomány erősítése volt a cél.

Digitalizáció, robotizáció

Tavaly sikeresen folytatódott Esztergomban a 2016-ban indult, és számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) projektjeinek megvalósítása. A robotizáció továbbra is hangsúlyt kap a fejlesztések terén, a cél a gyártás minél nagyobb mértékű digitalizálása. A tavalyi beruházások az új emissziós laborra, a festőüzem robotizációjának fejlesztésére fókuszáltak. A jövőben egyre több kollaboratív robot kap helyet az üzemben, amely tovább növeli a gép és ember gördülékeny együttműködését.

Úton a karbonsemlegesség felé

A világpiaci trendekkel összhangban a Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a megvalósítás mikéntjét az anyavállalat minden esetben a leányvállalataira bízta. A Magyar Suzukinál elindult a „Zöldebb üzem, zöldebb autók” belső program, hogy a Magyar Suzukira szabva, az esztergomi cég üzemegységenként megtalálja és beépítse a CO2-kibocsátást csökkentő technológiákat a gyártási folyamatba és az autókba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Reálértéken 10 százalékkal csökkent a média reklámbevétele

A nominális értéket tekintve ugyan kis mértékben nőttek tavaly a reklámköltések Magyarországon, azonban reálértéken számolva már 10 százalékot meghaladó csökkenést lehetett tapasztalni – derül ki a Magyar Reklámszövetség friss jelentéséből. A teljes kommunikációs költést...

Pénzt spórolhatnak a cégek a digitalizációval

Infláció, recesszió, válság: napjaink gazdasági problémái minden szervezet életére hatással vannak. Jelentős kihívás a szervezetek számára a költségek racionalizálása, a hatékonyabb működés, a gyorsabb és produktívabb munka. A digitalizáció mindezek megvalósításához hatékony megoldásokat biztosít...

Tillával érkezik a TV2 új vetélkedője

Április 3-án rajtol a TV2 új vetélkedője az Ütős Ötös. A műsorvezető Till Attila lesz, a vetélkedőben ismert emberek családtagjaikkal, barátaikkal vagy hozzájuk közel álló személyekkel, 5 fős csapatokban küzdenek meg az akár 10...

Vidéki rádiókról döntött a Médiatanács

Véglegesítette egy veszprémi helyi rádiós pályázat felhívását a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület ugyanezen az ülésen hatósági szerződéskötést kezdeményezett a Debrecen 94,4 MHz körzeti frekvencia pályázatán nyertes szolgáltatóval.Véglegesítette a Médiatanács...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

Húszmillió euróból épül új gyár Ukrajnában

Az Unilever 20 millió eurós befektetéssel új gyártóüzemet épít Ukrajna Kijev régiójában. A beruházás célja, hogy támogassa a vállalat növekvő ukrajnai üzletágait, illetve demonstrálja hosszú távú elkötelezettségét az ország iránt. Az építkezés idén kezdődik,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Otthonról is megnézheted az idei Oscar-díjas filmeket

Az Oscar-díj a filmipar legrangosabb díja, és mint minden évben, hétfőn hajnalban a Filmakadémia idén is értékelte a tavalyi év legszínvonalasabb filmes teljesítményeit. A különböző, Magyarországon is elérhető streamingszolgáltatóknak köszönhetően már számos friss Oscar-díjas...
Zsákbamacska nézőszám TV2

A Zsákbamacska még a Szerencsekeréken is túltett

A korábbi hetekben a Szerencsekerék erős nézettséget hozott a TV2-nek, azonban a Zsákbamacska még annál is jobb eredményt ért el. A vetélkedőnek is köszönhető, hogy múlt héten a TV2 nagyon elhúzott az RTL-től. Combos előnyt...

Együttműködik a GKID és a Mastercard

2023-tól az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal közösen vizsgálja a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát, melynek részeként három fordulóban elkészítik Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását. Az együttműködés alapját a felek Digitális Kereskedelmi...

Új podcastot indított a Comedy Central és a Dumaszínház

A hazai stand-upos szcéna feltörekvő és már-már veteránnak számító humoristáival indított podcast-sorozatot a Comedy Central és a Dumaszínház. A maga nemében hiánypótló, DumaCast nevű projekt a műfaj kulisszái mögé enged betekintést.A DumaCast a stand-upos...

Lerövidíti az irodai munkát a Microsoft új eszköze

A Microsoft a mesterséges intelligencia felhasználását új szintre emelte azzal, hogy bejelentette a Microsoft 365 Copilotot, ami az Office-alkalmazásokba építve töredékére csökkenti le a napi, klasszikus értelemben vett irodai munkát. A jelenleg tesztüzemben működő...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságért kampányol az UniCredit

Az UniCredit Bank kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ami az üzleti döntések során is fontos szerepet játszik. A pénzintézet harmadik éve futó fenntarthatósági kampányában ismét néhány olyan ügyfelét mutatja be, akiknek finanszírozást biztosít és...

Új eszköz az energiapazarlás csökkentésére

Akár 20 százalékkal is csökkenthető az épületek energiapazarlása a Schneider Electric „EcoStruxure Building Operation 2023” megoldásának alkalmazásával. A társaság új rendszerei azon túl, hogy támogatják az épületek energiahatékony működtetését, a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében is...

Prágában már lehet hidrogént tankolni

Az ORLEN Unipetrol finomító és petrolkémiai vállalatcsoport új típusú üzemanyaggal, hidrogénnel bővítette csehországi ORLEN Benzina töltőállomás-hálózatának kínálatát. A magyarországi ORLEN töltőállomásokat üzemeltető vállalat személygépkocsik, teherautók és buszok kiszolgálására is alkalmas hidrogén-töltőállomást helyezett üzembe a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....