- Hirdetés -

Nagyot zöldült tavaly a Magyar Suzuki gyártási palettája

|

- Hirdetés -

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában 2020-ban összesen 112 475 db jármű gördült le a gyártósorról. A teljes gyártás 87 százalékát exportra értékesítették 123 ország számára. A vállalat tavaly, a koronavírus miatti nehézségek ellenére is 11,55 százalékos részesedéssel vezette, ezzel ötödik éve uralja a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki 1.656,7 millió euró nettó árbevétellel zárta a 2020-as évet. A pandémia 362 millió forintos többletköltséget jelentett a cégnek. A Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a Magyar Suzukinál is ebbe az irányba indulnak el.

Összesen 112 475 autót gyártottak az esztergomi gyárban, 111 047 autót értékesítettek (79 879 db Vitara, 31 168 db SX4 S-CROSS), míg az itt gyártott modellek 87 százalékát – 96 441 db – exportra értékesítették a világ 123 országába. A Magyar Suzuki 2019. decemberében megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását, a gyártás több mint 65 százaléka már hibrid gépjármű volt 2020-ban. A vírushelyzet okozta hathetes leállás, illetve a belföldi és külföldi korlátozó intézkedések következtében hozzávetőlegesen 30 százalékkal csökkent a termelés 2020 során az előző évhez képest. A társaság 2020-as belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 242,8 millió euró, az exportértékesítésből származó nettó árbevétele pedig 1.413,9 millió euró volt. A tervek szerint az idén 143 000 Suzukit szerelnek össze Esztergomban. A magas átoltottság hatására és a járvány lecsendesedésével a Magyar Suzuki termelése 2022-re visszaállhat a pandémia előtti pályára.

A Suzukik hibrid változatban is a magyarok kedvenc újautói lettek

Az idén 30 éves Magyar Suzukinak 2020-ban is sikerült, megtartani ötödik éve tartó piacvezető szerepét: 14 783 db magyarországi regisztrált újautóval, 11,55 százalékos piaci részesedéssel zárta az elmúlt esztendőt. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét a Vitara lett, 6 882 darabot regisztráltak belőle 2020-ban január 1-je és december 31-e között. A Magyar Suzuki 2020. januárjától már hibrid meghajtású gépkocsikat értékesít az uniós piacokon, így Magyarországon is. Nem véletlen, hogy a tavaly elkészült 3,5 milliomodik hazai gyártású Suzuki is éppen egy hófehér hibrid Vitara volt.

A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 5 578 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2020 év végéig. A két közönségkedvenc hazai gyártású Suzuki a szakma elismerését is kivívta: az Év Magyar Autója verseny első díját 2020-ban az SX4 S-CROSS nyerte el, a Vitara pedig ezüstérmet szerzett. Az elmúlt évben a Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 128 031 db – 11,55 százaléka Suzuki volt.

Négy-, illetve kétkeréken és vízen is jelentős teljesítmény

A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, hanem a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 34 346 motort és 6 647 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 644 értékesített hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1893 hajómotort exportált 2020-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Montenegróba, Bulgáriába és Albániába.

A Magyar Suzuki motorkerékpár-üzletága immár hatodik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 479 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba tavaly Magyarországon. A V-Strom 650 kalandmotor nemcsak saját kategóriájában, hanem a modellek abszolút versenyében is megőrizte tavalyi dobogós helyét: 163 forgalomba helyezéssel a második legnépszerűbb motorkerékpár volt 2020-ban Magyarországon.

A COVID alatt erősödött a Suzuki csapat

A Magyar Suzuki, munkatársainak egészségi állapota, illetve a zavartalan termelés érdekében kiemelt figyelmet fordított a biztonságos munkavégzésre és a fokozott higiéniai előírások betartására. Az óvintézkedések bevezetése, a vírus ellen használt eszközök (maszkok, gyors- és PCR tesztek), illetve a cégen belül kialakított hivatalos oltópont összesen 362 millió forint többletköltséget jelentett a vállalatnak, amely mindenki számára biztosította a leállás idejére is a teljes fizetését. A munkatársak átlagosan 12 százalékos béremelést kaptak tavaly, az elmúlt négy évben pedig, az Üzemi Tanáccsal egyeztetve a fizikai dolgozók fizetése 65 százalékkal, az irodai munkatársak bére pedig 43 százalékkal emelkedett. A munkavállalók három alkalommal, júniusban és szeptemberben fél havi munkabérnek, decemberben pedig jelenlét és teljesítmény alapon egy havi munkabérnek megfelelő év végi bónuszt kaptak. 2020-ban a saját munkaerőállomány erősítése volt a cél.

Digitalizáció, robotizáció

Tavaly sikeresen folytatódott Esztergomban a 2016-ban indult, és számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) projektjeinek megvalósítása. A robotizáció továbbra is hangsúlyt kap a fejlesztések terén, a cél a gyártás minél nagyobb mértékű digitalizálása. A tavalyi beruházások az új emissziós laborra, a festőüzem robotizációjának fejlesztésére fókuszáltak. A jövőben egyre több kollaboratív robot kap helyet az üzemben, amely tovább növeli a gép és ember gördülékeny együttműködését.

Úton a karbonsemlegesség felé

A világpiaci trendekkel összhangban a Suzuki Csoport 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne jelen lenni mindenhol a világon, a megvalósítás mikéntjét az anyavállalat minden esetben a leányvállalataira bízta. A Magyar Suzukinál elindult a „Zöldebb üzem, zöldebb autók” belső program, hogy a Magyar Suzukira szabva, az esztergomi cég üzemegységenként megtalálja és beépítse a CO2-kibocsátást csökkentő technológiákat a gyártási folyamatba és az autókba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...

Rácáfolt a chiphiányra a Black Friday

Nem éreztette hatását az elektronikai eszközökhöz nélkülözhetetlen félvezető alkatrészek hiánya a MediaMarkt Black November akciósorozatának eredményein. 2021 akciós időszakának forgalma több mint 10 százalékkal múlta fölül az előző évit. Az idei slágertermék a nagyértékű...

Folyamatosan támadják a vállalkozásokat

A mikro-, kis- és középvállalkozások felét érte már támadás az interneten. Leginkább adathalász levelekkel bombázták őket, de nagyjából minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel. Legnagyobb veszélyben...

Harminc milliárd fölött költ tartalomra a Disney

Jövőre jelentősen megnöveli a tartalomra szánt költségvetését a Disney, a társaság majdnem kétszer annyit költ majd, mint legnagyobb riválisa, a Netflix. A vállalat célja, hogy erősítse pozícióját a streaming piacon, és az előrejelzések szerint...

Változásokat jelentett be az LG

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig...

Díjazták a K&H információbiztonsági csapatát

A digitális forradalom közepette a korábbinál is nagyobb hangsúlyt kap a biztonságos bankolás, amit a K&H információbiztonsági csapata által működtetett robosztus informatikai rendszer biztosít az ügyfeleknek. A K&H most kiemelkedő elismerésben részesült, elnyerte ugyanis...

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...

Kiváló fogyasztói márka lett a Dressa

Évek óta az látszik, hogy a magyar fogyasztók egyre szívesebben vásárolnak hazai termékeket. Ezt a tendenciát hivatott erősíteni a MagyarBrands program is, amely díj idei kitüntetettjei között immár a száz százalékban magyar tulajdonú Dressa...

Az eMAGról beszéltek legtöbben a neten

Novemberben több mint 27 ezer bejegyzés született a magyar internetezők körében a Black Friday-ről, ezek az online tartalmak 48 milliós elérést generáltak az akciós időszak alatt. A SentiOne november 1-30-ig vizsgálta meg a hazai...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA