- Hirdetés -

Négy korai fázisú vállalkozással bővül várhatóan az OXO csoport portfóliója

|

- Hirdetés -

Az OXO csoport 2021 januárjától újra várja érettebb cégek finanszírozása mellett korai fázisú innovatív vállalkozások jelentkezését is – a befektető csoport a tervek szerint legalább tíz ígéretes kezdeményezést keres a portfóliójába. A kihelyezések elindultak, az elmúlt időszakban már két innovatív vállalkozással jutottak el a befektetési megállapodás aláírásáig összesen 78,4 millió forint értékben. Legfrissebb fejlemény, hogy az OXO Labs inkubátor további két startupról hozott friss befektetési döntést, mely befektetéseket az év végéig folyósítani is tervezi.

Az OXO Labs inkubátor idén januárjában nyerte el a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal jóvoltából a Startup Factory pályázatot, melyből – önrészével kiegészítve – mindösszesen 357 millió forintot fektet be 2022 végéig minimum 10 korai fázisban lévő vállalkozásba. Mostanáig a BetMe Entertainment csapattal 42,4 millió forint befektetésről, a Vilhemp alapítóival 36 millió forintról történt meg a megállapodás.

A Vilhemp egy műanyagot helyettesítő alapanyagot fejlesztett ki, mely politejsav (PLA) és kenderrost keverékéből áll össze, így eredményezve egy természetes forrásokból származó, biológiai úton lebomló, újrahasznosítható és többször használatos anyagot. Ez az egyedülálló, saját fejlesztésű granulátum olyan, a közelmúltban az Európai Uniós normatíva szerint kivezetésre kerülő egyszerhasználatos műanyag használati tárgyak alternatív alapanyaga lehet, mint az Vilhemp által jelenleg is gyártott és forgalmazott evőeszközök és szívószál. Termékportfólió bővítésre és hőálló eszközök kifejlesztésére tervezik felhasználni az OXO által nyújtott befektetést.

A BetMe Entertainment csapata az esport piac globális növekedési tendenciáihoz csatlakozik fejlesztésével, mely a casual gamerek (alkalmi játékosok) játékidejének monetizálását, valamint számukra közösségi platform létrehozását tűzte ki célul, elsősorban tranzakció alapú árazást alkalmazva. Ez azt jelenti, hogy az online, többjátékos módot támogató, elsősorban okostelefonon (későbbiekben PC-n és konzolokon) működő játékoknál oldja meg a téttel való játékot, így bevételt biztosítva a professzionális esportolók mellett az alkalmi játékosoknak is, akik a BetMe platformján saját követőbázist is építhetnek a megosztható tartalmaknak köszönhetően.

A legutóbbi döntése alapján az OXO csoport a fentieken túl további két korai fázisban lévő innovatív technológiai vállalkozással kíván befektetési megállapodást kötni. Így sikeres megállapodás esetén várhatóan a még az idei évben a Briefly és a Astoni csapatokkal bővül a portfólió.

A szabadúszó platformként indult, majd a piaci igényekre reagálva szabadúszó menedzsment szoftverré alakult Briefly missziója a munkaerőpiac átláthatóbbá és hatékonyabbá tétele. A Briefly Business B2B megoldás segíts égével az innovatív cégek saját online szabadúszó bázist építhetnek. A szoftver lehetővé teszi a hosszútávú kapcsolatok kiépítését megbízható, tehetséges szabadúszókkal, sőt nem csak a megfelelő szabadúszók megtalálását és szűrését, de integrációjukat is segíti a szoftver. A csapat célja, hogy folyamatosan bővülő szabadúszó bázisukkal a legnagyobb vállalatok és reklámügynökségek hatékony működését segítsék nem csak itthon, de nemzetközileg is.

Az Astodi a tartalomgyártókat segíti a helyigényes nagyformátumú fájlok kezelésében egy online médiamunkafolyamat-eszközkezelő és együttműködést elősegítő megoldással. Azon iparági szereplők részére jelent ez megoldást, melyek nagy mennyiségű médiatartalmat gyártanak, például videóstúdiók, hírgyártó vállalatok, filmesek. Az Astodi innovációjával minőségében, és ezáltal méretében csökkentett fájlként oszthatják meg alkotásaikat egymással vagy a külső megrendelővel, valamint megfelelő címkézéssel önmaguk számára kereshető adatbázist hozhatnak létre. Tekintve a vizuális tartalmak fogyasztásának rohamos növekedését, és hogy egyre több félprofi tartalomgyártó is belép az iparágba, piacuk egyre növekszik, a nemzetközi terjeszkedést is tervezik.

Az OXO Labs szakértői csapata továbbra is elkötelezett az inkubációs szolgáltatások biztosítása és az általános vállalkozásfejlesztési ismereteik teljeskörű megosztása mellett. Az inkubátor a következő egy évben további közel 280 millió forintnyi befektetésről hoz majd döntést korai fázisú portfóliója növelése tekintetében, melyre a fent bemutatott cégeken túl további cégek jelentkezését is várja az OXO Labs weboldalán iparági megkötés nélkül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA