A múlt évben 113 millió eurós árbevételt ért el az RTL Magyarország, a cég EBITA eredménye pedig 13 millió euró volt. A novemberben rajtolt RTL+ streamingszolgáltatásnak a tavalyi év végére már 251 ezer előfizetője volt.
Nyilvánosságra hozta a 2022-es évre vonatkozó üzleti jelentését az RTL Group, amelyben a magyarországi eredményekről is beszámolnak. A beszámoló alapján az árbevételt tekintve a 2021-estől 2,6 százalékkal maradt el tavaly az RTL Magyarország, míg az EBITA eredménye nem változott.
„Az árbevétel csökkenés oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő. Ezt a hatást részben ellensúlyozta az organikus növekedés. A vállalat eredményessége arányosan nőtt, azaz hatékonyabban működtünk, mindezt egy olyan időszakban sikerült elérni, amikor az elmúlt évtized legnagyobb termékfejlesztését hajtottuk végre” - nyilatkozta az mmonline.hu-nak az üzleti eredmények kapcsán Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.
Az említett termékfejlesztés az RTL+ fizetős streamingszolgáltatás bevezetése volt, ami tavaly novemberben rajtolt el. Az RTL Group beszámolójában egyébként feltűnően nagy figyelmet kapott a streaming szegmens, részletesen bemutatták a különböző országokban elért eredményeket és még prognózist is adtak a következő évekre vonatkozóan. Csoportszinten 267 millió eurós bevételt hoztak a cégnek a streamingszolgáltatások a múlt évben, ez 2021-hez képest 19,7 százalékos bővülést jelent. Az előfizetők száma 5,488 millió volt 2022 végén, ami éves összevetésben 44,3 százalékos bővülést jelentett.
Az RTL+ és az RTL+ Active-nak tavaly december végén 251 ezer fizető előfizetője volt. „A felhasználók az indulás óta közel 38 millió órát, naponta átlagosan pedig 98 percet töltöttek a felületen. Ezek az eredmények messze felülmúlják a várakozásainkat, óriási sikernek tartjuk” - jelezte az RTL+ hazai eredményei kapcsán Vidus Gabriella.
„A Király kritikai és nézettségi sikere minden várakozásunkat felülmúlta. Több kritika is a valaha készült legjobb magyar sorozatnak nevezete a Királyt, aminek azért is örülök nagyon, mert célunk is, hogy az RTL+ sorozatai ebben a ligában játsszanak. A legfontosabb kritikusok, azaz az előfizetők hasonlóan gondolták: A Király lett a legnépszerűbb tartalom a felületen unique user adatok alapján. Sorban őt követi a ValóVilág, ami a legtöbb videómegtekintést érte el. A tartalmak top5-ös listáját a saját gyártású tartalmaink uralják, a Gyertek át!, A Nagy Fehér Főnök, A mi kis falunk és a Drága Örökösök” - tette hozzá az mmonline.hu érdeklődésére Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese.
Az RTL Groupnál a következő években is jelentős fejlődéssel számolnak a streaming területen és 2026-ra már egymilliárd eurós bevételt várnak ebből a szegmensből. A tartalmakra a tervek szerint 2026-ban már 600 millió eurót költenek és 10 millió előfizetővel számolnak arra az évre.
„A felhasználói adatokat tekintve az látszik, hogy egyértelműen a helyi, magyar nyelvű tartalom segíti a platform növekedését, erre van a legnagyobb fogyasztói igény. Felértékelődött a lokális tartalom, és ehhez a fogyasztói igényhez egy különösen versenyképes tartalomvagyonnal rendelkezünk, amit folyamatosan fejlesztünk és bővítünk” - hangsúlyozta az mmonline.hu-nak nyilatkozva az RTL+ kapcsán Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese.
„A vásárolt tartalmaink kapcsán én nagyon örültem annak is, hogy ekkora inventory-t sikerült felépíteni egy olyan időszakban, amikor a legtöbb streamer jelent meg az országban és a legtöbb stúdió kezdte a saját tartalmát visszafogni” - fűzte hozzá az mmonline.hu-nak Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese.
Az RTL Group 2022-ben 7,22 milliárd eurós árbevételt ért el, ez 8,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cégcsoport EBITA eredménye 1,08 milliárd euró volt, ami viszont 6 százalékos visszaesést jelentett éves szinten. A vállalat adózott eredménye 766 millió euró volt, ez 47,3 százalékkal maradt el a 2021-estől. Ennek kapcsán a társaság jelentésében megjegyezték, hogy 2021-ben a SpotX értékesítése egyszeri pozitív hatást jelentett a profitot tekintve.
Az RTL Group bevételéből a legnagyobb szeletet még mindig a televíziós hirdetések adják, tavaly 40,5 százalék volt a részesedésük. A második legnagyobb szegmens a tartalom értékesítés 22,6 százalékkal, míg a digitális üzletág a forgalom a 17,1 százalékát adja.