- Hirdetés -

Negyedmillió előfizetővel zárta 2022-t az RTL+

|

- Hirdetés -

A múlt évben 113 millió eurós árbevételt ért el az RTL Magyarország, a cég EBITA eredménye pedig 13 millió euró volt. A novemberben rajtolt RTL+ streamingszolgáltatásnak a tavalyi év végére már 251 ezer előfizetője volt.

Nyilvánosságra hozta a 2022-es évre vonatkozó üzleti jelentését az RTL Group, amelyben a magyarországi eredményekről is beszámolnak. A beszámoló alapján az árbevételt tekintve a 2021-estől 2,6 százalékkal maradt el tavaly az RTL Magyarország, míg az EBITA eredménye nem változott.

„Az árbevétel csökkenés oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő. Ezt a hatást részben ellensúlyozta az organikus növekedés. A vállalat eredményessége arányosan nőtt, azaz hatékonyabban működtünk, mindezt egy olyan időszakban sikerült elérni, amikor az elmúlt évtized legnagyobb termékfejlesztését hajtottuk végre” - nyilatkozta az mmonline.hu-nak az üzleti eredmények kapcsán Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

Az említett termékfejlesztés az RTL+ fizetős streamingszolgáltatás bevezetése volt, ami tavaly novemberben rajtolt el. Az RTL Group beszámolójában egyébként feltűnően nagy figyelmet kapott a streaming szegmens, részletesen bemutatták a különböző országokban elért eredményeket és még prognózist is adtak a következő évekre vonatkozóan. Csoportszinten 267 millió eurós bevételt hoztak a cégnek a streamingszolgáltatások a múlt évben, ez 2021-hez képest 19,7 százalékos bővülést jelent. Az előfizetők száma 5,488 millió volt 2022 végén, ami éves összevetésben 44,3 százalékos bővülést jelentett.

Az RTL+ és az RTL+ Active-nak tavaly december végén 251 ezer fizető előfizetője volt. „A felhasználók az indulás óta közel 38 millió órát, naponta átlagosan pedig 98 percet töltöttek a felületen. Ezek az eredmények messze felülmúlják a várakozásainkat, óriási sikernek tartjuk” - jelezte az RTL+ hazai eredményei kapcsán Vidus Gabriella.

„A Király kritikai és nézettségi sikere minden várakozásunkat felülmúlta. Több kritika is a valaha készült legjobb magyar sorozatnak nevezete a Királyt, aminek azért is örülök nagyon, mert célunk is, hogy az RTL+ sorozatai ebben a ligában játsszanak. A legfontosabb kritikusok, azaz az előfizetők hasonlóan gondolták: A Király lett a legnépszerűbb tartalom a felületen unique user adatok alapján. Sorban őt követi a ValóVilág, ami a legtöbb videómegtekintést érte el. A tartalmak top5-ös listáját a saját gyártású tartalmaink uralják, a Gyertek át!, A Nagy Fehér Főnök, A mi kis falunk és a Drága Örökösök” - tette hozzá az mmonline.hu érdeklődésére Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az RTL Groupnál a következő években is jelentős fejlődéssel számolnak a streaming területen és 2026-ra már egymilliárd eurós bevételt várnak ebből a szegmensből. A tartalmakra a tervek szerint 2026-ban már 600 millió eurót költenek és 10 millió előfizetővel számolnak arra az évre.

„A felhasználói adatokat tekintve az látszik, hogy egyértelműen a helyi, magyar nyelvű tartalom segíti a platform növekedését, erre van a legnagyobb fogyasztói igény. Felértékelődött a lokális tartalom, és ehhez a fogyasztói igényhez egy különösen versenyképes tartalomvagyonnal rendelkezünk, amit folyamatosan fejlesztünk és bővítünk” - hangsúlyozta az mmonline.hu-nak nyilatkozva az RTL+ kapcsán Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese.

„A vásárolt tartalmaink kapcsán én nagyon örültem annak is, hogy ekkora inventory-t sikerült felépíteni egy olyan időszakban, amikor a legtöbb streamer jelent meg az országban és a legtöbb stúdió kezdte a saját tartalmát visszafogni” - fűzte hozzá az mmonline.hu-nak Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az RTL Group jelentésében kitértek a hazai televíziós reklámpiac tavalyi alakulására is, a cég szerint a múlt évben 3,6 százalékkal bővült a szegmens hirdetési bevétele. A beszámoló szerint az RTL hazai portfóliója a főműsoridőben a kiemelt korcsoportban (18-49 évesek) 28,9 százalékos részesedést ért el a múlt évben, szemben a 2021-es 30,5 százalékkal, így 0,3 százalékponttal elmaradtak a rivális TV2 Csoport portfóliójának eredményétől. Csak az RTL csatornát vizsgálva a főműsoridős részesedése a 18-49-es korcsoportban 15 százalék volt tavaly (2021-ben 16,9 százalék), ezzel 1,1 százalékponttal a TV2 előtt voltak.

 

Az RTL Group 2022-ben 7,22 milliárd eurós árbevételt ért el, ez 8,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cégcsoport EBITA eredménye 1,08 milliárd euró volt, ami viszont 6 százalékos visszaesést jelentett éves szinten. A vállalat adózott eredménye 766 millió euró volt, ez 47,3 százalékkal maradt el a 2021-estől. Ennek kapcsán a társaság jelentésében megjegyezték, hogy 2021-ben a SpotX értékesítése egyszeri pozitív hatást jelentett a profitot tekintve.

Az RTL Group bevételéből a legnagyobb szeletet még mindig a televíziós hirdetések adják, tavaly 40,5 százalék volt a részesedésük. A második legnagyobb szegmens a tartalom értékesítés 22,6 százalékkal, míg a digitális üzletág a forgalom a 17,1 százalékát adja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Már filmes előzetest is készít az MI

A Holnap Budapestje címmel jelent meg az első film teaser Magyarországon, amit szinte teljes egészében a mesterséges intelligencia (MI) készített. A disztópia hét soros szinopszisát a Chat GPT írta, képi világát pedig a Midjourney...

Tovább spórolnának a rezsin a magyarok

A magyar háztartások 40 százaléka tervez energiatakarékossági beruházásokat, azonban a zöld szempontok előtt egyértelműen a spórolás a cél. A tervek megvalósulását hátráltatja, hogy a többségnek mintegy 200 ezer forint hiányzik havi szinten a családi...

Díjat kapott A Király, Schell Judit és Majka is

A Dancing with the Stars lett a legjobb nagyszabású showműsor, Lékai-Kiss Ramóna a legjobb női műsorvezető, Schell Judit a legjobb színésznő, Majka pedig a legjobb zsűritag a tavalyi tévés produkciókban. Tegnap este rendezték meg...

Döntőbe jutott az Uniomedia alapítóinak kampánya

Az ázsiai PR Awards2023 döntőjébe került az Uniomedia szingapúri testvércégének, a Rothman Asia-nak tőzsdei kommunikációs kampánya. A Pegasus Asia az első SPAC (a tőzsdei befektetőktől akvizíciós célokra tőkét gyűjtő) részvénykibocsátás volt a szingapúri tőzsdén...

Új ügyféllel erősít a Twincom

Idén tavasztól a Twincom PR Consultancy-val dolgozik a cseh hátterű Tesla okosotthon márka, amely közvetlen felkérés útján választotta az ügynökséget. Mostantól ők végzik a Csehországban már piacvezető brand hazai kommunikációs aktivitásait.Az okosotthon készülékek előretörése...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tajvanon is szeretik a magyar borokat

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és már a legismertebb és legmegbízhatóbb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat az évek során kiépített erős szakmai kapcsolatainak köszönhetően...

Kitalálja, melyik a legkeresettebb szakma Magyarországon?

Több mint 150 kiállító négyezer állásajánlata közül válogathattak a hallgatók a tavaszi Műegyetemi Állásbörzén, ahol ismételten a villamosmérnökök iránt volt a legnagyobb kereslet. A K épületben a szakértői tanácsadás kapott új köntöst, a Q...

Nyugatra vándorolnak a magyarok

2011 és 2022 között valamivel több mint 200 ezerrel nőtt a magyar lakóingatlan állomány és a nyugatra tartás volt a magyarok otthonkeresésének jellemző iránya – ezt mutatják a legutóbbi népszámlálás már nyilvánosságra került eredményei....

Izgalmas hétvége elé néznek a focirajongók

Érkezik a Der Klassiker az ARENA4 és a NET4+ SPORT műsorára: a sportcsatorna helyszíni tudósítással készül minden idők egyik legjobban várt Bayern München – Borussia Dortmund mérkőzésére. A Bundesliga két örök riválisának találkozóit mindig...

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Egész évben jelen vagyunk

Semmilyen más médiummal nem tudunk olyan gyorsan jelentős hatást elérni, mint a televízióval – véli Tüskés Henrietta. A Bayer country group headje (Magyarország, Szlovákia, Csehország) hangsúlyozta azt is, idén a gasztroenterológia kiemelt szerepet kap...

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A hulladékmentességért kampányolnak

Az ENSZ Környezetvédelmi Programja (UNEP) március 30-át a Nemzetközi Hulladékmegelőzési Világnappá nyilvánította, amelyet 2023-tól évente tartanak meg. A Humusz Szövetség üdvözli a döntést, és továbbra is kiemelten kezeli a nulla hulladék szemlélet kialakítását. Annak...

Több tízezer fát ültetnének 2023-ban

A 10 millió Fa közössége három és fél év alatt Magyarország szerte közel kétszázezer fát és több mint negyvenezer cserjét ültetett el. Céljuk 2023-ra, hogy az adó 1 százalékából és más adományokból befolyó hozzájárulások...

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....