- Hirdetés -

Negyedmillió előfizetővel zárta 2022-t az RTL+

|

- Hirdetés -

A múlt évben 113 millió eurós árbevételt ért el az RTL Magyarország, a cég EBITA eredménye pedig 13 millió euró volt. A novemberben rajtolt RTL+ streamingszolgáltatásnak a tavalyi év végére már 251 ezer előfizetője volt.

Nyilvánosságra hozta a 2022-es évre vonatkozó üzleti jelentését az RTL Group, amelyben a magyarországi eredményekről is beszámolnak. A beszámoló alapján az árbevételt tekintve a 2021-estől 2,6 százalékkal maradt el tavaly az RTL Magyarország, míg az EBITA eredménye nem változott.

„Az árbevétel csökkenés oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő. Ezt a hatást részben ellensúlyozta az organikus növekedés. A vállalat eredményessége arányosan nőtt, azaz hatékonyabban működtünk, mindezt egy olyan időszakban sikerült elérni, amikor az elmúlt évtized legnagyobb termékfejlesztését hajtottuk végre” - nyilatkozta az mmonline.hu-nak az üzleti eredmények kapcsán Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

Az említett termékfejlesztés az RTL+ fizetős streamingszolgáltatás bevezetése volt, ami tavaly novemberben rajtolt el. Az RTL Group beszámolójában egyébként feltűnően nagy figyelmet kapott a streaming szegmens, részletesen bemutatták a különböző országokban elért eredményeket és még prognózist is adtak a következő évekre vonatkozóan. Csoportszinten 267 millió eurós bevételt hoztak a cégnek a streamingszolgáltatások a múlt évben, ez 2021-hez képest 19,7 százalékos bővülést jelent. Az előfizetők száma 5,488 millió volt 2022 végén, ami éves összevetésben 44,3 százalékos bővülést jelentett.

Az RTL+ és az RTL+ Active-nak tavaly december végén 251 ezer fizető előfizetője volt. „A felhasználók az indulás óta közel 38 millió órát, naponta átlagosan pedig 98 percet töltöttek a felületen. Ezek az eredmények messze felülmúlják a várakozásainkat, óriási sikernek tartjuk” - jelezte az RTL+ hazai eredményei kapcsán Vidus Gabriella.

„A Király kritikai és nézettségi sikere minden várakozásunkat felülmúlta. Több kritika is a valaha készült legjobb magyar sorozatnak nevezete a Királyt, aminek azért is örülök nagyon, mert célunk is, hogy az RTL+ sorozatai ebben a ligában játsszanak. A legfontosabb kritikusok, azaz az előfizetők hasonlóan gondolták: A Király lett a legnépszerűbb tartalom a felületen unique user adatok alapján. Sorban őt követi a ValóVilág, ami a legtöbb videómegtekintést érte el. A tartalmak top5-ös listáját a saját gyártású tartalmaink uralják, a Gyertek át!, A Nagy Fehér Főnök, A mi kis falunk és a Drága Örökösök” - tette hozzá az mmonline.hu érdeklődésére Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az RTL Groupnál a következő években is jelentős fejlődéssel számolnak a streaming területen és 2026-ra már egymilliárd eurós bevételt várnak ebből a szegmensből. A tartalmakra a tervek szerint 2026-ban már 600 millió eurót költenek és 10 millió előfizetővel számolnak arra az évre.

„A felhasználói adatokat tekintve az látszik, hogy egyértelműen a helyi, magyar nyelvű tartalom segíti a platform növekedését, erre van a legnagyobb fogyasztói igény. Felértékelődött a lokális tartalom, és ehhez a fogyasztói igényhez egy különösen versenyképes tartalomvagyonnal rendelkezünk, amit folyamatosan fejlesztünk és bővítünk” - hangsúlyozta az mmonline.hu-nak nyilatkozva az RTL+ kapcsán Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese.

„A vásárolt tartalmaink kapcsán én nagyon örültem annak is, hogy ekkora inventory-t sikerült felépíteni egy olyan időszakban, amikor a legtöbb streamer jelent meg az országban és a legtöbb stúdió kezdte a saját tartalmát visszafogni” - fűzte hozzá az mmonline.hu-nak Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az RTL Group jelentésében kitértek a hazai televíziós reklámpiac tavalyi alakulására is, a cég szerint a múlt évben 3,6 százalékkal bővült a szegmens hirdetési bevétele. A beszámoló szerint az RTL hazai portfóliója a főműsoridőben a kiemelt korcsoportban (18-49 évesek) 28,9 százalékos részesedést ért el a múlt évben, szemben a 2021-es 30,5 százalékkal, így 0,3 százalékponttal elmaradtak a rivális TV2 Csoport portfóliójának eredményétől. Csak az RTL csatornát vizsgálva a főműsoridős részesedése a 18-49-es korcsoportban 15 százalék volt tavaly (2021-ben 16,9 százalék), ezzel 1,1 százalékponttal a TV2 előtt voltak.

 

Az RTL Group 2022-ben 7,22 milliárd eurós árbevételt ért el, ez 8,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cégcsoport EBITA eredménye 1,08 milliárd euró volt, ami viszont 6 százalékos visszaesést jelentett éves szinten. A vállalat adózott eredménye 766 millió euró volt, ez 47,3 százalékkal maradt el a 2021-estől. Ennek kapcsán a társaság jelentésében megjegyezték, hogy 2021-ben a SpotX értékesítése egyszeri pozitív hatást jelentett a profitot tekintve.

Az RTL Group bevételéből a legnagyobb szeletet még mindig a televíziós hirdetések adják, tavaly 40,5 százalék volt a részesedésük. A második legnagyobb szegmens a tartalom értékesítés 22,6 százalékkal, míg a digitális üzletág a forgalom a 17,1 százalékát adja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Ez lehet a marketing jövője

A SAS analitikai vállalata és a CMO Council hálózata közös kutatást publikált „Cracking Tomorrow’s CX Code” néven, amely megállapította, hogy 3 marketingvezetőből 2 szerint nagyon fontos a hibrid ügyfélélmény (CX) biztosítása a személyre szabottság,...

Ennyit költünk mobilra

A háztartások távközlési kiadásainak jelentős részét a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó mobilinternet-szolgáltatások 11 ezer forintos díja teszi ki. Ez jellemzően két előfizetés költsége. Tízből kilenc család biztos, hogy előfizet a televízióra, melynek átlagosan...

Ötvenmillió embernek adna tiszta energiát a Schneider Electric

Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi...
Kosaras Klaudia

Egy számjegyű növekedéssel számolunk – interjú Kosaras Klaudiával

Nagy büdzsévisszavágásokat nem tapasztaltunk, a szokásosnál több tender volt, és a nagyobb hirdetők mellett a kisebb szereplők is versenyt hirdettek, hogy mérsékeljék az árakat – mondta Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: noha...

Gundel Takács Gábor vezeti a tévés díjátadót

Újabb részlet derült ki a Televíziós Újságírók Díja holnapi gálaestje kapcsán, az esemény és az online közvetítés műsorvezetője Gundel Takács Gábor lesz. Idén 14 kategóriában hirdetnek majd győztest. (kiemelt fotó: Televíziós Újságírók Díja) Online közvetítések...

Kevés cég törődik a nők esélyegyenlőségével

A fenntarthatóságnak csupán egyik eleme a természeti környezet védelme, a gazdasági tevékenység környezetet károsító hatásainak tompítása. Ezzel egyenértékű annak a jelentősége, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért. A K&H fenntarthatósági...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Amszterdamba repíthet a Red Bull

Látványos alkotások és meglepően szűk eszköztár: ez jellemzi a Red Bull Doodle Art nemzetközi pályázatát, amelynél papír, toll és a művész találkozásából születnek emlékezetes pályamunkák. A több, mint tíz éve életre hívott verseny már...

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....