- Hirdetés -

Negyedmillió előfizetővel zárta 2022-t az RTL+

|

- Hirdetés -

A múlt évben 113 millió eurós árbevételt ért el az RTL Magyarország, a cég EBITA eredménye pedig 13 millió euró volt. A novemberben rajtolt RTL+ streamingszolgáltatásnak a tavalyi év végére már 251 ezer előfizetője volt.

Nyilvánosságra hozta a 2022-es évre vonatkozó üzleti jelentését az RTL Group, amelyben a magyarországi eredményekről is beszámolnak. A beszámoló alapján az árbevételt tekintve a 2021-estől 2,6 százalékkal maradt el tavaly az RTL Magyarország, míg az EBITA eredménye nem változott.

„Az árbevétel csökkenés oka elsősorban az árfolyamváltozásokban keresendő. Ezt a hatást részben ellensúlyozta az organikus növekedés. A vállalat eredményessége arányosan nőtt, azaz hatékonyabban működtünk, mindezt egy olyan időszakban sikerült elérni, amikor az elmúlt évtized legnagyobb termékfejlesztését hajtottuk végre” - nyilatkozta az mmonline.hu-nak az üzleti eredmények kapcsán Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

Az említett termékfejlesztés az RTL+ fizetős streamingszolgáltatás bevezetése volt, ami tavaly novemberben rajtolt el. Az RTL Group beszámolójában egyébként feltűnően nagy figyelmet kapott a streaming szegmens, részletesen bemutatták a különböző országokban elért eredményeket és még prognózist is adtak a következő évekre vonatkozóan. Csoportszinten 267 millió eurós bevételt hoztak a cégnek a streamingszolgáltatások a múlt évben, ez 2021-hez képest 19,7 százalékos bővülést jelent. Az előfizetők száma 5,488 millió volt 2022 végén, ami éves összevetésben 44,3 százalékos bővülést jelentett.

Az RTL+ és az RTL+ Active-nak tavaly december végén 251 ezer fizető előfizetője volt. „A felhasználók az indulás óta közel 38 millió órát, naponta átlagosan pedig 98 percet töltöttek a felületen. Ezek az eredmények messze felülmúlják a várakozásainkat, óriási sikernek tartjuk” - jelezte az RTL+ hazai eredményei kapcsán Vidus Gabriella.

„A Király kritikai és nézettségi sikere minden várakozásunkat felülmúlta. Több kritika is a valaha készült legjobb magyar sorozatnak nevezete a Királyt, aminek azért is örülök nagyon, mert célunk is, hogy az RTL+ sorozatai ebben a ligában játsszanak. A legfontosabb kritikusok, azaz az előfizetők hasonlóan gondolták: A Király lett a legnépszerűbb tartalom a felületen unique user adatok alapján. Sorban őt követi a ValóVilág, ami a legtöbb videómegtekintést érte el. A tartalmak top5-ös listáját a saját gyártású tartalmaink uralják, a Gyertek át!, A Nagy Fehér Főnök, A mi kis falunk és a Drága Örökösök” - tette hozzá az mmonline.hu érdeklődésére Kolosi Péter, az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az RTL Groupnál a következő években is jelentős fejlődéssel számolnak a streaming területen és 2026-ra már egymilliárd eurós bevételt várnak ebből a szegmensből. A tartalmakra a tervek szerint 2026-ban már 600 millió eurót költenek és 10 millió előfizetővel számolnak arra az évre.

„A felhasználói adatokat tekintve az látszik, hogy egyértelműen a helyi, magyar nyelvű tartalom segíti a platform növekedését, erre van a legnagyobb fogyasztói igény. Felértékelődött a lokális tartalom, és ehhez a fogyasztói igényhez egy különösen versenyképes tartalomvagyonnal rendelkezünk, amit folyamatosan fejlesztünk és bővítünk” - hangsúlyozta az mmonline.hu-nak nyilatkozva az RTL+ kapcsán Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese.

„A vásárolt tartalmaink kapcsán én nagyon örültem annak is, hogy ekkora inventory-t sikerült felépíteni egy olyan időszakban, amikor a legtöbb streamer jelent meg az országban és a legtöbb stúdió kezdte a saját tartalmát visszafogni” - fűzte hozzá az mmonline.hu-nak Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az RTL Group jelentésében kitértek a hazai televíziós reklámpiac tavalyi alakulására is, a cég szerint a múlt évben 3,6 százalékkal bővült a szegmens hirdetési bevétele. A beszámoló szerint az RTL hazai portfóliója a főműsoridőben a kiemelt korcsoportban (18-49 évesek) 28,9 százalékos részesedést ért el a múlt évben, szemben a 2021-es 30,5 százalékkal, így 0,3 százalékponttal elmaradtak a rivális TV2 Csoport portfóliójának eredményétől. Csak az RTL csatornát vizsgálva a főműsoridős részesedése a 18-49-es korcsoportban 15 százalék volt tavaly (2021-ben 16,9 százalék), ezzel 1,1 százalékponttal a TV2 előtt voltak.

 

Az RTL Group 2022-ben 7,22 milliárd eurós árbevételt ért el, ez 8,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cégcsoport EBITA eredménye 1,08 milliárd euró volt, ami viszont 6 százalékos visszaesést jelentett éves szinten. A vállalat adózott eredménye 766 millió euró volt, ez 47,3 százalékkal maradt el a 2021-estől. Ennek kapcsán a társaság jelentésében megjegyezték, hogy 2021-ben a SpotX értékesítése egyszeri pozitív hatást jelentett a profitot tekintve.

Az RTL Group bevételéből a legnagyobb szeletet még mindig a televíziós hirdetések adják, tavaly 40,5 százalék volt a részesedésük. A második legnagyobb szegmens a tartalom értékesítés 22,6 százalékkal, míg a digitális üzletág a forgalom a 17,1 százalékát adja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Kiderült, milyen csapatot erősít Jürgen Klopp

Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég...

Jönnek az NFL meccsek a Network4 csatornáin

Pénteken hajnalban elindult az NFL új szezonja, az amerikai futball-bajnokságot idén is a Network4 Media Group platformjain követhetik a hazai rajongók. Fordulónként legalább hét mérkőzés kerül képernyőre, a közvetítő stáb pedig újabb szakemberekkel bővült....

Ide repülnek ősszel a pihenni vágyó magyarok

Róma az örök kedvencek egyike, a Kiwi.com foglalási adatai alapján az őszi hónapokban ide repülhet a legtöbb magyar. Albánia fővárosa pedig az új felfedezett, tavalyhoz képest már kétszer annyi magyar vett Tiranába repülőjegyet a...

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint...

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar...

Cannes-ban lesz a Hunyadi sorozat bemutatója

A MIPCOM Cannes keretében lesz a Hunyadi János életéből készülő 10 részes sorozat premierje. A magyar produkció Európa legfontosabb televíziós és filmes szakmai rendezvényén vörös szőnyeges bemutatót kap a magyar produkció – jelentették be...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatunk a lakótelepi lakások piacán

A lakótelepek – bár ezeknél is volt forgalom-visszaesés és néhol árcsökkenés – viszonylag jól viselték a lakáspiaci megtorpanást, tűnik ki a KSH és a NAV legfrissebb adataiból. Ezek alapján az OTP Ingatlanpont szakértője úgy...

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Don't Miss

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...

Az FC Barcelona a HMD-t választotta

Flick, Olmo, Romeu, Victor, Roebuck... Az FC Barcelonánál az elmúlt pár hónapban számos kiemelkedő újoncot köszönthettek, és az átigazolási időszak vége felé egy új támogató is befutott: mától a Human Mobile Devices-ra (HMD) is...