- Hirdetés -

Négyszeresére nőtt a diákokat toborzó álláshirdetések száma

|

Egy év alatt a négyszeresére nőtt a diákokat toborzó álláshirdetések száma Magyarország piacvezető állásportálján, amivel párhuzamosan a jelentkezések is látványosan gyarapodtak. A fiatal munkavállalók által leginkább előnyben részesített kategóriák az elmúlt 3 év során megváltoztak. A diákmunka szempontjából a leginkább frekventált nyári időszak lezárultával a Profession.hu felmérést készített saját adatbázisa alapján.

A munkaerőpiacon alapvetően érezhető a munkaerőhiány, a gazdaság újraindulásával több szektorban is jelentősen megugrott a frissen feladott álláshirdetések száma, amelyet az elérhető munkaerő aránya nem azonos mértékben követ le. Bizonyos területeken javíthat a kialakult helyzeten a diákmunkások felvétele és alkalmazása. E célcsoportot kereső hirdetések száma is növekvő trendet mutat a január-augusztus közötti időszakban: közel négyszer annyi diákokat toborzó hirdetés jelent meg Magyarország piacvezető állásportálján, a Profession.hu-n mint 2020-ban. A toborzás növekvő tendenciájával párhuzamosan a jelentkezők és a jelentkezések száma is emelkedett azóta: az előbbié 36, míg az utóbbié 55 százalékkal.

Mi az, amit mostanában keresnek és mi az, amit kevésbé?

A diákok körében a legnépszerűbb állások listáján az egy hirdetésre érkezett jelentkezések száma alapján kiugró változás figyelhető meg az idei és az elmúlt év adatai között. Míg 2020-ban a top három helyen a kommunikáció és PR, az éttermi vendéglátás és a gépjárművezető, sofőr, futár állt, az idei évre az adatrögzítő vált a legnépszerűbb kategóriává, amit az online marketing és a szakmai asszisztens pozíciók követnek.

Az elmúlt időszakban a raktáros és egyéb raktári szakmunka, az anyagmozgatás, rakodás, valamint az éttermi vendéglátás, a szakmai asszisztens és a betanított munka vesztett leginkább a népszerűségéből a diákok körében, ezekre az állásokra jóval kevesebben jelentkeztek idén, mint a tavalyi évben.

A diákmunkások 13 százaléka már több éves szakmai tapasztalattal rendelkezik

A szakmai hátteret vizsgálva elmondható, hogy diákmunkások közel fele még egyáltalán nem rendelkezik tapasztalattal, negyedük maximum 1-3, 13 százalékuk azonban 3-5 évet is fel tud mutatni, ami azt jelenti, hogy ez utóbbi csoport tagjai már a középiskola mellett elkezdtek dolgozni. A jelentkezők 47 százaléka megszerezte egyetemi végzettségét, miközben tavaly közel azonos arányban a középiskolai végzettségűek jelentették a többséget; mind a két évben a szakiskolából vagy szakmunkásképzőből érkezett diákok voltak a legkevesebben 3, illetve közel 2 százalékos aránnyal.

Könnyen elérhető segítség az első lépések megtételéhez

A Profession.hu kifejezetten a diákok számára hozta létre a GrowUp! nevű Pályaválasztási és diákmunka tudástárat, ahol új funkcióként már egy diákmunkaválasztási teszt is elérhető. Emellett az állást kereső fiatalokat egy újonnan létrehozott izgalmas, játékos felület kalauzolja el a számukra megfelelő állás megtalálásához. Az interaktív oldal a cél kitűzésétől kezdve a jelölt erősségeinek feltérképezésén túl bérkalkulátorral és egy állásinterjú szimulációval is támogatja a diákokat a megfelelő lehetőség megtalálásában. Az új interaktív oldal ide kattintva érhető el.

Emellett a GrowUp! felületén megtekinthető és folyamatosan friss részekkel bővülő videósorozat szórakoztatva mutatja be azokat a kihívásokat, amelyekkel a mai fiatalok szembenéznek diákmunkásként és tanácsokat, hasznos tippeket nyújt számukra például az állásinterjúra való felkészüléshez, önéletrajzuk megírásához.

TikTok kampány az első munkahellyel kapcsolatos várakozásokról

A diákmunkákra jelentkezők életkorát vizsgálva szembetűnő, hogy a 18 év alatti – feltételezhetően középiskolás – és a 19-23 évesek csoportjának létszáma megnövekedett az elmúlt egy év során: a legfiatalabb korcsoport több, mint két és félszeresére, míg az ezt követő több, mint másfélszeresére gyarapodott. A másik két vizsgált korcsoport – a 24-28 ás a 29+ évesek – növekedése ezektől ugyan valamelyest elmarad, de esetükben is emelkedést láthatunk. A teljes minta átlag életkora 1 évvel csökkent az előző évéhez képest.

A Profession.hu idén egy, kifejezetten a legfiatalabb munkavállalókat célzó TikTok kampánnyal is készült a portálon elérhető diákmunkák népszerűsítésére. Az álláskereső portál #ProfessionChallenge elnevezésű aktivitásának bemutató videója 3,4 milliós nézettséget ért el a platformon, a kihíváshoz kapcsolódó videók pedig összesen 50,7 millió megtekintést generáltak.

„A TikTokon keresztül egy kihívással kerestük meg az Y és Z generáció tagjait. A feladatuk az volt, hogy kreatív formában mutassák meg, mit dolgoztak, vagy dolgoznának szívesen és mit vettek, vagy vennének az első fizetésükből. Az aktivitás óriási népszerűségnek örvendett, a felhasználók összesen 29 ezer rövid videót töltöttek fel #ProfessionChallenge megjelöléssel, ezzel pedig a második legtöbb közzétett tartalmat jegyző TikTok kampány lett Magyarországon” – meséli Varga Balázs, a Profession.hu marketingigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...