- Hirdetés -

Nem a szelfi a legnépszerűbb

|

- Hirdetés -

A fiatalok tévézés közben is a mobilt nyomkodják, sőt a videochat filtereket is imádják – derül ki a Be Social „Magyarok mobilon” felméréséből. Nem a szelfi a leggyakoribb fotótéma a mobilosoknál.

Újabb felmérést készített a Be Social közösségi média ügynökség. A „Nagy Facebook Körkép” és a „Tinik a neten” után itt a „Magyarok mobilon”. Ezúttal a mobiltelefonok használatával kapcsolatban végeztek több mint 5000 ember online megkérdezésével felmérést. Az eredmények igazolják, hogy egész másként használják ki a telefonjuk funkcióit a fiatalok és az idősebbek, vagy akár a férfiak és a nők.

Nem merjük bevallani, de mobilfüggők vagyunk

A mobil már rég nem csak azért van nálunk, hogy telefonáljunk vele. Éppen ezért nem meglepő, hogy a megkérdezettek 87%-a válaszolta azt, hogy van mobilnet a telefonján. Sőt, a válaszolók 30%-a azt állította magáról, hogy egy lépést sem tesz sehova a telefonja nélkül, és csak minden 10. véli úgy, hogy a mobil számára csak egy eszköz, amit leginkább telefonálásra használ.

Ha valakire azt mondják ismerősei, hogy mobilfüggő, akkor valószínűleg sokat nyomkodja a telefonját – márpedig a válaszolók egyharmada (34%) így van ezzel.

A kérdőívben a válaszadóknak 13 állítás közül kellett rájuk illőeket kiválasztaniuk, az első három helyre olyanok kerültek, amelyek épp arra utalnak, hogy minden szabad percüket megpróbálják mobilozásra használni. A legnépszerűbb válaszok: 1. Ha unatkozom, a telefonomhoz nyúlok. 2. Tömegközlekedési eszközön, autóban utazva mobilozok. 3. Tévézés közben a mobilomat nyomkodom. A 14 és 25 év közöttiekre még inkább jellemzőek ezek a válaszok: 10%-kal nagyobb arányban nyomkodják telefonjukat tévézés közben, és 22%-kal nagyobb arányban vannak köztük olyanok, akik utazás közben mobiloznak.

A nem toplistás válaszok között is akadtak meglepő eredmények: minden 20. válaszadó szokott üzenetekre reagálni vezetés közben – a férfiaknál ez az arány még nagyobb (9%). A megkérdezettek 13%-a vallotta be, hogy előfordul, hogy tárgyalás vagy tanóra közben a mobilját nyomogatja.

Buszbérlet, vagy időjárás-jelentés: Mire használjuk a mobilt a telefonáláson túl?

A megkérdezettek között meglepő módon az okostelefonok egyik legnépszerűbb funkciója az, hogy megtudhatjuk, milyen lesz az időjárás. Ez áll az első helyen (88%) azok között a tevékenységek között, amit már kipróbáltak a felmérés kitöltői a mobiljukon. Szorosan követi ezt a második helyen az e-mailek írása, olvasása (87%), a harmadik helyen pedig a térkép vagy navigáció használata (81%). A lista végén a belépőjegy vásárlása (35%), a könyvolvasás (32%) és valamilyen tevékenység rendszerességének a követése (22%) szerepel.

Chat, közösségi média, netes keresés, időjárás figyelése és hírolvasás – erre használjuk leggyakrabban és legszívesebben a mobiltelefonunkat. Hogy az SMS már kezd korszerűtlenné válni, azt az is igazolja, hogy a lista utolsó helyére került: csak minden 10. válaszoló ír vagy fogad SMS-t napi szinten. A 14-25 éves korosztály az átlagosnál intenzívebb, ha képi tartalomról van szó: az ehhez a generációhoz tartozó válaszadók 61%-a naponta néz videót a telefonján, ami pont kétszer annyi, mint a felmérésben válaszolók átlaga. De chatelésre, netes keresésre és fényképezésre is gyakrabban használják a telefont a 14-25 közöttiek, mint az idősebbek. Az egyetlen tevékenység, ami hátrébb szorult náluk, mint az idősebbeknél, az a hírolvasás – 7%-kal kisebb arányban jelölték meg gyakori mobilos tevékenységként.

Vannak olyan funkciók, amik még nem terjedtek el eléggé, illetve, amiket kifejezetten nem szeretünk mobilon csinálni. Ezek között első helyen az egy érintéses fizetés (42%) áll, második a banki ügyintézés (39%), harmadik pedig az olvasás (36%).

Az előfizetős szolgáltatások még csak most kezdenek népszerűek lenni, a válaszadók 70%-a egyáltalán nem fizet elő ilyenekre. Persze ez azt is jelenti, hogy már 30 százalékuk fizet valamilyen szolgáltatásért, amelyek közül a Spotify bizonyul a legnépszerűbbnek, az HBO GO-t, a Netflixet és az Amazon Prime-ot megelőzve.

Ha már lehetne, akkor a legtöbben gyors egészségügyi diagnózisra (39%) használnák a mobiljukat, esetleg szabad parkolóhelyet keresnének vele (31%), vagy egy okosotthon vezérlését (29%) irányítanák. A 14-25 éves korosztály mindennapjait pedig az könnyítené meg leginkább, ha a buszbérletük mutathatnák fel a mobiljukon, náluk ugyanis ez került az első helyre 42%-kal.

A szelfi a legnépszerűbb fotótéma?

A netes kommunikáció alapkellékei a képek, videók, GIF-ek. A felmérés ezért arra is kíváncsi volt, mit fotóznak leggyakrabban a válaszadók. A természet, tájak (71%), a család, gyerek (64%), és az épületek, városrészletek (44%) bizonyultak a leggyakoribb fotótémáknak, a szelfi (26%) a negyedik helyre szorult – ami így is azt jelenti, hogy minden 4. válaszadó rendszeresen készít magáról szelfit. A 14-25 évesek körében a szelfi azért ennél népszerűbb, körükben minden 2. készít ilyen önarcképet magáról rendszeresen. Gyakran készülnek még fotók a házi kedvencekről, az üzleti dokumentumokról, autókról és motorokról, valamint a furcsa élethelyzetekről.

A csevegő applikációk (Viber, Whats App, stb.) használata egyre elterjedtebb: a válaszadók 45%-a rendszeresen használja ezeket, akár videótelefonálásra is, csak 6%-uk mondta azt, hogy még nem próbálta ki egyiket sem. Nagyobb arányt képviselnek a rendszeres használók között a 14-25 évesek és azok, akikről mondták már azt, hogy mobilfüggők. A csevegő appokban a fotók, videók küldése (89%) a legnépszerűbb az üzenetküldési lehetőségen kívül, ezt követi a matricaküldés (79%), majd a GIF küldése (64%). A 14-25 év közöttiek nagyobb arányban veszik igénybe ezeket a funkciókat, így náluk a videochat közbeni filterek használata is kétszer olyan magas (62%), mint az átlag (30%).

Biztonságban tudhatjuk-e adatainkat és magunkat?

Jobban megoszlik a mezőny, ha az adatok biztonságáról van szó. Jellemzően a férfiak és a fiatalok a tájékozottabbak és tudatosabbak – nagyobb arányban vannak köztük azok, akik ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel védik adataikat a telefonjukban. Az összes válaszolót figyelembe véve a legtöbben úgy gondolják, megfelelő védelemnek számít, ha telefonjukat mindig magukkal viszik és ügyelnek rá (51%), csak ezt követi a valódi adatvédelemnek számító ujjlenyomat használata (48%), és a biztonsági kód megadása (36%).

A válaszolók 32%-a minden telefonban tárolt adata egykönnyen odaveszhet, mert semmit nem tesznek azért, hogy a felhalmozott adatokat kimentsék. 37% viszont rendszeresen végez mentést valamilyen felhő alapú szolgáltatás segítségével.

A felmérésben résztvevők több mint fele gondolja úgy, hogy lehet káros egészségügyi hatása a mobilozásnak, csak 11% tartja ezt mendemondának. Érdekes, hogy épp a „mobilfüggőnek” mondottak aggódnak jobban a káros hatások miatt – 64% gondolja úgy, hogy a mobilhasználat egészségügyi kockázatokkal jár. Náluk már csak a 14-25 éves korosztály aggódik jobban: az ő csoportjukban 72% azok aránya, akik valószínűsítenek valamilyen negatív hatást.

“A felmérésből jól látszik, hogy Magyarországon is egyre gyorsabban terjednek az online fizetős szolgáltatások, amelyek drasztikusan átalakítják a tartalomfogyasztási szokásainkat, így egész iparágakra lesznek hatással itthon is” – összegezte azt eredményeket Forgács Mariann, a felmérést készítő Be Social társtulajdonosa, aki szerint a Z-generáció tagjai Magyarországon már ugyanúgy a mobiljuk köré építik társas kapcsolataik, ahogy kortársaik is Nyugat-Európában, vagy a tengerentúlon.

A felmérés online megkérdezésen alapult, összesen 5360 személy válaszainak összegyűjtésével. Az eredmények nem reprezentatívak, de nagy ará.nyban lefedik az egyes demográfiai csoportokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA