- Hirdetés -

Nem engedünk az előfizetésből

|

A koronavírus-járvány tavaszi mélypontját sokan a tévékészülékek előtt bekkelték ki. A Marketing&Media magazin utánajárt, hogy ez milyen hatással volt a televíziós előfizetések számára, illetve azt is, hogy Magyarországon érződik-e már ezen a téren a streamingszolgáltatások elszívó hatása.

Meglehetősen borús jövőképet fest az Egyesült Államok televíziós piacáról az eMarketer. A prognózisuk szerint a koronavírus-járvány tavaszi időszakában nagyon sokan rákaptak a streamingszolgáltatásokra, emiatt megugrik a klasszikus tévé-előfizetésüket lemondók száma. Ez a kábeles és a műholdas szolgáltatásokat egyaránt érinti, és az eMarketer szerint emiatt az idén 6,6 millió amerikai otthonban mondják le az előfizetésüket. Ráadásul ez a trend kedvezőtlenül hathat az USA-ban működő csatornák reklámbevételére is.

Ennek apropóján megnéztük, hogy látható-e itthon hasonló tendencia a televíziós előfizetések piacán. Az eddigi tapasztalat az volt, hogy az amerikai változások ezen a téren nem vagy nagyon csekély mértékben jelennek meg nálunk. Ebben pedig döntő szerepet játszik, hogy az Egyesült Államokban a tévé-előfizetések ára nagyságrendekkel magasabb, mint idehaza. Magyarországon egy havi 2500 és 4000 forint közötti árú Netflix-előfizetés kevésbé vonzó, ha ennyiért akár közel százcsatornás tévécsomagra is elő lehet fizetni.

A koronavírus-járvány inkább a gazdasági hatása miatt lehet veszélyes a televíziós piacra. A pandémia mellékhatásként a munkájukat elvesztők számára akár az előfizetéseik átgondolása, lemondása is opció lehet. Ezzel szemben hatott, hogy a járványhelyzet alatt rendkívüli módon megugrott a tévénézési idő, sokan egyéb programok híján is televízióztak. Akik pedig a járvány idején a hétvégi házukba költöztek, ott is előfizettek valamilyen tévés csomagra. Mindezek mellett persze itthon is jelentős kampányt folytatott tavasszal a Netflix és az HBO Go is, sokan ekkor ismerkedtek meg ezekkel a szolgáltatásokkal.

Májusi csúcs

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által a kilenc legnagyobb műsorterjesztőtől – amelyek a piac 95 százalékát fedik le – begyűjtött adatok alapján elmondható, hogy a televíziós előfi zetéseket érintő lemondási hullámnak egyelőre nem sok jelét látni. Olyannyira nem, hogy májusban rekordot is döntött az előfizetőszám.

Az idén pedig eddig minden hónapban több tévé-előfizetőt mértek, mint egy évvel korábban. Az év 3 402 719 előfizetővel indult januárban, ami májusig több mint 20 ezerrel nőtt. A nyár első két hónapjában ehhez képest kis csökkenést mértek, de a számok még mindig a 2019-es esztendő hasonló időszaka felett járnak.

Összességében tehát a hazai piacon nem látszik nagy változás a tévé-előfizetésekhez való viszonyban, továbbra is ragaszkodnak ehhez az emberek, sőt a koronavírus ezt még erősítette is. Az ügyfelek új technológia iránti vágyát a szolgáltatók igyekeznek maguk kielégíteni, így gyakorlatilag minden szereplő kínál valamilyen OTT-szolgáltatást, aminek révén laptopon, mobilon is elérhető a csatorna-kínálatuk. Ezt szolgálja például a Vodafone-nak az az újítása is, hogy egyelőre az ügyfeleik egy része számára a Netflixet is előfizethetővé tették.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...