A Brexit körüli bizonytalanságok, a közelgő gazdasági lassulásról szóló hírek, illetve az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború ellenére meglepően bizakodóak az európai marketingesek a jövőt illetően, 74 százalékuk arra számít, hogy 2020-ban nő majd a vállalatuk marketing költségvetése.
A Rakuten Marketing által készített felmérés alapján az Egyesült Királyságban dolgozó marketingesek 84 százaléka nyilatkozott optimistán a marketing jövőjéről, míg Franciaországban 88, Németországban pedig 89 százalék volt ez az arány. Ebben a három országban a megkérdezett marketing szakemberek 53 százaléka jelezte, hogy 2020-ban az elsődleges prioritás az új piacokon való megjelenés lesz számukra.
A válaszadók 41 százaléka úgy véli, hogy az online kiskereskedelem térhódítása jelenti a legnagyobb veszélyt a munkájukra a következő évben. A felmérést öt ágazat marketingesei – luxus divat, általános divat, kiskereskedelem, utazás, pénzügy – körében végezték, és az derült ki, hogy leginkább a divat területén dolgozók aggódnak az Amazon és társai képviselte konkurencia miatt.
Érdekes eredménye a felmérésnek, hogy sokan úgy gondolják, még mindig elpazarolja a cégük a rendelkezésre álló marketing büdzsé jelentős részét. Például az angol marketingesek 30 százaléka vélekedett így, ami 10 százalékos növekedést jelent 2018 elejéhez képest.