- Hirdetés -

Nem járt még le a könyvek ideje

|

- Hirdetés -

Átlagosan 10 000 forint körüli összeget szánunk könyvekre az elkövetkező fél évben – derül ki a Vatera saját felhasználói körében végzett felméréséből. A nők elsősorban gyermekkönyvek és bestsellerek beszerzését tervezik, míg a férfiak kívánságlistáján a szakkönyvek, a történelmi és fantasztikus regények szerepelnek.

A felmérésben résztvevők 33 százaléka 5-10 ezer forint közötti összeget tervez a következő fél évben könyvekre költeni, 25 százalékuk 10-30 ezer forint közötti keretet határozott meg, míg 18 százalékuk 5000 forint alatti húzta meg a határt. A könyvekre szánt alacsonyabb összeg részben azzal is magyarázható, hogy a válaszadók 39 százaléka több mint 250 kötettel rendelkezik otthonában, 17 százalékuk pedig kisebb könyvtárat, legalább 1000 példányt halmozott fel háztartásában – írja közleményében a Vatera.

Az újat szeretjük, de a régit is keressük

A válaszadók többsége az új könyveket preferálja (50%), szintén sokan vásárolnak vegyesen új és régi példányokat (37%), és csupán kevesen keresik kimondottan a használtakat (12%). Használt könyveket elsősorban akkor keresünk, ha már nem érhető el a keresett termék (53%), de természetesen azért is, mert szeretnénk olcsóbban hozzájutni a vágyott olvasmányhoz (39%). Míg a gyűjtők igazi ritkaságokra is bukkanhatnak közöttük (17%), addig egyesek a környezettudatosság miatt ragaszkodnak hozzájuk (7%).

De mégis mi lesz a vásárolt könyvek sorsa? A válaszadók 83 százaléka inkább megtartja azokat. Nem jellemző, hogy elajándékoznánk (7%), vagy eladásra kínálnánk (5%). E tekintetben a nemek között nem mutatkozott különbség, vagyis a férfiak épp olyan szentimentálisnak mondhatók, mint a hölgyek.

Harry Potter továbbra is elvarázsol bennünket

A gyermek- és ifjúsági könyvkiadás a hazai könyvpiac egyik húzóágazata körülbelül százalékos részesedéssel.1 Nem meglepő tehát, hogy a vaterázók közül is ilyen kötetek vásárlását tervezik a legtöbben. A hölgyeknél ez az arány kiugró, 43 százalék, hiszen számukra különösen fontos a legkisebb családtagok szellemi fejlődésének elősegítése. A legutóbb vásárolt és a beszerzendő ifjúsági könyvek toplistásai a Harry Potter sorozat és Bartos Erika meséskötetei voltak. A bestsellerek is nagyon népszerűek, ami a nők második kedvenc kategóriája (37%), de minden bizonnyal klasszikus regényeket (24%) is fognak vásárolni az elkövetkező fél évben.

A sztereotípiákat megerősítve a férfiak főként szakkönyveket, kézikönyveket terveznek beszerezni (32%), míg a kikapcsolódást a történelmi (24%) és a fantasztikus regények, sci-fik és thrillerek (22%-22%) jelentik számukra.

A felmérésben a legutóbb megvett és a kívánságlistán lévő könyvek között is Dan Brown: Eredet című regényét jelölték meg a legtöbben, de fej fej mellett végeztek az élmezőnyben Ken Follett és Danielle Steel művei is.

Még mindig Gutenberg-hívők vagyunk

A friss kutatás szerint továbbra is a hagyományos, papír alapú könyveket részesítjük előnyben (87%), és még a 25 év alattiaknál is csak néhány százalékkal volt alacsonyabb ez az arány. Szeretjük a sajátos hangulatukat (70%), kényelmesebb számunkra az olvasásuk (55%), és még az illatuk is elvarázsol bennünket (45%). Alig akadnak olyanok, akik elsősorban, illetve kizárólag e-könyvet olvasnak (9%), ugyanakkor ez az arány a kiemelkedő jövedelműeknél meglepően magas (23%). Hasonlóan viszonyulunk a külföldön igen népszerű hangoskönyvekhez is: a válaszadók többségének egyáltalán nincs ilyen „olvasmánya” (73%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hirdetési szolgáltatást indított a Wolt

A Wolt technológiai vállalat bejelentette saját hirdetési szolgáltatásának, a Wolt Adsnak az elindítását, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa. A sikeres béta-időszakot követően a vállalat most azt tervezi, hogy a hirdetési szolgáltatását kiterjeszti mind...

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Megvan a legjobb zöld családi autó

Az Év Magyar Autója verseny ünnepélyes díjátadójára a Budapest Automotive Summit rendezvényen került sor 2024. április 11-én, melyen az MG két elektromos modellje is kategóriagyőztesként végzett. Az évenkénti megmérettetésre 21 márka összesen 39 autót...
Házasság első látásra

Atombombája van a TV2-nek

Jó nézettséggel kezdett a Házasság első látásra és azóta hétről hétre tovább erősödött. A TV2 házasságos műsora masszív, rég nem látott előnnyel végzett a heti műsoros toplista élén. Az RTL a múlt hét kapcsán...

Új közvetlen járat indul Budapestről

Június 27-től a China Southern Airlines heti négyszer közlekedő járatot indít Kantonba, ezzel idén nyártól már heti 17 járat érhető el Kína és Budapest között. Az új járat amellett, hogy kiváló csatlakozást biztosít Délkelet-Ázsia...

Fontos ügyért küzdenek a budapesti plázában

Áprilisban a nőké a főszerep Budapest új kedvenc „nappalijában”, a Mammut I. Bevásárlóközpont 3. emeletén található Kollab by Mammut közösségi térben. A programsorozat nyitányaként HAPPY PERIODS címmel a szervező ARTEMIS női tech startup és...

Ismét csúcson a hazai lakáspiac

Tavaly október-decemberben történelmi csúcsra ért az új otthonok árszintjét jellemző index a KSH legfrissebb, előzetes adatai szerint. Ugyanebben az időszakban a használt lakásoknál viszont árcsökkenést regisztrált a statisztika. Az ellentmondás ellenére az Eurostat adatai...

Érdekes dolgok derültek ki az emojikról

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését - derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból. A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Beteg gyermekeknek segíthetnek a Kifli vásárlói

Összefogott a Dziugas Magyarország és a kifli.hu, hogy az eladott termékekkel a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt segítsék.A Dziugas Magyarország a társadalmi felelősségvállalás jegyében akciót hirdet, amelynek keretében az összes, a kifli.hu-n eladott terméke...

Hirdetési szolgáltatást indított a Wolt

A Wolt technológiai vállalat bejelentette saját hirdetési szolgáltatásának, a Wolt Adsnak az elindítását, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa. A sikeres béta-időszakot követően a vállalat most azt tervezi, hogy a hirdetési szolgáltatását kiterjeszti mind...

Még mindig sötéten látják a jövőt a vállalkozások

A K&H kkv bizalmi index tavaly év végén látott reményteli javulása az idei első negyedévben ismét megtorpant: 4 pontos csökkenéssel -10 ponton áll a mutató, ami így már közel két éve a negatív tartományban...

Új innovációk a klímavédelem érdekében

A mérnöki és működési adatokat integráló új platform, a háztartási energiamenedzsmentet új szintre emelő vezérlőegység, az elektromos autózás terjedését támogató töltők és szoftver – többek között ezeket az újdonságokat jelentette be a Párizsban rendezett...

Új ízzel várja a nyarat a Dreher

Már kapható a boltokban az alkoholmentes Dreher 24 legújabb, frissítő málna ízű variánsa. A termék nem csak ízesítésében új, de a portfólió többi termékével összevetve alacsony a kalóriatartalma. Az alkoholmentes sörök, legyen szó akár...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...