- Hirdetés -

Nem járt még le a könyvek ideje

|

- Hirdetés -

Átlagosan 10 000 forint körüli összeget szánunk könyvekre az elkövetkező fél évben – derül ki a Vatera saját felhasználói körében végzett felméréséből. A nők elsősorban gyermekkönyvek és bestsellerek beszerzését tervezik, míg a férfiak kívánságlistáján a szakkönyvek, a történelmi és fantasztikus regények szerepelnek.

A felmérésben résztvevők 33 százaléka 5-10 ezer forint közötti összeget tervez a következő fél évben könyvekre költeni, 25 százalékuk 10-30 ezer forint közötti keretet határozott meg, míg 18 százalékuk 5000 forint alatti húzta meg a határt. A könyvekre szánt alacsonyabb összeg részben azzal is magyarázható, hogy a válaszadók 39 százaléka több mint 250 kötettel rendelkezik otthonában, 17 százalékuk pedig kisebb könyvtárat, legalább 1000 példányt halmozott fel háztartásában – írja közleményében a Vatera.

Az újat szeretjük, de a régit is keressük

A válaszadók többsége az új könyveket preferálja (50%), szintén sokan vásárolnak vegyesen új és régi példányokat (37%), és csupán kevesen keresik kimondottan a használtakat (12%). Használt könyveket elsősorban akkor keresünk, ha már nem érhető el a keresett termék (53%), de természetesen azért is, mert szeretnénk olcsóbban hozzájutni a vágyott olvasmányhoz (39%). Míg a gyűjtők igazi ritkaságokra is bukkanhatnak közöttük (17%), addig egyesek a környezettudatosság miatt ragaszkodnak hozzájuk (7%).

De mégis mi lesz a vásárolt könyvek sorsa? A válaszadók 83 százaléka inkább megtartja azokat. Nem jellemző, hogy elajándékoznánk (7%), vagy eladásra kínálnánk (5%). E tekintetben a nemek között nem mutatkozott különbség, vagyis a férfiak épp olyan szentimentálisnak mondhatók, mint a hölgyek.

Harry Potter továbbra is elvarázsol bennünket

A gyermek- és ifjúsági könyvkiadás a hazai könyvpiac egyik húzóágazata körülbelül százalékos részesedéssel.1 Nem meglepő tehát, hogy a vaterázók közül is ilyen kötetek vásárlását tervezik a legtöbben. A hölgyeknél ez az arány kiugró, 43 százalék, hiszen számukra különösen fontos a legkisebb családtagok szellemi fejlődésének elősegítése. A legutóbb vásárolt és a beszerzendő ifjúsági könyvek toplistásai a Harry Potter sorozat és Bartos Erika meséskötetei voltak. A bestsellerek is nagyon népszerűek, ami a nők második kedvenc kategóriája (37%), de minden bizonnyal klasszikus regényeket (24%) is fognak vásárolni az elkövetkező fél évben.

A sztereotípiákat megerősítve a férfiak főként szakkönyveket, kézikönyveket terveznek beszerezni (32%), míg a kikapcsolódást a történelmi (24%) és a fantasztikus regények, sci-fik és thrillerek (22%-22%) jelentik számukra.

A felmérésben a legutóbb megvett és a kívánságlistán lévő könyvek között is Dan Brown: Eredet című regényét jelölték meg a legtöbben, de fej fej mellett végeztek az élmezőnyben Ken Follett és Danielle Steel művei is.

Még mindig Gutenberg-hívők vagyunk

A friss kutatás szerint továbbra is a hagyományos, papír alapú könyveket részesítjük előnyben (87%), és még a 25 év alattiaknál is csak néhány százalékkal volt alacsonyabb ez az arány. Szeretjük a sajátos hangulatukat (70%), kényelmesebb számunkra az olvasásuk (55%), és még az illatuk is elvarázsol bennünket (45%). Alig akadnak olyanok, akik elsősorban, illetve kizárólag e-könyvet olvasnak (9%), ugyanakkor ez az arány a kiemelkedő jövedelműeknél meglepően magas (23%). Hasonlóan viszonyulunk a külföldön igen népszerű hangoskönyvekhez is: a válaszadók többségének egyáltalán nincs ilyen „olvasmánya” (73%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA