Jelentős leépítést hajt végre az Uber, a cég 400 embert küld el a marketinges csapatból. A lépés része a vállalat átszervezésének, amit még júniusban indított el Dara Khosrowshahi vezérigazgató.
A The Associated Press beszámolója szerint a leépítés után mintegy 800-an maradnak majd a társaság globális marketing csapatánál.
A júniusban kezdődött átszervezés a marketinget, a kommunikációt és az irányelvekkel foglalkozó részleget érinti. A változtatásra azért van szükség, mert a közelmúltban tőzsdére lépett vállalat számára komoly kihívást jelent, hogy nyereségesen működjön. Ez érződik a részvények árfolyamán is, májusban jellemzően a kibocsátási ár alatt forogtak a cég papírjai.
Míg startupként a befektetők pénzére támaszkodva a gyors terjeszkedés és a folyamatos fejlesztés közben megengedhető volt, hogy veszteségesen működjön a fuvarmegosztó társaság, addig tőzsdei cégként a részvényesek már folyamatosan növekvő árbevételt és profitot várnak el. A céget számos kritika érte amiatt, hogy rendkívül költséges kampányokat indít a sofőrök és utasok bevonzására.