- Hirdetés -

Nem spórolnak a magyarok a legózáson

|

- Hirdetés -

A magyarok ötöde (21%) akár évente 100.000, tizede pedig akár 300.000 forintot is költ LEGO-ra. A dán építőjátékot ráadásul kifejezetten hasznos hobbinak tartják, ugyanis segíti a gyerekek készségfejlesztését, mint például a finommotoros mozgást, a térlátást és a logikai gondolkodást – derül ki az Etele Plaza által a hírlevél-feliratkozóik körében végzett felmérésből, amelyet a bevásárlóközpont harmadik emeletén lévő KocKaland kiállítás apropóján készítettek. A több mint 500 válaszadó legtöbbször saját, vagy családban lévő gyerekeknek (51,5%) vásárol a népszerű játékból, és nem ritka, hogy akár 2-3 órát is (26%) eljátszanak közösen.

A legtöbben évente néhány alkalommal (38,5%) vásárolnak LEGO-t, de minden tizedik honfitársunk havonta egyszer meglepi magát egy új készlettel, míg 18 százalék ritkábban, vagy egyáltalán nem vásárol. A legnépszerűbbek továbbra is a kifejezetten gyerekeknek szánt szettek (31,4%), míg közel harmaduk azt vásárolja meg, ami éppen megtetszik neki. Egyformán keresettek a Technic, a City, a sorozatokhoz vagy filmekhez kötődő készletek, de 9 százalék kifejezetten a felnőtteknek, gyűjtőknek szánt dobozokat választja.

A válaszokból kiderül, az építés élménye továbbra is az egyik legjobb ajándék: a magyarok több mint fele saját, vagy rokonok gyerekeinek vásárol belőle, de nem elhanyagolható, hogy szinte minden harmadik (32,1%) vásárló olykor-olykor saját magát is megjutalmazza. Nagyjából ugyanannyian vásárolnak párjuknak (7,9%), mint felnőtt barátaiknak, rokonaiknak, vagy barátok gyerekeinek (6,3%).

A magyarok úgy gondolják, a dán építőjáték sokkal több, mint egy hobbi. Segíti a készségfejlesztést, a finommotoros mozgást, a térlátást és a logikai gondolkodást (85%), továbbá fejleszti a képzelőerőt és a kreativitást (61,5%). Mindemellett remek családi vagy baráti időtöltés, ami közben közös élményekkel gazdagodnak (48,1%).

A megkérdezettek több mint fele (51,5%) gyerekeivel, míg 11-11% inkább a párjával vagy egyedül épít. Ilyenkor a legtöbb esetben 1-2 órát (43,2%) játszanak, negyedük 2-3 órát is épít, sőt, minden tizedik válaszadó képes teljesen belemerülni és akár 5 órán keresztül is rakosgatja a kockákat. Az igazán feketeövesek (3%) fél, vagy akár egy napot is eltöltenek kedvenc készletük megépítésével.

A megkérdezettek 46 százaléka annyira kedveli ezt az építőjátékot, hogy volt már LEGO tematikájú kiállításon vagy rendezvényen, több mint felük pedig, bár még nem járt, szívesen elmenne egy ilyenre. Az ország legújabb kocka-kiállítása és játszóháza 21 különleges installációval és több mint 140 m2 teljesen beépített terepasztallal várja az érdeklődőket. A játszóházban pedig több, mint 500.000 LEGO kocka áll a látogatók rendelkezésére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Befejeződött Nemes Jeles László új filmjének forgatása

Befejeződött az Oscar-, Golden Globe-, Bafta díjas Saul fiát, és a Napszálltát jegyző Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatása. Az Árva című alkotást a forgatókönyvet is jegyző Nemes Jeles László rendező családjának története ihlette,...

Hosszú az út az ingatlanszektor karbonsemlegességéhez

Az ingatlanszektor a klímakrízis kezelésének egyik kulcsszereplője lehet, hiszen az új kivitelezések és a meglévő épületek fenntarthatóbbá tétele a teljes ÜHG kibocsátás több mint 40 százalékára kedvező hatást gyakorol. A Gránit Pólus Csoport ESG...

Díjazták a legjobb családi vállalatokat

Kilencedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a családi tulajdonú magyar cégeknek, amelyek példamutató eredményeket értek el a hosszú távú stratégia, a generációváltás, a környezeti fenntarthatóság vagy az innováció területén....

Nehéz helyzetbe kerültek a lakásvásárlók

A Budapest belvárosának népszerűsége töretlen az ingatlanvásárlók között, azonban a kínálatban és a vásárlók összetételében is voltak változások az elmúlt években – derül ki a Duna House adataiból. A fővárosi ingatlan vásárlását tervezők között...

Itt van minden, amit az építkezésről tudni kell

Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.2024-ben immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az átfogó tematikájú kiállítás,...

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak...

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...