A SEAT egy héttel a Frankfurti Autószalon előtt egy exkluzív webes médiakonferencia keretében leplezte le legfőbb újdonságait.
Vállalatként a SEAT történetének egyik legjobb időszakát éli. Az elmúlt négy évben a SEAT növekedése elérte a 30 százalékot, a tavalyi évben közel 410 000 kiszállítást teljesített, 143 millió eurós működési eredménye pedig a vállalat történetének eddigi legjobb eredménye. 2017-ben az első nyolc hónap során a SEAT több, mint 310 000 autót adott át ügyfeleinek, amely 13 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában elért darabszám. 2001. óta pedig eddig ez a legjobb eredménye a spanyol autógyártónak.
A 2017-es év kiszállításainak emelkedése érezteti hatását a SEAT első féléves pénzügyi eredményében is. Az első hat hónapban elért 130 millió eurós működési eredmény 40,9 százalékkal haladta meg 2016. első félévében regisztrált összeget. Az év első hat hónapjában elért árbevétel pedig 12,7 százalékkal 5,054 milliárd euróra emelkedett.
CUPRA R: a SEAT legerősebb, limitált kiadású exkluzív modellje
Az új SEAT Leon CUPRA R egészen bizonyosan vonzza majd a látogatók tekintetét a 2017-es Frankfurti Autószalon SEAT standján. A SEAT történetének legerősebb utcai autója egyúttal a legegyedibb is a kínálatban, hiszen mindösszesen 799 darab készül belőle. Az új SEAT Leon CUPRA R kéziváltóval (310 LE teljesítménnyel) és kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóval (300 LE teljesítménnyel) is elérhető, hat sebességfokozattal és elsőkerék-hajtással. Érdemes kiemelni a karosszéria számos részletét, mint például az exkluzív karbonszálas elemeket az első és a hátsó lökhárítón, a küszöbidomokon és a hátsó diffúzoron. A visszapillantó tükrök háza és a könnyűfém felnik rézszínű megjelenésével a kerékjáratok és az autó orr része is teljesen új, még robusztusabb kinézetet kapott.
A SEAT Leon CUPRA R a 2017-es év végétől érhető el és 799 szerencsés tulajdonos élvezheti majd a karbonszálas és rézszínű elemekkel díszített belső tér kényelmét valamint az alcantara borítású kormánykereket és váltógombot. A különleges modell három színben választható, a Midnight fekete és a Pireneus szürke szín (felár nélkül) mellett elérhető az exkluzív Matt szürke árnyalatban is.
Az új Leon CUPRA R számos extrával érkezik. Az első tengelyen a kerekek dőlése illetve az adaptív futómű-szabályozás (DCC) is módosult, ehhez jönnek még a modellnél alkalmazott Brembo féktárcsák és az új kipufogó-rendszer is. Valóban sportosabb, de elsősorban egyedi és megismételhetetlen modell született, amely a márka 799, igazán igényes autóra vágyó ügyfelét várja.
Az új SEAT Arona – világpremier
Az új SEAT Arona modellel a SEAT belép a kompakt crossover szegmensbe. A Frankfurti Autószalonon történő bemutatkozás azonban más miatt is kiemelt fontosságú: az autó nyilvános bemutatkozásával egy időben indul a SEAT Arona értékesítése, így akár már azon a napon leadhatják az ügyfelek az első rendeléseket. Az első autókat november végén vehetik át tulajdonosaik, a németországi és spanyolországi induló ár pedig az első sajtónapon lesz nyilvános.
Az Arona azokat a vezetőket célozza meg, akik extra izgalmas „hozzávalóval” gazdagítanák vezetési élményüket. Az Arona a SEAT SUV modellsorozatában az Ateca alatt foglal helyet és az Ibiza után ez a második autó a spanyol gyártó kínálatában, amely az MQB A0 platformot használja. A kizárólag Martorellben készülő autó kiemelkedő formatervével, kompakt crossover méreteivel, a személyre szabhatóság számtalan lehetőségével és az összekapcsolhatóság és biztonság terén kínált legkorszerűbb megoldásaival hódít.
Az új SEAT Arona egy újabb típussal bővíti a márka kínálatát a SEAT eddigi legnagyobb modell offenzívájának keretében, melynek része a már piacon lévő SEAT Ateca, a megújult Leon és a jövőre megjelenő nagyméretű SUV modell is.
Amazon Alexa, az Ön személyes virtuális asszisztense
Az európai autógyártók közül először a SEAT márkának lesznek olyan járművei, amelyekben rendelkezésre áll az interaktív hangszolgáltatást nyújtó Amazon Alexa. A szolgáltatás először az év végén jelenik meg a Leon és Ateca modellekben, a következő évben pedig az Ibiza és az Arona modellekkel bővül a kör.
A SEAT a Frankfurti Autószalonon jelenti be a spanyol márka és az Amazon Alexa hangszolgáltatás új kapcsolódási formáit. A SEAT és az Amazon Alexa együttműködésének célja, hogy okos szolgáltatásokat nyújtsanak a vezető számára, ezzel is optimalizálva az autóban töltött időt.
A SEAT meglévő ismereteivel és Alexa alkalmazásával a vezetőnek csupán közölnie kell, hova indul, legyen az akár a legközelebbi autókereskedés vagy egy vacsora helyszíne. A legjobb azonban, hogy mindez csupán a kezdet, hiszen Alexának a SEAT kínálatán belüli integrációs lehetőségeit most kezdik el a felek komolyabban fejleszteni.
Sűrített földgáz hajtja – az új 1.0 SEAT Ibiza TGI
Végül, de nem utolsósorban a SEAT a Frankfurti Autószalonon is be kívánja mutatni a márka sűrített földgázzal (CNG) üzemelő modelljeiben rejlő lehetőségeket. A Leon és a Mii sorozatokban sikerrel bemutatkozott sűrített földgáz üzem ezúttal az új SEAT Ibiza modellben bizonyít. A Frankfurtban színre lépő új 1.0 SEAT Ibiza TGI egyértelmű bizonyíték a SEAT sűrített földgázba, mint tiszta és hatékony energiába vetett bizalmára. A sűrített földgáz olyan környezetbarát alternatíva, amely a hagyományos hajtásrendszerek és az elektromos motorok közti űrt képes kitölteni. Mindemellett a sűrített földgáz a dízel és a benzines világ legjobb tulajdonságait egyesíti, hiszen a dízel motoroknál 85 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot termel, ugyanakkor a benzines erőforrásokhoz képest 25 százalékkal mérsékli a széndioxid-kibocsátást illetve majdnem az összes levegőbe jutó szilárd részecskét.
Az Ibiza 1.0 TGI ugyanazon a gyártósoron készül, mint a modellsorozat többi darabja. Köszönhető mindez annak a rugalmasságnak, amelyet az MQB A0 platform alkalmazása biztosít. Ennek megfelelően ugyanazok a vizsgálati szabványok vonatkoznak rá, így például a SEAT által garantált műszaki engedély vagy a minőséget és a tartósságot vizsgáló tesztek. Az új modell természetesen az Ibiza sorozat minden tulajdonságát magán hordozza, legyen szó biztonságról, összekapcsolhatóságról, formatervezésről, kényelemről, megbízhatóságról vagy a vezethetőségről.
Az 1.0 Ibiza TGI három üzemanyag tartállyal rendelkezik, egy a benzin, kettő pedig a sűrített földgáz tárolására szolgál. Köszönhetően annak, hogy mindkét üzemanyagtípussal nagyszerűen működik az Ibiza motorja, a kombinált hatótávolsága megközelíti az 1 200 kilométert (390 km sűrített földgázzal), ahol a sűrített földgáz üzemnél mindössze 88 g/km széndioxid az autó károsanyag-kibocsátása. A hatótávot illetően egyetlen más technológia sem tudja megközelíteni az 1.0 Ibiza TGI teljesítményét, az elektromos járművekkel összehasonlítva pedig a modell nagy előnye, hogy nem kell aggódni amiatt, hogy elfogy az üzemanyag vagy lemerül az akkumulátor. A Style felszereltséggel kapható 1.0 Ibiza TGI fenntartási költsége igen alacsony, köszönhetően a sűrített földgáz kedvező árának illetve a motor üzemanyag-hatékonyságának.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 75 országában van jelen. A SEAT 2016-ban – a legjobb eredményként 2007 óta – összesen 410.200 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza és Leon sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.