- Hirdetés -

Nézettségben a TV2 az új RTL Klub

|

Főleg az erős Exatlonnak köszönhetően nyerte a hétköznap estéket a TV2, de a vasárnapi főműsoridő is az övék volt. Az RTL Klubon a Híradó és a Fókusz továbbra is jó nézőszámokat hozott, valamint magas nézettséggel futott a Mellékhatás című sorozatuk.

A múlt hetet ismét nyerte a TV2, ráadásul annál a célcsoportnál (18-49 évesek, főműsoridő) vizsgálva, ami elvileg az RTL terepének számít. A TV2 14,5 százalékos közönségarányt ért el, az RTL Klub pedig kerek 9 százalékot. Ez 5,5 százalékpontos előnyt jelent a TV2 számára. Láttunk már ilyet, csak akkor az RTL Klub vezetett hasonló módon.

Amennyiben csak a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézzük, akkor a TV2 15,4 százalékos, az RTL Klub 8,7 százalékos share-rel zárta a hetet, ami pedig már 6,7 százalékpontnyi differenciát jelent.

Csatornacsoportok terén (szintén 18-49 évesek és főműsoridő) a TV2 Csoport ért el jobb, 27,9 százalékos eredményt, az RTL Magyarország 22,7 százalékával szemben. A sales house-ok szintjén is érdekesen alakulnak a dolgok, hiszen év elejétől az R-time-hoz kerültek a Sony és a Warner Media csatornái, aminek köszönhetően az RTL előre bejelentette, hogy az ő portfóliójuk lesz 2020-ban a piacvezető és nem az Atmedia.

Ez igaz volt eddig és igaz most is, de nagyon lecsökkent a két sales house közötti különbség a múlt héten. Az R-time portfóliója 42 százalékos, az Atmedia 40 százalékos share-t produkált. Három héttel korábban ez még 46 és 37 százalék volt az R-time javára (18-49 évesek és főműsoridő).

20. hét / 19. hét / 18. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 9% / 9,3% / 9,7%
TV2 – 14,5% / 13,9% / 13,5%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (20. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 17,2% (18%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,2% (15,1%)
Barátok közt – 9% (10,4%)

TV2
Tények – 15,5% (16,9%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,3% (16%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 17,3% (16,1%)

A fentiekből látszik, hogy hol nyerte meg ennyire az estéket a TV2. Az Exatlon 19:30-tól majdnem a főműsoridő végéig tart és uralja a sávját, a Barátok közt sem jelent számára ellenfelet.

Az RTL Klubon hétköznap a Barátok köztöt követően sugárzott saját gyártású műsorok közül ismét a Cápák között teljesített a legjobban, 8,8 százalékos közönségarányt ért el. Ez volt a héten az egyetlen műsor, ami az előtte futó Barátok közthöz képest növelni tudta a nézőszámát a 18-49 éveseknél. Kedden az Isten veled, Magyarország 7,1 százalékos, szerdán a Toplista 6,5 százalékos, csütörtökön a Bűnös lelkek 5,3 százalékos share-t ért el.

Az RTL Klub hétvégi saját gyártásai közül a szombatiak teljesítettek jobban. A Made in Karantén 11,7 százalékos, a Mellékhatás című sorozat 13,6 százalékos közönségarányt hozott össze és ezzel nyerték is a sávjukat. Viszont vasárnap a Maradj haza magadnak 9,1 százalékot, a Segítség! Itthon vagyok! 8,4 százalékot ért el és kikaptak a Kellékfeleség című filmtől, amit velük szemben adott a TV2.

Hiába a sok RTL-es saját gyártás, a műsoros toplistát a TV2 műsorai vezetik. A 18-49 évesek körében a múlt hét legnézettebbje az Exatlon csütörtöki adása volt 276 ezres nézettséggel, a második legnézettebb pedig az említett Kellékfeleség című vígjáték volt, ami 262 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból.

A teljes lakosságnál a szerdai Tények és Tények Plusz bizonyult a legnézettebbnek 757 ezer, illetve 738 ezer nézővel.

Az RTL Klub műsorai közül a 18-49 éveseknél a Mellékhatás teljesített a legjobban a maga 198 ezer nézőjével, a második legtöbb nézőt vonzó RTL-es produkció pedig a szerdai Híradó volt 183 ezer nézővel.

A teljes lakosságnál a legcombosabb RTL-es tartalomnak a szerda esti Híradó bizonyult 732 ezer nézővel, a második legjobbnak pedig a szerdai Fókusz 598 ezres nézettséggel.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség tevestop2020_20het1849
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség tevestop2020_20hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Mesterséges intelligenciával erősít a Samsung

A Samsung bejelentette a One UI 7 bétaverziójának hivatalos bevezetését, amely erőteljes mesterséges intelligencia funkcióival és egyszerűsített vezérlőfelületével a jövő bővíthető AI-ökoszisztémáinak előfutárának tekinthető. A One UI 7 jelentős előrelépést hoz azzal, hogy az...

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...