Az RTL Klub tehetségkutatójának döntője ismét egymillió feletti nézőszámot hozott. Csatornaszinten is jó hete volt az RTL Klubnak. A TV2-nek bejött a Mintaapák, viszont a többi újdonságukra nem kaptak rá a nézők.
Múlt héten is szaladt a szekere az RTL Klubnak. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben fél százalékpontos növekedéssel 16,9 százalékos közönségarányt értek el, TV2 pedig ezzel párhuzamosan fél százalékpontot csökkent és 7,5 százalékkal zárták a hetet. A két legnézettebb kereskedelmi csatorna közötti differencia így 9,4 százalékpontra nőtt.
Az RTL Klub minden este jobb share-t produkált, mint a TV2 és mindkét csatorna számára a vasárnap jelentette a heti mélypontot, aznap este ugyanis az RTL Klub 10,5 százalékos, a TV2 5,4 százalékos közönségarányt ért el.
A 18-59 éveseket és teljes napot nézve a csatornák sorrendje ugyanez, de az RTL Klub kisebb előnnyel vezet. Konkrétan ez az RTL Klubnál 10,9 százalékos, a TV2-nél 6,8 százalékos heti share-t jelent.
Egyébként mind a 18-49 éveseknél és főműsoridőben, mind a 18-59 éveseknél és teljes napon a Film+ volt a hét harmadik legjobban teljesítő csatornája. A filmcsatorna heti közönségaránya előbbi célcsoportnál 4,4 százalékot, utóbbinál 4,5 százalékot tett ki.
50. hét / 49. hét / 48. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,9% / 16,4% / 17,8%
TV2 – 7,5% / 8% / 7,9%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (50. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét eredményei)
RTL Klub
Barátok közt – 9,7% (11,9%)
Híradó – 19,4% (18,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,3% (16,7%)
A Konyhafőnök VIP – 17,5% (17,8%)
Barátok közt ismétlés – 8,1% (7,8%)
TV2
Anya – 9,1% (7,7%)
Tények – 13,9% (14%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,6% (12,5%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 11,5% (11%)
Újratervezés – 6,9% (8,5%)
Nyomd a gombot, tesó – 4,8% (6,3%)
Az RTL Klubon a Fókusz minden nap nyerte a sávját, de kicsit elmaradtak a heti csatornaátlagtól. Igaz, a hétköznap esti átlagot meg pont elérték. A Konyhafőnök VIP pedig továbbra is igen jó eredményt szállít.
Úgy tűnik, hogy a TV2-nek bejött a Mintaapák című sorozat. Több mint 50 százalékkal jobb heti share-re képes a sorozat, mint a TV2 csatornaátlaga. (Arányaiban ez olyan, mintha egy napi sorozat az RTL Klubon 25-26 százalékos közönségarányt érne el).
Ugyanakkor ezzel véget is értek a jó hírek a TV2 műsorait illetően, hiszen a két héttel ezelőtti erősödés után most megint gyengébb nézettséget szállított az Újratervezés. A Nyomd a gombot, tesó pedig a 4,8 százalékos heti átlagával régen látott rossz share-t hozott a csatornának. Ráadásul a vasárnap esti Catch! – úgyis utolérlek! is meglepően gyenge eredményt, 5,7 százalékos közönségarányt produkált.
A hét legnézettebb műsora – nem túl meglepő módon – az X-Faktor döntője volt. A tehetségkutató a 18-49 éveseknél 422 ezer, a teljes lakosságnál 1,05 millió nézőt vonzott. Ez növekedés az egy héttel korábbihoz képest, amikor 332 ezer, illetve 873 ezer nézőjük volt, bár azzal is ugyanígy listavezetőnek számítottak.
Az RTL Klub második legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél a Konyhafőnök VIP hétfői adása volt (263 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a keddi Híradó (816 ezer néző).
A TV2 legnézettebb műsorárnak a 18-49 éveseknél a hétfői Tények Plusz bizonyult (196 ezer néző), a csatorna házi toplistájának második helyén a Mintaapák végzett, szintén a hétfői epizóddal (187 ezer néző). A teljes lakosságnál a TV2 legjobban teljesítő műsora a hétfői Tények volt (805 ezer néző), megelőzve a Tények Pluszt (764 ezer néző).
A teljes lakosságos Top 10-es listához már hetek óta közel sündörög az ATV-n futó Heti Napló is. Múlt héten a műsoros toplista 13. helyén végeztek 323 ezres nézettséggel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.