- Hirdetés -

Nincs bizalom – tombol a háború a kibertérben

|

- Hirdetés -

A járvány és a nyomában járó változások a kiberbűnözők malmára hajtják a vizet, ezért a szervezeteknek még nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a biztonságra, a hozzáférések ellenőrzésének szigorításától kezdve az alkalmazottak oktatásán át egészen az alkalmazások biztonságának teszteléséig.

Októbert világszerte a kiberbiztonság hónapjaként tartják számon informatikai berkekben. Ebben az időszakban a szakértők és az érintett szervezetek még nagyobb figyelmet fordítanak arra, hogy felhívják a figyelmet a legnagyobb veszélyekre és a védekezés fontosságára. A kiberbűnözés már az elmúlt években is egyre nagyobb mértéket öltött, az idei járványhelyzet azonban még kedvezőbb terepet teremtett az online térben tevékenykedő bűnözőknek. A Micro Focus szakértői szerint a megváltozott környezet miatt soha nem volt ennyire fontos a többrétegű védelem, amely az adatok, az alkalmazások és az eszközök számára is a lehető legnagyobb biztonságot nyújtja.

Otthoni iroda, vállalati biztonság

A tömeges home office megjelenése jelentette a legnagyobb változást nemcsak a munkavállalók, de az informatikai üzemeltető és biztonsági szakemberek számára is. Sem a szervezetek, sem az IT-sok nem voltak felkészülve ilyen mértékű és ilyen hirtelen változásra, az otthoni munkavégzés pedig hosszú távon is megmarad a cégek és az alkalmazottak egy jelentős részénél. A távoli hozzáférés azonban nagyobb kockázattal jár, hiszen így a kiberbűnözők könnyebben álcázhatják magunkat vállalati felhasználónak, és a céges rendszerbe bejutva komoly károkat okozhatnak.

Ezért a Micro Focus szakértői szerint érdemes a nulla bizalom elvét alkalmazni minden olyan helyen, ahol még nem tették meg. Ez azt jelenti, hogy minden személyről és eszközről, amely hozzáfér a vállalati rendszerekhez, azt feltételezik, hogy ártalmas lehet. Ezért szigorú azonosítási folyamatot alkalmaznak, akár a vállalat központjából, akár más helyszínről szeretne hozzáférni az illető a céges erőforrásokhoz. Egyúttal arról is érdemes gondoskodni, hogy minden alkalmazott csak azokat az információkat és alkalmazásokat érje el, amelyekre valóban szüksége van a mindennapi munkájához. Ennek megvalósítása természetesen összetett feladat, de fejlett személyazonosság- és hozzáféréskezelő megoldásokkal egyszerűen kivitelezhető és felügyelhető.

Célkeresztben az emberi gyengeség

A kiberbűnözők előszeretettel használják ki az emberi hiszékenységet, és „számítanak” a gyanútlan alkalmazottra, aki rákattint az e-mailben található linkre vagy csatolmányra, esetleg a lelkes ügyfélre, aki megadja az adatait egy jobb ajánlat reményében, vagy a lojális pénzügyesre, aki kérdés nélkül teljesíti az utasítást, hogy átutaljon bizonyos összeget a céges bankszámláról. Ráadásul az emberek a koronavírus kapcsán most még könnyebben átverhetők, és rávehetők arra, hogy megnyissanak hasznos információt ígérő fájlokat vagy hivatkozásokat. Olyannyira, hogy például Indiában idén 600 százalékkal nőtt a kártékony kódokat tartalmazó e-mailek száma a járványhelyzet kapcsán.

Az ilyen jellegű támadások elsődleges ellenszere az oktatás. Fontos rendszeresen tájékoztatni az alkalmazottakat arról, milyen új módszerekkel próbálkoznak a kiberbűnözők, hogyan lehet kiszűrni az ilyen kísérleteket, illetve mit kell és mit nem szabad tenni ilyen esetekben. Szintén növeli a biztonságot, ha olyan rendszereket alkalmaznak a szervezetek, amelyek automatikusan képesek észlelni a gyanúsnak számító tevékenységeket, és maguktól megteszik a szükséges lépéseket. A Micro Focus gépi tanulást használó megoldása például képes feltérképezni a vállalati infrastruktúrán belül tevékenykedő felhasználók általános szokásait, és azonnal észleli a megszokottól eltérő aktivitásokat, amelyek egy esetleges támadás jelei lehetnek.

Sebezhető alkalmazások

Mivel kevesebbet mozdulunk ki otthonról, sokkal több online szolgáltatást és alkalmazást veszünk igénybe magánemberként és munkavállalóként is. Amit csak lehet, házhoz szállíttatunk, streamelünk és a neten intézünk, illetve a személyes tárgyalások helyett videókonferenciákat folytatunk, mindegyik partnerrel az általa preferált platformon.

A kiberbűnözők az emberek mellett az alkalmazások sebezhetőségeit is gyakran célba veszik, hiszen egyetlen biztonsági rés elég ahhoz, hogy bejussanak a vállalat rendszerébe, és értékes információkat szerezzenek meg, ezzel pedig komoly károkat okozzanak. Ezért a cégeknek érdemes még nagyobb figyelmet fordítaniuk az alkalmazások biztonságára és a sebezhetőségek feltérképezésére, illetve javítására. Erről egyszerűen gondoskodhatnak olyan alkalmazásbiztonsági teszteszközök segítségével, mint például a Fortify, legyen szó akár saját fejlesztésű, akár más forrásból származó szoftverekről.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növelte eladásait a SEAT

Összesen 470 500 eladott járművel zárta a 2021-es évet a SEAT S.A., ami 10,3 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest (426 600 darab). A félvezetőhiány jelentős hatásaival 2021 a teljes iparág számára kihívásokkal teli évnek...

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA