- Hirdetés -

Nőtt a hazai cégek száma

|

- Hirdetés -

Több mint két százalékkal több cég működött Magyarországon 2021 első negyedévében az előző év hasonló időszakéhoz képest. Alig akadt olyan ipari ágazat, ahol ne bővült volna a vállalkozások száma, de az összes megyében is emelkedett ez az érték – derül ki a Dun & Bradstreet legfrissebb negyedéves adataiból.

Nőtt a cégek száma 2021 első negyedévében az egy évvel korábbihoz képest, az időszak végén működő 495 549 vállalkozás 2,2 százalékkal több, mint 2020 azonos időszakában. Több mint negyedével több új céget alapítottak, közel felével (48,2 százalék) csökkent a megszűnő cégek, 6,4 százalékkal a felszámolások, 22 százalékkal a végelszámolások és 89 százalékkal a kényszertörlések száma – derül ki a Dun & Bradstreet március végi adataiból.

Az iparágakat tekintve összesen nyolc területen csökkent a cégek száma (Textilipar; Fafeldolgozás (kivéve bútor), fonottáru gyártása; Gumitermék gyártása; Számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása; Oktatás; Művészet, szórakoztatás, szabadidő; Szakmai, tudományos, műszaki tevékenység; Papíripar), az összes többiben több vállalkozás működött, mint az egy évvel korábbi időszakban.

A legnagyobb, 8,8 százalékos növekedést az építőiparban regisztrálta a Dun & Bradstreet, az ágazatban ezzel 4470-nel több (összesen 55 220 vállalkozás működött), mint 2020 első negyedévében. Az arányaiban legnagyobb, 2,85 százalékos esés a papíriparban volt megfigyelhető, ahol 95-tel csökkent a cégek száma, de számszerűleg vizsgálva az oktatási ágazatban volt a legnagyobb az esés, ahol 177-tel kevesebb a cég működött a vizsgált időszak végén (ez 1,85 százalékkal alacsonyabb, mint egy éve).

A cégalapítási kedv is nyolc ágazatban csökkent: a legnagyobb arányban (55,6 százalékkal) a Vegyi anyag, gyógyszer termékek gyártása, kokszgyártás és kőolaj-feldolgozás területen esett vissza az újonnan alapított cégek száma. Ugyanakkor három ágazatban is három számjegyű volt a növekedés aránya: az Egyéb feldolgozóipari tevékenység területén 210 százalékkal, a Közigazgatás, védelem; kötelező társadalombiztosítás területén 200 százalékkal, a Pénzügyi, biztosítási tevékenység területén pedig 155,7 százalékkal több új cég létrejöttét regisztrálta a Dun & Bradstreet március végéig a tavalyi hasonló időszakoz képest.

Az arányaiban hatalmasnak tűnő növekedés azonban csalóka: a Közigazgatás védelem, kötelező társadalombiztosítás területén már néggyel több újonnan alapított cég is elég volt a fenti kiemelkedő értékhez, míg az Egyéb feldolgozóipari tevékenységnél ez 21-gyel, a Pénzügyi, biztosítási tevékenységnél pedig 246-tal több új alapítást jelentett. Darabszámra a legtöbb új vállalkozás az építőiparban jött létre idén március végéig: 2139. Ez 581-gyel (37,3 százalékkal) több, mint tavaly.

A legtöbb cég a Szakmai, tudományos, műszaki tevékenység területén szűnt meg (785), a felszámolások száma az Építőiparban (292) volt a legmagasabb, csődből viszont csupán hat ágazatban (Mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat, Papíripar, Fémalapanyag, fémfeldolgozási termék gyártása, Építőipar, Információ, kommunikáció, Adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység) regisztrált egy-egy darabot az idei első negyedévben a Dun & Bradstreet. A legtöbb végelszámolás (865) és kényszertörlés (59) a Szakmai, tudományos, műszaki tevékenység ágazatban volt, de mindkét érték jelentős csökkenést mutat tavalyoz képest.

A cégek számának alakulását területi alapon vizsgálva az látható, hogy továbbra is külön kategóriát képvisel a főváros és Pest megye a többi megyéhez képest. Budapesten működött az összes hazai cég 39, Pest megyében pedig 16 százaléka, szám szerint 191 631, illetve 78 200. A fővárosban működő vállalkozások száma 1,8 százalékkal, a Pest megyeieké pedig 2,9 százalékkal bővült tavalyhoz képest.

A megyék közül is mindegyikben több cég működött az év első három hónapjában, mint a tavalyi hasonló időszakban, arányaiban a legnagyobb 3,8 százalékos változást Borsod-Abaúj-Zemplén megyében regisztrálta a Dun & Bradstreet. A megyéket a főváros és Pest megyétől külön vizsgálva egyébként Bács-Kiskun megyében volt a legtöbb működő vállalkozás (19 111), a legkevesebb pedig Nógrádban (4422).

A cégalapítási kedv is a fővárosban volt a legmagasabb, ahol 3644 új vállalkozást hoztak létre, a sereghajtó ebben is Nógrád megye volt 96-tal.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA