- Hirdetés -

Nőtt az RTL Magyarország bevétele

|

A múlt évben 104 millió eurós konszolidált bevételt ért el az RTL Group magyarországi érdekeltsége, ez négymillió euróval több, mint egy évvel korábban – derül ki a cég éves beszámolójából. A vállalat jelentése szerint a hazai tévés hirdetési bevételek tavaly 4,5 százalékkal maradtak el a 2015-östől. Csoportszinten 6,237 milliárd eurós bevételt ért el az RTL Group, ez 3,4 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.

 

A bevétel növekedésében az RTL Group tavalyi évre vonatkozó jelentése szerint a Mediengruppe RTL Deutschland jó teljesítménye, illetve a digitális csatornából érkező pénzek játszottak nagy szerepet. A digitális bevételek közel 32 százalékkal nőttek egy év alatt, elérve a 670 millió eurót, vagyis a teljes forgalom több mint tizedét adja már ez a csatorna. A bevétel túlnyomó része természetesen továbbra is a tévés és rádiós bevételekből érkezik, amelyek a forgalom 52,1 százalékát adták tavaly.

 

Az RTL Group 1,205 milliárd eurós EBITDA eredményt ért el 2016-ban, ami az egy évvel korábbit 3,3 százalékkal múlja felül. A társaság részvényesekre jutó adózott eredménye mintegy 9 százalékkal csökkent, 720 millió euró volt. A visszaesést a vállalat a megnövekedett adóterhekkel indokolta.

 

Erre az évre 2,5 és 5 százalék közötti árbevétel növekedést várnak a cégnél. A digitális bevételek ugyanakkor 10 százalék feletti mértékben bővülhetnek.

 

Az RTL Grouphoz tartozik az RTL Magyarország is, és az éves eredményekről szóló beszámolóból kiderül néhány érdekesség a hazai piacról is. Így például tévés fronton mindössze két olyan ország volt, ahol érdekeltségei vannak a vállalatnak és csökkent a nettó hirdetési bevétel. Az egyik Hollandia, ahol 2,1 százalékos volt a visszaesés, a másik pedig Magyarország, ahol a becslések szerint 4,5 százalékkal csökkent a tévés szegmens reklámbevétele.

 

Ennek ellenére az RTL Magyarország növelni tudta forgalmát, az RTL Group jelentésében olvasható adatok alapján 104 millió eurós bevételre tett szert tavaly a cég, ez négymillió euróval múlta felül a 2015-ös eredményt. A jelentés szerint a bővülés főként annak volt köszönhető, hogy júliustól az RTL Klub után terjesztési díjat szedhetett a magyar érdekeltség.

 

Az EBITA eredmény a 2015-ös 21 millió euróról 12 millió euróra esett vissza. A nagymértékű csökkenés annak tudható be, hogy 2015-ben két egyszeri tétel jelentősen megdobta az EBITA-t. Az egyszeri hatásokat nem számítva, működési alapon már magasabb volt a tavalyi EBITA, mint a 2015-ös, mivel a jelentés szerint az alacsonyabb hirdetési bevételt kompenzálta a műsorterjesztési díj.

 

Főműsoridőben, a kiemelt célcsoportban tavaly 34,3 százalékos közönségarányt értek el Magyarországon, ez kismértékű csökkenést jelent 2015-höz, amikor 36,9 százalék volt ez az érték. Az RTL Klub főműsoridős, kereskedelmi célcsoportban mért közönségaránya 18,6 százalék volt tavaly, míg egy évvel korábban 20,2 százalék. A múlt évben 304 estét nyert meg az RTL Klub a nézettségi versenyben főműsoridőben a kiemelt célcsoportban.

 

Az RTL Group éves beszámolóját itt érheti el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...