A múlt évben 104 millió eurós konszolidált bevételt ért el az RTL Group magyarországi érdekeltsége, ez négymillió euróval több, mint egy évvel korábban – derül ki a cég éves beszámolójából. A vállalat jelentése szerint a hazai tévés hirdetési bevételek tavaly 4,5 százalékkal maradtak el a 2015-östől. Csoportszinten 6,237 milliárd eurós bevételt ért el az RTL Group, ez 3,4 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
A bevétel növekedésében az RTL Group tavalyi évre vonatkozó jelentése szerint a Mediengruppe RTL Deutschland jó teljesítménye, illetve a digitális csatornából érkező pénzek játszottak nagy szerepet. A digitális bevételek közel 32 százalékkal nőttek egy év alatt, elérve a 670 millió eurót, vagyis a teljes forgalom több mint tizedét adja már ez a csatorna. A bevétel túlnyomó része természetesen továbbra is a tévés és rádiós bevételekből érkezik, amelyek a forgalom 52,1 százalékát adták tavaly.
Az RTL Group 1,205 milliárd eurós EBITDA eredményt ért el 2016-ban, ami az egy évvel korábbit 3,3 százalékkal múlja felül. A társaság részvényesekre jutó adózott eredménye mintegy 9 százalékkal csökkent, 720 millió euró volt. A visszaesést a vállalat a megnövekedett adóterhekkel indokolta.
Erre az évre 2,5 és 5 százalék közötti árbevétel növekedést várnak a cégnél. A digitális bevételek ugyanakkor 10 százalék feletti mértékben bővülhetnek.
Az RTL Grouphoz tartozik az RTL Magyarország is, és az éves eredményekről szóló beszámolóból kiderül néhány érdekesség a hazai piacról is. Így például tévés fronton mindössze két olyan ország volt, ahol érdekeltségei vannak a vállalatnak és csökkent a nettó hirdetési bevétel. Az egyik Hollandia, ahol 2,1 százalékos volt a visszaesés, a másik pedig Magyarország, ahol a becslések szerint 4,5 százalékkal csökkent a tévés szegmens reklámbevétele.
Ennek ellenére az RTL Magyarország növelni tudta forgalmát, az RTL Group jelentésében olvasható adatok alapján 104 millió eurós bevételre tett szert tavaly a cég, ez négymillió euróval múlta felül a 2015-ös eredményt. A jelentés szerint a bővülés főként annak volt köszönhető, hogy júliustól az RTL Klub után terjesztési díjat szedhetett a magyar érdekeltség.
Az EBITA eredmény a 2015-ös 21 millió euróról 12 millió euróra esett vissza. A nagymértékű csökkenés annak tudható be, hogy 2015-ben két egyszeri tétel jelentősen megdobta az EBITA-t. Az egyszeri hatásokat nem számítva, működési alapon már magasabb volt a tavalyi EBITA, mint a 2015-ös, mivel a jelentés szerint az alacsonyabb hirdetési bevételt kompenzálta a műsorterjesztési díj.
Főműsoridőben, a kiemelt célcsoportban tavaly 34,3 százalékos közönségarányt értek el Magyarországon, ez kismértékű csökkenést jelent 2015-höz, amikor 36,9 százalék volt ez az érték. Az RTL Klub főműsoridős, kereskedelmi célcsoportban mért közönségaránya 18,6 százalék volt tavaly, míg egy évvel korábban 20,2 százalék. A múlt évben 304 estét nyert meg az RTL Klub a nézettségi versenyben főműsoridőben a kiemelt célcsoportban.
Az RTL Group éves beszámolóját itt érheti el.