- Hirdetés -

Így változik a légi közlekedés

|

A légitársaságok működését és ügyfélkezelését is gyökeresen átalakította a digitális transzformáció az elmúlt években. A folyamat közel sem állt még meg, a hatékonyság növeléséért és az vásárlói élmény javításáért is számos fejlesztés zajlik. Az utasok egyre jobban személyre szabott ajánlatokkal és csomagokkal találkoznak, miközben a földi és légi személyzet munkáját is megreformálják a légi közlekedési informatika innovációi.

 

A budapesti központtal működő Lufthansa Systems Hungária szakemberei összegyűjtötték a vállalatcsoport legfontosabb fejlesztéseit, amelyek a repülés élményét alakítják majd a közeljövőben, vagy segítenek a légitársaságoknak abban, hogy a lehető legmagasabb biztonság mellett csökkentsék a kiadásaikat és biztosíthassanak kedvezőbb ajánlatokat.

 

 

Az utazás nem csak a repülés idejéig tart

 

Az egyik legfontosabb hívószó mára a személyre szabottság lett a légi közlekedésben. A Big Data elemzéseknek és a dinamikus értékesítési láncnak köszönhetően az utasok már a tervezéskor olyan ajánlatokkal találkoznak, amelyek a legkedvezőbbek számukra. Ez nem csak a felhasználói élményen javít, de a légitársaság értékesítési kiadásait is csökkenti.

 

Az egyik legkülönlegesebb és legújabb fejlesztés az inTime mobilalkalmazás, ami már az indulás előtt jelzi az utasnak, hogy mennyi időbe telik, míg az adott pozíciójától eljut a gép fedélzetére. A valós idejű adatfeldolgozásnak köszönhetően így tisztában lehet a repülőtérre vezető úton lévő aktuális dugóktól és útfelújításoktól kezdve, a check-in pultnál és az ellenőrzésnél álló sor hosszán keresztül egészen a számára kijelölt kapuig tartó séta idejéig mindennel. Az anonim utas adatok begyűjtésével ez az alkalmazás folyamatosan tanul, így egyre pontosabb előrejelzéseket is nyújt.

 

 

Szórakozás és munka a fedélzeten

 

A vezeték nélküli eszközökkel is elérhető BoardConnect egy olyan digitális platform, ami egyszerre segíti a légi személyzet munkáját és biztosít szélessávú internetet az utasok számára. A szórakoztató funkciók mellett erre a rendszerre épül a cég élő online konferenciabeszélgetéseket lehetővé tevő megoldása is.

 

Az új fejlesztéseknek köszönhetően az utasok a repülés előtt és közben is a legfrissebb információkat érhetik el az utazásról, így előre értesülnek az esetleges késésekről is. Az átláthatóságra és gyors információcserére alapozó kommunikáció jó hatással van az elégedettségre és a légitársaságok iránti elkötelezettségre is.

 

 

Jelentősen növeli a hatékonyságot a digitalizáció

 

A biztonság és a hatékonyság kulcsszerepet tölt be az eredményesség és az összehangolt működés szempontjából. A repülés biztonsága növekszik, a költségek pedig csökkenek, ha átgondoltabb az útirány, kevesebb üzemanyag fogy és egyszerűsödnek a különböző technikai műveletek, mint például a földi karbantartás ideje. A Lido/Navigation rendszer egy helyen összesíti az összes szükséges információt, amikre a pilótáknak szüksége lehet a kapu elhagyásától az érkező oldali repülőtér kapujáig. A program hamarosan képes lesz arra, hogy a térképen jelölve is bemutassa a repülőtéren előirányzott összes mozgást és részfolyamatot.

 

„A stratégiánk alapvetése, hogy felkészítjük a légitársaságokat és repülőtereket a digitális transzformációval megszületett igények kezelésére. Jó példa erre, hogy több mint 15 éve segítjük az egyes szereplőket a teljesen papírmentes pilótafülkére való átállásra” – mondta Oliver Krüger, a Lufthansa Systems ügyvezető igazgatója.

 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség új NDC szabványa kihatással van a légitársaságok értékesítési rendszerére is. Erre reagál a Lufthansa Systems a partnereivel közösen kifejlesztett Sirax/RA programmal. Ez a platform segítséget nyújt az értékesítési stratégia kezelésében, az egyedi ajánlatokra érkezett rendelés pillanatától egészen a számlázásig. Az ajánlatok személyre szabása nem csak az utasok elégedettségét növeli, de a légitársaság értékesítési költségeit is csökkenti.

 

 

Új megoldások a nagyobb kiszámíthatóságért

 

A légiforgalmi irányítók munkájában kiemelten fontos, hogy egy biztonsági figyelmeztetés se kerülje el a figyelmüket, miközben gyakran egyszerre hat képernyőn kell követniük az egyes járatok útjait. A Lufthansa Systems NetLine/Ops++ kontrollrendszere pontosan erre lett kifejlesztve: követi és elemzi az irányítók szemmozgását, így szinte ki van zárva a mulasztás lehetősége.

 

„A digitális megoldások fejlesztése elengedhetetlenné vált a repülőipar számára, melybe beletartozik az adatok hatékony megosztása, analizálása és az előrejelzés fontossága” – mondta Stefan Auerbach, a Lufthansa Systems ügyvezetője. – „Annak érdekében, hogy gyorsan tudjunk reagálni a piac változásaira, a vállalatcsoporton belül tavaly létrehoztunk egy startup vállalkozást, a zeroG-t, ami a működési modellje és új szemlélete segítségével rugalmasan egészíti ki a Lufthansa Systems IT és légi közlekedés területén felgyülemlett széles tapasztalatát.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...