- Hirdetés -

Nőtt az RTL Magyarország bevétele

|

- Hirdetés -

A múlt évben 104 millió eurós konszolidált bevételt ért el az RTL Group magyarországi érdekeltsége, ez négymillió euróval több, mint egy évvel korábban – derül ki a cég éves beszámolójából. A vállalat jelentése szerint a hazai tévés hirdetési bevételek tavaly 4,5 százalékkal maradtak el a 2015-östől. Csoportszinten 6,237 milliárd eurós bevételt ért el az RTL Group, ez 3,4 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.

 

A bevétel növekedésében az RTL Group tavalyi évre vonatkozó jelentése szerint a Mediengruppe RTL Deutschland jó teljesítménye, illetve a digitális csatornából érkező pénzek játszottak nagy szerepet. A digitális bevételek közel 32 százalékkal nőttek egy év alatt, elérve a 670 millió eurót, vagyis a teljes forgalom több mint tizedét adja már ez a csatorna. A bevétel túlnyomó része természetesen továbbra is a tévés és rádiós bevételekből érkezik, amelyek a forgalom 52,1 százalékát adták tavaly.

 

Az RTL Group 1,205 milliárd eurós EBITDA eredményt ért el 2016-ban, ami az egy évvel korábbit 3,3 százalékkal múlja felül. A társaság részvényesekre jutó adózott eredménye mintegy 9 százalékkal csökkent, 720 millió euró volt. A visszaesést a vállalat a megnövekedett adóterhekkel indokolta.

 

Erre az évre 2,5 és 5 százalék közötti árbevétel növekedést várnak a cégnél. A digitális bevételek ugyanakkor 10 százalék feletti mértékben bővülhetnek.

 

Az RTL Grouphoz tartozik az RTL Magyarország is, és az éves eredményekről szóló beszámolóból kiderül néhány érdekesség a hazai piacról is. Így például tévés fronton mindössze két olyan ország volt, ahol érdekeltségei vannak a vállalatnak és csökkent a nettó hirdetési bevétel. Az egyik Hollandia, ahol 2,1 százalékos volt a visszaesés, a másik pedig Magyarország, ahol a becslések szerint 4,5 százalékkal csökkent a tévés szegmens reklámbevétele.

 

Ennek ellenére az RTL Magyarország növelni tudta forgalmát, az RTL Group jelentésében olvasható adatok alapján 104 millió eurós bevételre tett szert tavaly a cég, ez négymillió euróval múlta felül a 2015-ös eredményt. A jelentés szerint a bővülés főként annak volt köszönhető, hogy júliustól az RTL Klub után terjesztési díjat szedhetett a magyar érdekeltség.

 

Az EBITA eredmény a 2015-ös 21 millió euróról 12 millió euróra esett vissza. A nagymértékű csökkenés annak tudható be, hogy 2015-ben két egyszeri tétel jelentősen megdobta az EBITA-t. Az egyszeri hatásokat nem számítva, működési alapon már magasabb volt a tavalyi EBITA, mint a 2015-ös, mivel a jelentés szerint az alacsonyabb hirdetési bevételt kompenzálta a műsorterjesztési díj.

 

Főműsoridőben, a kiemelt célcsoportban tavaly 34,3 százalékos közönségarányt értek el Magyarországon, ez kismértékű csökkenést jelent 2015-höz, amikor 36,9 százalék volt ez az érték. Az RTL Klub főműsoridős, kereskedelmi célcsoportban mért közönségaránya 18,6 százalék volt tavaly, míg egy évvel korábban 20,2 százalék. A múlt évben 304 estét nyert meg az RTL Klub a nézettségi versenyben főműsoridőben a kiemelt célcsoportban.

 

Az RTL Group éves beszámolóját itt érheti el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Új lehetőség a vállalkozónőknek

2024-ben a befektetések csupán 1 százaléka érkezik női startupokhoz, ami rámutat a női vállalkozók iránti bizalmatlanságra az üzleti világban. Idén ősszel ismét elindul Tomán Szabina mentorprogramja, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást női vállalkozóknak....

Javul a hazai digitális közigazgatás, de még van hova fejlődni

Mindnyájunkban ott él a kép, ahogyan bolyongunk a közigazgatás bürokráciájának útvesztőiben: sorban állás, nyomtatás, szkennelés, iktatás, majd türelmes várakozás, míg elér ügyünk az illetékeshez. Természetes, hogy befizetett adónkért szeretnénk a legjobb ügyfélélményben részesülni. A...

Nem készültünk fel a mesterséges intelligenciára

A Publicis Groupe Hungary és a GKID Research & Consulting által készített eddigi legátfogóbb magyar mesterséges intelligencia (MI) kutatás szerint Magyarország technológiai felkészültsége elmarad a globális átlagtól. A több mint 2000 fő részvételével készült...

Új évaddal tér vissza a Green Team

A Spektrum Home saját gyártású kertészeti műsora idén ősszel is hasznos információkkal várja a kertészkedés iránt érdeklődőket. A negyedik, 10 részes évad során szó lesz konyhakertről, gyümölcsfákról és metszésükről, növényszaporításról, szobanövényekről, fűszerkertről és fűszerspirálról,...

Már lehet szavazni a leginspirálóbb nőkre

Szeptember 9-től voksolhatnak az olvasók az Inspiráló Nők 2024. évi jelöltjeire. A Femcafe.hu hagyománnyá vált kezdeményezését már nem kell bemutatni, a női portál hatodik alkalommal díjazza a kiemelkedő női teljesítményeket. 2024. őszén ismét díjazza...

A hiteles márkaépítés kihívást jelent a szakma számára – interjú Nagy Zoltán Péterrel

A marketing világát továbbra is az adatvezérelt döntéshozatal, és újabb elemként a mesterséges intelligencia által támogatott automatizáció határozza meg – állítja Nagy Zoltán Péter. Az OTP Bank marketing- és kommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott...

Bírság a TV2-nek, intézkedés téves korhatár-besorolás miatt

Újabb két médiatartalom ügyében fordult a joghatósággal rendelkező külföldi társhatóságokhoz az NMHH. A Médiatanács e heti ülésén műsorkvóta-kötelezettséggel kapcsolatban fennálló adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését is vizsgálta, illetve bírságot rótt ki a TV2-re. Megsértette a médiatörvény kiskorúakra...

Sportos együttműködésben az MBH Bank

Együttműködési megállapodást kötött az MBH Bank és a Veszprém Handball Club a csapat célzott támogatására. A hitelintézet elkötelezett a hazai sportélet támogatása mellett, így a bankcsoport korábbi tagbankjával, az MKB Bankkal kötött évekre visszanyúló...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások a kriptopiacon

Jelentősen, 13,1 százalékkal esett vissza a kriptopiac teljes kapitalizációja augusztusban, elsősorban az Egyesült Államokból érkező kedvezőtlen foglalkoztatottsági adatok miatt – áll a Binance Research legfrissebb kriptopiaci körképében. A trend azonban megfordulhat a Fed szeptemberi...

Új applikáció segíti a diákmunkásokat

A WHC Csoport bemutatja legújabb fejlesztését, a „DEasy” névre hallgató applikációt, amely teljeskörű online ügyintézést kínál diákok és munkáltatók számára egyaránt. A HR szolgáltató új rendszere egyedülálló a piacon, mivel ilyen komplex megoldás a...

Nálunk a legdrágábbak a használtautók

Az autóvásárlás jelentős kiadás, ezért a sofőrök általában alaposan megfontolják, mennyi pénzt érdemes erre fordítaniuk. A carVertical autóipari adatokat elemző cég friss kutatása azt vizsgálta, hogy különböző európai országokban, köztük Magyarországon, hány hónapnyi munkára...

Új lehetőség a vállalkozónőknek

2024-ben a befektetések csupán 1 százaléka érkezik női startupokhoz, ami rámutat a női vállalkozók iránti bizalmatlanságra az üzleti világban. Idén ősszel ismét elindul Tomán Szabina mentorprogramja, amely immár harmadik alkalommal nyújt támogatást női vállalkozóknak....

Javul a hazai digitális közigazgatás, de még van hova fejlődni

Mindnyájunkban ott él a kép, ahogyan bolyongunk a közigazgatás bürokráciájának útvesztőiben: sorban állás, nyomtatás, szkennelés, iktatás, majd türelmes várakozás, míg elér ügyünk az illetékeshez. Természetes, hogy befizetett adónkért szeretnénk a legjobb ügyfélélményben részesülni. A...

Don't Miss

Tapasztalt vezetővel erősít az IndependAds

Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak...

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...