Szabó Béla
Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató
– Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint?
– Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát is arra inspiráltunk (legalábbis szeretnénk ezt gondolni), hogy vágjon bele ebbe a működésbe; a csapat-összetartozás és -szellemiség új szintre emelkedett; a BrandComms szervezetünk agilis módszertan szerinti működése remekül teljesít, a stratégiai tudás minden egyes kolléga esetén erősödött; az Arany Pengén az Év Megbízója lettünk rengeteg díjjal és a 6:3 digitalizációs projektjével mint Grand Prix. Alapvetően csaknem minden projektünket díjazta a szakma.
– Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?
– A márka és a márkapurpose fontossága az adaptív képesség és stratégiai működés szempontjából, a gyorsaság, valamint a folyamatos újratervezés.
– Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?
– Top márkastratégiai tudás, analitikai képesség, amely egyrészt a hagyományos, például kutatási analitikát, másrészt az egyre fontosabb digitális értést és alkalmazást jelenti, emellett az adott terület üzleti drivereinek és modelljeinek értése.
– Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre?
– I am mother, Ozark, The Platform, Raja Rajamannar: Quantum Marketing, Nigel Vaz: Digital Business Transformation, Cormac McCarthy: Odakint a sötétség.
– Milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t, lesz-e olyan közülük, ami még jobban kiemelkedhet, felerősödhet jövőre?
– A connectivity fontosságának erősödése, az adaptivitás képessége mind céges, mind társadalmi szinten, a vállalat, márka, társadalom kapcsolatának újraértelmezése, illetve a VUCA.
– Van olyan kreatív díj, akár itthon, akár külföldön, akár Cannes-ban, amit szeretne megnyerni?
– Cannes Lions Of Creativity: Titanium Grand Prix.