- Hirdetés -

Kiderült, mire költenék legtöbben az otthonfelújítási támogatást

|

- Hirdetés -

Az Otthon-felújítási program kínálta támogatási lehetőségek hatályba lépésük után hatalmas érdeklődést keltettek. Ez az érdeklődés a második negyedévben jelentősen csökkent, de a harmadik negyedévben ismét emelkedett, igaz, a lelkesedés mértéke nem tért vissza az év eleji szintre – ezt igazolták a GKI és a Masterplast közös kutatásának augusztusi eredményei. Az augusztusi megkérdezés eredménye szerint 2022 végéig az összes háztartás bő 5%-a biztosan, 13%-a valószínűleg élne a program nyújtotta lehetőségekkel. A két legnépszerűbb cél a belső terek, illetve a fürdőszobák felújítása, de a külső nyílászárók cseréjét és a hőszigetelési munkálatokat is nagyon sokan szeretnék elvégeztetni.

A GKI lakossági felmérései, amelyek a lakás-felújítási és korszerűsítési terveinek, szándékainak és kilátásainak feltérképezését célozzák 2020 januárjától a Masterplast Nyrt. támogatásával készülnek. A jelen megkérdezés során megkérdezett lakossági minta 1000 fős, nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentatív.

A jelenleg hatályos szabályozás szerint az Otthon-felújítási program keretében a gyereket nevelő családok számára legfeljebb 3 millió forintos állami támogatás igényelhető 2022 decemberéig. A teljes felújítási összeg 50%-a igényelhető vissza, tehát a programban való részvételhez elég magas önerő megléte szükségeltetik, ez azonban akár hitel formájában is biztosítható. A program sokak érdeklődését felkeltette, az év elején a háztartások bő 7%-a jelezte, hogy biztosan, 17%-uk pedig valószínűleg szeretett volna részt venni benne.

A második negyedévben – részben a járvány okozta problémák, részben a valódi lehetőségek megismerése és mérlegelése miatt – lényegesen csökkent az érdeklődés. A legfrissebb, augusztusi felmérés adatai azt mutatják, hogy a járvány harmadik hullámának lecsengése és a korlátozó intézkedések oroszlánrészének kivezetése után pozitív korrekció történt: a harmadik negyedévben a válaszadó háztartások bő 5%-a biztosan szeretne lakásfelújításhoz és korszerűsítéshez kapcsolódóan 2022 végéig állami támogatást felvenni. További csaknem 13% valószínűleg igénybe venné ezt a fajta támogatást. (A tapasztalatok szerint ez a válasz inkább csak érdeklődést, a lehetőségek fontolgatását jelenti.)

Ha ezeket az arányokat a teljes sokaságra vetítjük, akkor a biztos szándékú kör bő 200, a valószínű szándékú kör – feltéve, hogy e tervek fele valósul meg – mintegy 250 ezer családot jelent. A felmérések során kinyilvánított tervek és szándékok realitása családonként eltérő, de annyi biztos megállapítható, hogy a harmadik negyedévben nőtt az érdeklődés a második negyedévhez képest, de az év eleji lelkesedés teljesen nem tért vissza.

Az állami támogatás igénylése inkább a családiház-tulajdonosok körében népszerű – ezek 7%-a biztos, 13%-a valószínű résztvevőnek mondta magát. A társasházakban élők tervei valamivel szerényebbek: a panellakások lakói között 3% a biztos és 14% a valószínű résztvevők aránya. A tégla építésű társasházi lakások lakói körében ugyanez a két arány 3 és 12%.

Az állami támogatás lehetősége a középgeneráció körében váltotta ki a legnagyobb érdeklődést: a 30-49 év közötti háztartásfővel rendelkező családok közül biztosan 9, valószínűleg további 18% készül a programban való részvételre. A 30 év alatti fiatalok érdeklődése is meghaladja kissé a mintaátlagot, míg az 50 és különösen a 60 év felettieket e támogatás nagyrészt hidegen hagyja.

Az Otthon-felújítási programban való várható részvétel leginkább a kisvárosokban lakókat hozta lázba – a biztosan és valószínűleg érintettek aránya 8, illetve 12% körüli. A Budapesten és a községekben élők szándékai lényegében megfelelnek a mintaátlagnak. (A kisebb településeken élők felújítási lehetőségeit a falusi CSOK is segítheti.) A statisztikai régiók közül a legnagyobb aktivitás a közép-dunántúliban és az észak-magyarországiban várható.

Az állami támogatást felvenni tervezők mintegy harmada szeretné kihasználni a maximálisan igényelhető keretet, negyedük legalább 2, csaknem 30%-uk legalább 1 millió forint körüli összeggel is beérné. Az átlagos igénylési összeg ezek alapján 2,1 millió forint, s – az önerőt is beleszámítva – 4,2 millió forintos projektérték már egy komolyabb felújításra, korszerűsítésre is elegendő lehet. Az átlagos igénybevételi összeg az első negyedévhez képest lényegében nem változott.

A két legnépszerűbb cél a belső terek, valamint a fürdőszobák felújítása (az előbbi a belső fali, padló, álmennyezeti burkolat cseréjét, felújítását, illetve ezek festését, tapétázását jelenti). Ezeket a feladatokat a válaszadóknak egyaránt a harmada tartja elvégzendőnek. A fürdőszobák felújításának igénye a társasházi lakások csaknem felében felmerül, míg a családi házakban lakók negyede fontolgat ilyen korszerűsítést. A belső terek megújítása iránti igény általános.

A megkérdezettek mintegy negyede (de a panellakásban lakók közül minden harmadik) gondolkodik a külső nyílászárók cseréjében. Lényegében minden ötödik válaszadó szeretne hőszigetelési munkákat végeztetni (csaknem minden harmadik családi ház és minden hatodik társasházi lakás lehet ebben érintett), illetve klímaberendezéseket felszereltetni, de a tetőfelújítás (ami értelemszerűen csaknem kizárólag családi házakat érint), valamint a fűtési rendszer korszerűsítésének említési gyakorisága sem marad el érdemben ezektől. A napkollektor, napelemes rendszer kiépítése a családi és a panelházak körében népszerű igazán.

A családi házakban élők számára – a fentebb említetteken túl – a kerítés építése, felújítása (az említési gyakoriság körükben 23%), térburkolat kialakítása, illetve a garázsépítés és -felújítás (17-17%) az átlagosnál jóval fontosabb.

A tégla építésű társasházi lakások lakói között kiemelkedően magas a klímaberendezések beépítésének vagy cseréjének (26%), illetve a víz-, csatorna-, gáz- és elektromos belső hálózatok felújítása iránti igény (19% a megfelelő említési gyakoriság).

Az árnyékolástechnikai munkák elvégeztetése a panel-lakások lakói között a népszerűbb (16%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...