- Hirdetés -

Kiderült, mire költenék legtöbben az otthonfelújítási támogatást

|

- Hirdetés -

Az Otthon-felújítási program kínálta támogatási lehetőségek hatályba lépésük után hatalmas érdeklődést keltettek. Ez az érdeklődés a második negyedévben jelentősen csökkent, de a harmadik negyedévben ismét emelkedett, igaz, a lelkesedés mértéke nem tért vissza az év eleji szintre – ezt igazolták a GKI és a Masterplast közös kutatásának augusztusi eredményei. Az augusztusi megkérdezés eredménye szerint 2022 végéig az összes háztartás bő 5%-a biztosan, 13%-a valószínűleg élne a program nyújtotta lehetőségekkel. A két legnépszerűbb cél a belső terek, illetve a fürdőszobák felújítása, de a külső nyílászárók cseréjét és a hőszigetelési munkálatokat is nagyon sokan szeretnék elvégeztetni.

A GKI lakossági felmérései, amelyek a lakás-felújítási és korszerűsítési terveinek, szándékainak és kilátásainak feltérképezését célozzák 2020 januárjától a Masterplast Nyrt. támogatásával készülnek. A jelen megkérdezés során megkérdezett lakossági minta 1000 fős, nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentatív.

A jelenleg hatályos szabályozás szerint az Otthon-felújítási program keretében a gyereket nevelő családok számára legfeljebb 3 millió forintos állami támogatás igényelhető 2022 decemberéig. A teljes felújítási összeg 50%-a igényelhető vissza, tehát a programban való részvételhez elég magas önerő megléte szükségeltetik, ez azonban akár hitel formájában is biztosítható. A program sokak érdeklődését felkeltette, az év elején a háztartások bő 7%-a jelezte, hogy biztosan, 17%-uk pedig valószínűleg szeretett volna részt venni benne.

A második negyedévben – részben a járvány okozta problémák, részben a valódi lehetőségek megismerése és mérlegelése miatt – lényegesen csökkent az érdeklődés. A legfrissebb, augusztusi felmérés adatai azt mutatják, hogy a járvány harmadik hullámának lecsengése és a korlátozó intézkedések oroszlánrészének kivezetése után pozitív korrekció történt: a harmadik negyedévben a válaszadó háztartások bő 5%-a biztosan szeretne lakásfelújításhoz és korszerűsítéshez kapcsolódóan 2022 végéig állami támogatást felvenni. További csaknem 13% valószínűleg igénybe venné ezt a fajta támogatást. (A tapasztalatok szerint ez a válasz inkább csak érdeklődést, a lehetőségek fontolgatását jelenti.)

Ha ezeket az arányokat a teljes sokaságra vetítjük, akkor a biztos szándékú kör bő 200, a valószínű szándékú kör – feltéve, hogy e tervek fele valósul meg – mintegy 250 ezer családot jelent. A felmérések során kinyilvánított tervek és szándékok realitása családonként eltérő, de annyi biztos megállapítható, hogy a harmadik negyedévben nőtt az érdeklődés a második negyedévhez képest, de az év eleji lelkesedés teljesen nem tért vissza.

Az állami támogatás igénylése inkább a családiház-tulajdonosok körében népszerű – ezek 7%-a biztos, 13%-a valószínű résztvevőnek mondta magát. A társasházakban élők tervei valamivel szerényebbek: a panellakások lakói között 3% a biztos és 14% a valószínű résztvevők aránya. A tégla építésű társasházi lakások lakói körében ugyanez a két arány 3 és 12%.

Az állami támogatás lehetősége a középgeneráció körében váltotta ki a legnagyobb érdeklődést: a 30-49 év közötti háztartásfővel rendelkező családok közül biztosan 9, valószínűleg további 18% készül a programban való részvételre. A 30 év alatti fiatalok érdeklődése is meghaladja kissé a mintaátlagot, míg az 50 és különösen a 60 év felettieket e támogatás nagyrészt hidegen hagyja.

Az Otthon-felújítási programban való várható részvétel leginkább a kisvárosokban lakókat hozta lázba – a biztosan és valószínűleg érintettek aránya 8, illetve 12% körüli. A Budapesten és a községekben élők szándékai lényegében megfelelnek a mintaátlagnak. (A kisebb településeken élők felújítási lehetőségeit a falusi CSOK is segítheti.) A statisztikai régiók közül a legnagyobb aktivitás a közép-dunántúliban és az észak-magyarországiban várható.

Az állami támogatást felvenni tervezők mintegy harmada szeretné kihasználni a maximálisan igényelhető keretet, negyedük legalább 2, csaknem 30%-uk legalább 1 millió forint körüli összeggel is beérné. Az átlagos igénylési összeg ezek alapján 2,1 millió forint, s – az önerőt is beleszámítva – 4,2 millió forintos projektérték már egy komolyabb felújításra, korszerűsítésre is elegendő lehet. Az átlagos igénybevételi összeg az első negyedévhez képest lényegében nem változott.

A két legnépszerűbb cél a belső terek, valamint a fürdőszobák felújítása (az előbbi a belső fali, padló, álmennyezeti burkolat cseréjét, felújítását, illetve ezek festését, tapétázását jelenti). Ezeket a feladatokat a válaszadóknak egyaránt a harmada tartja elvégzendőnek. A fürdőszobák felújításának igénye a társasházi lakások csaknem felében felmerül, míg a családi házakban lakók negyede fontolgat ilyen korszerűsítést. A belső terek megújítása iránti igény általános.

A megkérdezettek mintegy negyede (de a panellakásban lakók közül minden harmadik) gondolkodik a külső nyílászárók cseréjében. Lényegében minden ötödik válaszadó szeretne hőszigetelési munkákat végeztetni (csaknem minden harmadik családi ház és minden hatodik társasházi lakás lehet ebben érintett), illetve klímaberendezéseket felszereltetni, de a tetőfelújítás (ami értelemszerűen csaknem kizárólag családi házakat érint), valamint a fűtési rendszer korszerűsítésének említési gyakorisága sem marad el érdemben ezektől. A napkollektor, napelemes rendszer kiépítése a családi és a panelházak körében népszerű igazán.

A családi házakban élők számára – a fentebb említetteken túl – a kerítés építése, felújítása (az említési gyakoriság körükben 23%), térburkolat kialakítása, illetve a garázsépítés és -felújítás (17-17%) az átlagosnál jóval fontosabb.

A tégla építésű társasházi lakások lakói között kiemelkedően magas a klímaberendezések beépítésének vagy cseréjének (26%), illetve a víz-, csatorna-, gáz- és elektromos belső hálózatok felújítása iránti igény (19% a megfelelő említési gyakoriság).

Az árnyékolástechnikai munkák elvégeztetése a panel-lakások lakói között a népszerűbb (16%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA