- Hirdetés -

Nyáron beindulnak az internetes csalók

|

Töretlen lendülettel próbálkoznak korunk virtuális zsebtolvajai, az internetes csalók. Lassan nincs olyan ember Magyarországon, aki közvetlen környezetében ne találkozott volna e-mailből, SMS-ből, vagy telefonhívásból induló átverési kísérlettel. A módszerek jellemzően az emberek hiszékenységére és figyelmetlenségére építenek, így a nyári időszakban még nagyobb lehet a lakosság kitettsége az online veszélyekkel szemben. Van megoldás.

„Csomagja érkezett”, „azonnali banki adatszolgáltatás szükséges”, „luxusutazást nyert” – aki rendelkezik mobiltelefonnal, már hozzászokhatott a töméntelen mennyiségben érkező gyanús üzenetekhez. Habár számos figyelemfelkeltő akció igyekszik fenntartani a lakosság éberségét és a rendőrség is egyre nagyobb energiával üldözi a csalókat, a megtévesztő weboldalak száma és a csalók eszköztára még ennél is gyorsabban növekszik. Azt nehéz megakadályozni, hogy véletlenszerűen generált telefonszámokra SMS-t, vagy találomra összeállított e-mail címekre trükkös tartalmú levelet küldjenek a csalók, ám kritikus gondolkodással, odafigyeléssel megelőzhető a baj, hogy egy figyelmetlen kattintás után csaló weboldalak szerezzék meg adatainkat. A nyári időszak ebből a szempontból a bűnözők malmára hajtja a vizet: ahogy a közlekedésben is növekszik a tartós kánikula miatti koncentrációvesztésre vagy figyelemhiányra visszavezethető balesetek száma, úgy ez a figyelmetlenség veszélyforrást jelent az internetes csalások kivédésében is; kevesebb odafigyeléssel könnyebben kattinthatunk a veszélyes, adathalász linkekre is.

Létezik védelmi megoldás, amivel a csalók sem tudnak mit kezdeni

Létezik olyan megoldás, ami automatikusan, bármiféle felhasználói beavatkozás nélkül, télen-nyáron képes naprakész védelmet biztosítani az adathalász kísérletek ellen. A Yettel hálózatán védelmet biztosító NetPajzs még azelőtt blokkolja a gyanús adathalász weboldalakat, hogy azok megjelennének a mobil eszközökön és a felhasználók megnyithatnák azokat. Ezt egy 3-5 percenként frissülő, a fenyegetést jelentő oldalakat tartalmazó adatbázis és egy a hálózaton belül működő szűrőrendszer teszi lehetővé, amely nagy hatékonysággal szűri ki a kártékony weboldalakat. A NetPajzsot novemberi indulása óta már több mint 190 ezer felhasználó aktiválta.

„A mobiltechnológia szédítő fejlődésével párhuzamosan az internetes csalók módszerei is folyamatosan fejlődnek. Eltéríthetik a böngészőnket, a tudtunk nélkül vírussal fertőzhetik meg az eszközeinket, rögzíthetik a billentyűzeten beírt jelszavakat, kémprogramokkal követhetik a mozgásunkat. Ezeknek a veszélyeknek nem csak az idős, vagy a technológiához kevésbé értő emberek, de óvatlan pillanatainkban, amikor valamilyen körülmény miatt csökken az éberség, bárki ki van téve. Erre kínálunk egy igazán könnyen elérhető, ugyanakkor magas védelmi szintet biztosító megoldást azon ügyfeleinknek, akik a hálózatunkon böngésznek.” – mondta el Leskó László, a Yettel Magyarország digitális termékekért felelős senior tanácsadója.

A NetPajzs egyszeri aktiválását követően nem szükséges sem frissítésekkel, sem beállításokkal foglalkozni, elég csak élvezni a mobilszolgáltató hálózatán nyújtott védelmet. A klasszikus vírusírtókkal szemben a NetPajzs nem fogyasztja a telefon akkumulátorát és nem lassítja az eszközök működését sem, hiszen a megoldás nem a mobileszközön fut, hanem még a hálózaton fejti ki a hatását. Mobilnethez, és a Yettel otthoni internet megoldásával együtt is használható, az ingyenes próbahónap után is csak havi 390 forintba kerül. A folyamatosan érkező újabb támadási módszerek és felületek ellen a szolgáltatást folyamatosan, valós időben teszik naprakésszé a kiberbiztonsági szakemberek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...