- Hirdetés -

Nyereményre váltható az elektronikus hulladék

|

- Hirdetés -

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), valamint a Telenor Magyarország támogatásával indult el a „GYŰJTSVELEM” használt mobiltelefon, e-kütyü és elemgyűjtő bajnokság, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet az újrahasznosítás fontosságára. A Fenntarthatósági Témahét keretében indult országos versenyre általános iskolák és diákok jelentkezését várják. A május végéig tartó megmérettetés legaktívabb diákjai értékes nyereményeket zsebelhetnek be.

A Fenntarthatósági Témahét keretében indult időszaki gyűjtőversenyt az előző években is nagy érdeklődés fogadta: 2020-ban a résztvevő diákok összesen több mint 12 ezer használt mobiltelefont és e-kütyüt gyűjtöttek be, és több mint 33 tonna – azaz tizenegy felnőtt nőstény elefánt súlyának megfelelő – elem újrahasznosítását tették lehetővé a verseny során összegyűjtött hulladék révén. A szervezők szándéka évről-évre túlszárnyalni az előző évben gyűjtött -mennyiséget, és egyre több fiatal figyelmét felhívni – és egyre többeket mozgósítani is – a környezet megóvására. A mobilkészülékek olyan értékes fémeket és egyéb anyagokat tartalmaznak, amelyek az új készülékek gyártásához nélkülözhetetlenek, de csak drágán és környezetszennyező módon lehet őket újra kitermelni. A használt készülékek begyűjtésével még van rá esély, hogy további használhatóság esetén a telefon élettartama meghosszabbodjon, vagy részeit megfelelő feldolgozás útján újra hasznosíthassák és elkerüljük a nem kívánt környezetkárosító hatást.

Az idei verseny már az első időszakában erős kezdéssel indult: jelenleg az iskolák versenyében egy békéscsabai általános iskola vezet: ott máig mintegy 700 darab használt mobilt gyűjtöttek a diákok. Az egyéni toplistát jelenleg szintén egy békéscsabai diák vezeti, aki egymaga már több mint 680 darab mobiltelefont gyűjtött. A május 31-i határidőig még új versenyzőknek is lehetősége van nevezni és gyűjtésbe kezdeni az értékes nyereményekért.

A tíz legtöbb mobiltelefont és e-kütyüt, valamint a tíz legtöbb használt elemet gyűjtő általános iskolás diák értékes mobiltelefont, tabletet, hordozható hangszórót és fejhallgatót nyer. Minden megye legtöbb használt mobiltelefont és e-kütyüt, valamint minden megye legtöbb használt elemet gyűjtő iskolája 35 ezer forint alapítványi támogatásban részesül.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásának köszönhetően, a legaktívabb, tehát a legtöbb használt elemet és használt mobiltelefont és e-kütyüt gyűjtő iskola egy osztálya 2021 őszére üzemlátogatást nyer egy elem újrahasznosító telepre.

A Telenor a verseny kiemelt támogatójaként fontos alapértéknek tarja a környezet tiszteletét, ezért felelős gazdasági szereplőként arra törekszik, hogy a nagyvállalati létből fakadó káros környezeti hatásokat vagy megelőzze, vagy innovatív környezetvédelmi megoldásokkal minimalizálja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...