- Hirdetés -

Nyitottak a magyarok a vegán termékekre

|

- Hirdetés -

A magyar lakosság csaknem 30 százaléka kóstolt már növényi alapú, vegán húshelyettesítő terméket, sőt, 5 százalék rendszeresen fogyasztja is – derül ki a Pápai Hús Kft. által a témában készített, reprezentatív kutatásából. A válaszok alapján az emberek igen nyitottak ezekre a termékekre, mert azok csaknem fele, akik még sosem próbáltak ilyeneket, valószínűleg vagy biztosan megkóstolnának vegán húshelyettesítő termékeket. A készítmények ízletességét bizonyítja, hogy a „kóstolók” 52 százaléka bátran lemondana a húsfogyasztásról ezekért cserébe.

Magyarországon minden ötödik ember követ valamilyen diétát, vegetáriánusnak a diétázók 16 százaléka vallja magát, 4 százaléka pedig vegánnak – mutat rá a Pápai Hús Kft. 2022. szeptemberében végzett reprezentatív, online kérdőíves kutatása. A felmérésből kiderül, minél fiatalabb valaki, annál jellemzőbb a vegán húshelyettesítő, vegetáriánus és szójatartalmú ételek fogyasztása. Azok aránya, akik egyáltalán nem fogyasztanak húst, közel 5 százalékra tehető, ők elsősorban az állatok védelmére és a környezettudatosságra hivatkoznak döntésük kapcsán.

Az eredmények azért azt mutatják, hogy a magyarok bizony komoly húsfogyasztók. Az emberek több mint kétharmadának hetente többször kerül az asztalára hús, legnagyobb arányban (66%) fehér húsokra esik a választás, vörös húst valamivel ritkábban (39%) eszünk. Az idősebb korosztály ebből a szempontból nagyevő, az 50-65 év közöttieknél ugyanis kimagasló a heti húsfogyasztás aránya, a legritkábban a 18-29 év közöttiek esznek ilyen élelmiszert. A megkérdezettek 43 százaléka szokott húsmentes napot tartani, legtöbben anyagi megfontolásból, míg mások egészségügyi és környezettudatossági okból döntenek az alkalmi diéta mellett.

Csábítóak a piacon fellelhető vegán húshelyettesítő termékek

A vegán húshelyettesítő készítmények ismertsége lényegében általánosnak mondható a magyarok körében, hiszen 10-ből 9-en már tudnak ezekről, sőt, minden harmadik ember kóstolt ilyen jellegű terméket, 5 százalék pedig rendszeresen fogyasztja ezeket. Azok között, akik kipróbálták a növényi alapú készítményeket, legtöbben vegán burger pogácsát (52%), vegán húshelyettesítő golyót (44%) és vegán virslit (36%) kóstoltak. Felvágottat vagy szalámit, kolbászt minden negyedik személy próbált már.

„Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy talán még a vártnál is nagyobb a nyitottság a lakosság körében a vegán élelmiszerek iránt. Ez biztosan fakad a kíváncsiságból is, de abból is, amit mi, a Pápai Húsnál is érzékelünk, hogy egyre tudatosabbak a hazai vásárlók. Nemcsak a minőségre, hanem arra is egyre többet figyelnek, hogy a táplálkozásuk esetében is minél alacsonyabb legyen az ökológiai lábnyomuk. E mellett azt is tapasztaljuk, hogy a fogyasztói igények igen magasak ebben a kategóriában is, kifejezetten ízletes, tápláló termékeket keresnek, amellyel, ha úgy adódik, bárkit meg tudnak kínálni, ha vendég érkezik hozzájuk” – hangsúlyozta Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője.

A húspótló termékek megítélése kifejezetten jónak mondható, a többség ugyanis kóstolt már olyan változatot, amit ízletesnek talált. Az pedig igen magas aránynak tekinthető, hogy a megkérdezettek több mint 20 százalékának eddig mindegyik újdonság ízlett, csaknem 40 százalék pedig a kóstolt készítmények döntő részét finomnak tartotta. Sokan olyannyira jóízűnek mondták a megkóstolt vegán húshelyettesítő termékeket, hogy el tudják képzelni az ezekre való áttérést: a felmérés szerint minden második „kóstoló” helyettesítené az állati húst vegán húshelyettesítő termékekkel.

Az újdonságra való igény a vegán húshelyettesítő terméket fogyasztóknál igen jellemző. Azok, akik rendszeresen fogyasztanak ilyen készítményt, illetve kóstoltak már ilyet, nagyobb valószínűséggel próbálnának ki új élelmiszert, és jobban figyelnek a minőségi alapanyagokra.

A kutatás szerint azok is igen nyitottak a vegán húshelyettesítő termékre, akik még egyáltalán nem próbálták ezeket, csak hallottak róluk. Ezeknek az embereknek csaknem fele (46%) ugyanis azt jelezte, hogy mindenképpen tenne egy próbát.

Környezettudatossági, egészségügyi és anyagi okok miatt döntenének az életmódváltás mellett

A kutatás szerint a fiatalok és a felsőfokú végzettségűek a leginkább nyitottak a húskészítmények elhagyására, illetve azok csökkentésére. Akik már ezt az életmódot követik, azokat elsősorban az állatok védelme, a környezettudatosság, vagyis fenntarthatósági megfontolások motiválják. Azok körében, akik a húsmentes életmódot tervezik, közel 60 százalék egészségügyi okokat jelölt meg, míg az anyagi megfontolást, vagyis a spórolást a válaszadók (43%) emelte ki.

A kutatás rámutat, hogy általánosságban egyre több embernél jelenik meg és válik fontosabbá a környezettudatosabb és egészségesebb életmód felé való elmozdulás. A megkérdezettek 40 százaléka figyel arra, hogy kevesebb szemetet termeljen az élelmiszerek fogyasztásával. A minőségi alapanyagokra közel 40 százalék figyel, minden harmadik személy meg is nézi vásárláskor az összetevőket, emellett az egészséges termékekre vonatkozó árprémiumot minden negyedik személy hajlandó megfizetni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezt tudja a legújabb Samsung mobil

Az egyedi fejlesztésű Galaxy Z Flip6 okostelefont a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok közel 17 000 sportolójának biztosítják, hogy az olimpikonok még jobb élményben részesülhessenek a játékok idején.A Samsung bemutatja a frissen debütált...

Ilyenek a fesztiválozók

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni? A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek...

Különleges filmfesztivál lesz Kecskeméten

Idén is megrendezik a MetroPOLICE bűnügyi filmfesztivált Kecskeméten, amelyre augusztus 31-éig várják a nevezéseket. A filmfesztivált a Hírös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitánysággal együttműködve szeptember 26. és 30. között rendezi...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Kitart a lendület a turizmusban

A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január-júniusban 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6 százalékkal szárnyalta túl a...

Médiaügynökségi vezetők a hazai trendekről – 2. rész

A legnagyobb médiaügynökségek vezetői általában elégedettek, mert elég jól futott a szekerük tavaly. Optimisták az idei évre nézve is. Az MI-vel kapcsolatos kihívásoktól nem igazán tartanak, de vannak, akik szerint a tévés kampányok teljesítése...

Kiderült, mikor érkezik mozikba az új magyar filmmusical

Befejeződött a Demjén Ferenc leghíresebb dalaira felfűzött romantikus zenés vígjáték forgatása június végén. Ennek egyik utolsó, a Nyugati pályaudvaron rögzített jelenetének felvételén a 77 éves rocklegenda személyesen is részt vett és még kamera elé...

Új terepen próbálkozik a Duna House Group

DH Energy néven indít új üzletágat a Duna House Group. A Budapesti Értéktőzsdén jelentette be az Európa 4 országában működő ingatlan, és pénzügyi termékeket közvetítő vállalat, hogy új leányvállalatával először Magyarországon lép be az...

Tíz tipp, hogy biztonságos legyen a nyári utazás

Még soha nem utaztak annyian, mint idén nyáron, és a turisták több pénzt is költenek, mint valaha - derült ki a Mastercard Economics Institute "Travel Trends 2024" című, 74 országra kiterjedő felméréséből. A Mastercard...

A vendéglátásban és az egészségügyben vethetik be az LG új robotját

Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb LG CLOi ServeBot (LDLIM31 modell) elnevezésű autonóm kiszolgáló robotját, amelyet arra terveztek, hogy biztonságos kiszállítást nyújtson a vendéglátásban és az egészségügyben. A bőséges belső tárolóhellyel rendelkező, négyajtós kialakítású...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Spórolással készültek a fiatalok a fesztiválszezonra

Nem csak bulizni tudnak és szeretnek a mai fiatalok, de dolgozni és spórolni is hajlandók azért, hogy legyen pénzük a nyári plusz kiadásokra. Az Erste reprezentatív felmérése szerint a legtöbben nem költenének többet 50...

Ezt tudja a legújabb Samsung mobil

Az egyedi fejlesztésű Galaxy Z Flip6 okostelefont a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok közel 17 000 sportolójának biztosítják, hogy az olimpikonok még jobb élményben részesülhessenek a játékok idején.A Samsung bemutatja a frissen debütált...

Ilyenek a fesztiválozók

Fejből tudod a fesztivál teljes menetrendjét? Tudod, hol lehet feltölteni a mobilod, esetleg te vagy az, aki mindig tudja, hol lehet a legjobbakat enni? A nyári fesztiválszezonnal megérkeztek azok a különleges és színes személyiségek...

Különleges filmfesztivál lesz Kecskeméten

Idén is megrendezik a MetroPOLICE bűnügyi filmfesztivált Kecskeméten, amelyre augusztus 31-éig várják a nevezéseket. A filmfesztivált a Hírös Agóra Kulturális és Ifjúsági Központ a Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitánysággal együttműködve szeptember 26. és 30. között rendezi...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Don't Miss

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...