- Hirdetés -

Nyomtatott magazinnal erősít a Schibsted

|

Autós tematikájú nyomtatott lappal lépett piacra a Schibsted Classified Media Hungary, egyelőre az autókereskedő partnerek és vásárlóik jelentik a fő célcsoportot – mondta el Palocsay Géza. A Jófogást is üzemeltető cég vezetője beszélt a társaság átalakításáról és a saját sales house-zal kapcsolatos tervekről is.

– Saját printlapot indított a Schibsted Magyarországon Autónavigátor.hu néven. Mi indokolta ezt a lépést?

– Tavaly rengeteg B2B jellegű aktívitásunk volt a partnereink felé ingatlan, autós és állás témakörben is, és ezen tapasztalataink alapján jött az ötlet, hogy a több mint háromezer aktív partnerünk részére készítsünk egy színvonalas, az Autónavigátor online felületének minőségi tartalmával megegyező kiadványt. Decemberben készült az első szám, háromezer példányt küldtünk ki, ebből 73 érkezett vissza, és ennek sikerén felbuzdulva döntöttünk a folytatásról. A második szám már mint hivatalosan bejegyzett magazin jelenik meg, összesen hétezer példányban, mivel az egyik meghatározó tavaszi autós rendezvényre, az Automobil & Tuning show-ra is megyünk vele.

– Egyelőre nyilván csak viszi a pénzt az új kiadvány, hogy látod, eljöhet az idő, amikor önjáró lehet a lap, esetleg nyereséget is hozhat?

– Már az első számba is sikerült eladni hirdetést és ez a másodiknál sincs másként. A tartalom előállítása nem kíván tőlünk extra mértékű befektetést. A printverzióba természetesen rövidebb cikkek kerülnek, azokból egy QR-kód segítségével juthatnak az olvasók a bővebb online tartalmakhoz. Érdekes árbevételi láb lehet ez az Autónavigátor számára, azon dolgozunk, hogy

a nálunk hirdetők csomagjának állandó résztvevője legyen ez is. A magazin a szórakoztató tartalma mellett egy olyan eszközzé is vált, amivel a cégek vagy éppen a szalonban autóvásárlás kapcsán ott lévő emberek felé lehet hatékonyan kommunikálni.

– Az újság elindítása azt jelenti, hogy hasonlóan több más országhoz, itthon is komolyabb szerepet vállal a Schibsted a médiapiacon?

– Azért még nem szaladnék előre ennyire. ☺ Bízom benne, hogy azok a változások, amiken átmegy a cég, lehetőséget biztosítanak arra, hogy továbbfejlesszük a magyarországi jelenlétünket is. Az viszont biztos, hogy középtávú célként határoztuk meg magunknak, hogy az értékesítési csapatunk a jelenlegi felületek és termékek mellett folyamatosan újakat is kezeljen. Szeretnénk a jelenlegi pozíciónkat erősíteni ezen a téren is, termékfejlesztéssel, akvizícióval vagy más megoldással növelni a felületek számát.

– Milyen változásokról van szó?

– A Schibsted a norvég, finn és svéd érdekeltségei kivételével az összes termékének, így a magyaroknak is a kezelését egy új cégbe, az Adevintába helyezi át, ami egy tőzsdei vállalat lesz. Ez azt is jelenti, hogy a jövőben Magyarországon Adevinta Classified Media Hungary lesz a többek között a Jófogást és a Használtautót működtető társaság neve.

– Említetted, hogy erősítenétek a sales house tevékenységét. Felmerült annak a lehetősége, hogy partnerek, más médiumok reklámfelületeit is értékesítsétek?

– Úgy gondolom, a három fő termék mellett tudnánk kiépíteni olyan partnerségeket, amelyek mindenki megelégedésére szolgálnának. Amikor eldöntöttük, hogy saját kézbe vesszük az értékesítést, sok megkeresés érkezett, hogy nem akarjuk-e az ő felületeiket is értékesíteni. Azt mondtuk, nézzük meg az első évet, hogy hogyan tudjuk stabilizálni ezt a tevékenységet, és ráérünk utána eldönteni, hogyan megyünk tovább.

– Pár hete mutatták be a reklámtortát, ami egy viszonylag egészséges, 7,77 százalékos növekedést hozott ki 2018-ra. Szerinted mennyire lehet reklámokra alapozni egy új médium elindításakor, esetleg milyen más modellt kellene választani?

– Büszkék vagyunk arra, hogy a folyamatosan két számjegyű árbevétel-növekedésünk alapja továbbra is a céges és magánfelhasználóktól érkezik, mert így kevésbé vagyunk kitéve a reklámpiacon levő változásoknak. Ettől függetlenül a fejlődésünk egyik alapja a hirdetési árbevételek jelentős növelése, ezért folyamatosan dolgozunk azon, hogy új csatornákat nyissunk. Az egyik ilyen az Autónavigátor magazin is, de a napokban jelenik meg a Használtautón egy új funkció, amely nemzetközi adatlekérést biztosít az autók előéletével kapcsolatosan, ami szintén egy minőségi és fizetős szolgáltatás lesz. Minél több csatornából jön az árbevétel, annál jobb. Ezt tudom javasolni bármely médiumnak.

– Ha saját sajtóterméket indítanál, az milyen témával foglalkozna?

– Én szakmai, az e-kereskedelemmel is mélyebben foglalkozó B2B magazint indítanék, amelyben hazai és nemzetközi cikkek mellett hangsúlyos szerepet kapnának a kutatási eredmények, a célzott felmérések és a valóban szakmai konferenciák. Azt látom ugyanis, hogy jelenleg nagyon kevés valódi tartalmat és „elvinnivalót” tartalmazó hazai esemény van. Viszont látom a nemzetközi szereplőket, mint amilyen az AIM report, és azt is, hogy erre bizony lenne piaci igény.

Kalocsai Zoltán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...