- Hirdetés -

Nyomtatott magazinnal erősít a Schibsted

|

- Hirdetés -

Autós tematikájú nyomtatott lappal lépett piacra a Schibsted Classified Media Hungary, egyelőre az autókereskedő partnerek és vásárlóik jelentik a fő célcsoportot – mondta el Palocsay Géza. A Jófogást is üzemeltető cég vezetője beszélt a társaság átalakításáról és a saját sales house-zal kapcsolatos tervekről is.

– Saját printlapot indított a Schibsted Magyarországon Autónavigátor.hu néven. Mi indokolta ezt a lépést?

– Tavaly rengeteg B2B jellegű aktívitásunk volt a partnereink felé ingatlan, autós és állás témakörben is, és ezen tapasztalataink alapján jött az ötlet, hogy a több mint háromezer aktív partnerünk részére készítsünk egy színvonalas, az Autónavigátor online felületének minőségi tartalmával megegyező kiadványt. Decemberben készült az első szám, háromezer példányt küldtünk ki, ebből 73 érkezett vissza, és ennek sikerén felbuzdulva döntöttünk a folytatásról. A második szám már mint hivatalosan bejegyzett magazin jelenik meg, összesen hétezer példányban, mivel az egyik meghatározó tavaszi autós rendezvényre, az Automobil & Tuning show-ra is megyünk vele.

– Egyelőre nyilván csak viszi a pénzt az új kiadvány, hogy látod, eljöhet az idő, amikor önjáró lehet a lap, esetleg nyereséget is hozhat?

– Már az első számba is sikerült eladni hirdetést és ez a másodiknál sincs másként. A tartalom előállítása nem kíván tőlünk extra mértékű befektetést. A printverzióba természetesen rövidebb cikkek kerülnek, azokból egy QR-kód segítségével juthatnak az olvasók a bővebb online tartalmakhoz. Érdekes árbevételi láb lehet ez az Autónavigátor számára, azon dolgozunk, hogy

a nálunk hirdetők csomagjának állandó résztvevője legyen ez is. A magazin a szórakoztató tartalma mellett egy olyan eszközzé is vált, amivel a cégek vagy éppen a szalonban autóvásárlás kapcsán ott lévő emberek felé lehet hatékonyan kommunikálni.

– Az újság elindítása azt jelenti, hogy hasonlóan több más országhoz, itthon is komolyabb szerepet vállal a Schibsted a médiapiacon?

– Azért még nem szaladnék előre ennyire. ☺ Bízom benne, hogy azok a változások, amiken átmegy a cég, lehetőséget biztosítanak arra, hogy továbbfejlesszük a magyarországi jelenlétünket is. Az viszont biztos, hogy középtávú célként határoztuk meg magunknak, hogy az értékesítési csapatunk a jelenlegi felületek és termékek mellett folyamatosan újakat is kezeljen. Szeretnénk a jelenlegi pozíciónkat erősíteni ezen a téren is, termékfejlesztéssel, akvizícióval vagy más megoldással növelni a felületek számát.

– Milyen változásokról van szó?

– A Schibsted a norvég, finn és svéd érdekeltségei kivételével az összes termékének, így a magyaroknak is a kezelését egy új cégbe, az Adevintába helyezi át, ami egy tőzsdei vállalat lesz. Ez azt is jelenti, hogy a jövőben Magyarországon Adevinta Classified Media Hungary lesz a többek között a Jófogást és a Használtautót működtető társaság neve.

– Említetted, hogy erősítenétek a sales house tevékenységét. Felmerült annak a lehetősége, hogy partnerek, más médiumok reklámfelületeit is értékesítsétek?

– Úgy gondolom, a három fő termék mellett tudnánk kiépíteni olyan partnerségeket, amelyek mindenki megelégedésére szolgálnának. Amikor eldöntöttük, hogy saját kézbe vesszük az értékesítést, sok megkeresés érkezett, hogy nem akarjuk-e az ő felületeiket is értékesíteni. Azt mondtuk, nézzük meg az első évet, hogy hogyan tudjuk stabilizálni ezt a tevékenységet, és ráérünk utána eldönteni, hogyan megyünk tovább.

– Pár hete mutatták be a reklámtortát, ami egy viszonylag egészséges, 7,77 százalékos növekedést hozott ki 2018-ra. Szerinted mennyire lehet reklámokra alapozni egy új médium elindításakor, esetleg milyen más modellt kellene választani?

– Büszkék vagyunk arra, hogy a folyamatosan két számjegyű árbevétel-növekedésünk alapja továbbra is a céges és magánfelhasználóktól érkezik, mert így kevésbé vagyunk kitéve a reklámpiacon levő változásoknak. Ettől függetlenül a fejlődésünk egyik alapja a hirdetési árbevételek jelentős növelése, ezért folyamatosan dolgozunk azon, hogy új csatornákat nyissunk. Az egyik ilyen az Autónavigátor magazin is, de a napokban jelenik meg a Használtautón egy új funkció, amely nemzetközi adatlekérést biztosít az autók előéletével kapcsolatosan, ami szintén egy minőségi és fizetős szolgáltatás lesz. Minél több csatornából jön az árbevétel, annál jobb. Ezt tudom javasolni bármely médiumnak.

– Ha saját sajtóterméket indítanál, az milyen témával foglalkozna?

– Én szakmai, az e-kereskedelemmel is mélyebben foglalkozó B2B magazint indítanék, amelyben hazai és nemzetközi cikkek mellett hangsúlyos szerepet kapnának a kutatási eredmények, a célzott felmérések és a valóban szakmai konferenciák. Azt látom ugyanis, hogy jelenleg nagyon kevés valódi tartalmat és „elvinnivalót” tartalmazó hazai esemény van. Viszont látom a nemzetközi szereplőket, mint amilyen az AIM report, és azt is, hogy erre bizony lenne piaci igény.

Kalocsai Zoltán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...

Olvasásra buzdít a Libri

A történetek, amiket olvasunk, beépülnek a mindennapjainkba, a személyiségünkbe, és stresszcsökkentő hatással bírnak. Magyarország piacvezető könyvkereskedőjeként a Libri legújabb, június 5-én indult, bármikor elkezdhető olvasásnépszerűsítő programjában is az olvasás pozitív élettani hatásaira helyezi hangsúlyt....

Újabb rossz hírek a magyar gazdaságról

Nemcsak a kiskereskedelemben, hanem az ipari termelésben is a vártnál rosszabbul kezdődött a második negyedév. A KSH adatai szerint az ipari termelés volumene éves szinten 5,8 százalékkal csökkent a munkanaphatással igazított adatok szerint. A...

Nyáron sem maradunk új sorozatok nélkül

A következő hónapokban is számos új sorozat lesz látható az HBO Maxon és a Discoveryn, íme néhány ígéretes produkció.A kormányzó ötös (First Five)premier: június 9. HBO MAX, a 3 részes sorozat összes epizódja elérhető...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....