- Hirdetés -

Nyomtatott magazinnal erősít a Schibsted

|

- Hirdetés -

Autós tematikájú nyomtatott lappal lépett piacra a Schibsted Classified Media Hungary, egyelőre az autókereskedő partnerek és vásárlóik jelentik a fő célcsoportot – mondta el Palocsay Géza. A Jófogást is üzemeltető cég vezetője beszélt a társaság átalakításáról és a saját sales house-zal kapcsolatos tervekről is.

– Saját printlapot indított a Schibsted Magyarországon Autónavigátor.hu néven. Mi indokolta ezt a lépést?

– Tavaly rengeteg B2B jellegű aktívitásunk volt a partnereink felé ingatlan, autós és állás témakörben is, és ezen tapasztalataink alapján jött az ötlet, hogy a több mint háromezer aktív partnerünk részére készítsünk egy színvonalas, az Autónavigátor online felületének minőségi tartalmával megegyező kiadványt. Decemberben készült az első szám, háromezer példányt küldtünk ki, ebből 73 érkezett vissza, és ennek sikerén felbuzdulva döntöttünk a folytatásról. A második szám már mint hivatalosan bejegyzett magazin jelenik meg, összesen hétezer példányban, mivel az egyik meghatározó tavaszi autós rendezvényre, az Automobil & Tuning show-ra is megyünk vele.

– Egyelőre nyilván csak viszi a pénzt az új kiadvány, hogy látod, eljöhet az idő, amikor önjáró lehet a lap, esetleg nyereséget is hozhat?

– Már az első számba is sikerült eladni hirdetést és ez a másodiknál sincs másként. A tartalom előállítása nem kíván tőlünk extra mértékű befektetést. A printverzióba természetesen rövidebb cikkek kerülnek, azokból egy QR-kód segítségével juthatnak az olvasók a bővebb online tartalmakhoz. Érdekes árbevételi láb lehet ez az Autónavigátor számára, azon dolgozunk, hogy

a nálunk hirdetők csomagjának állandó résztvevője legyen ez is. A magazin a szórakoztató tartalma mellett egy olyan eszközzé is vált, amivel a cégek vagy éppen a szalonban autóvásárlás kapcsán ott lévő emberek felé lehet hatékonyan kommunikálni.

– Az újság elindítása azt jelenti, hogy hasonlóan több más országhoz, itthon is komolyabb szerepet vállal a Schibsted a médiapiacon?

– Azért még nem szaladnék előre ennyire. ☺ Bízom benne, hogy azok a változások, amiken átmegy a cég, lehetőséget biztosítanak arra, hogy továbbfejlesszük a magyarországi jelenlétünket is. Az viszont biztos, hogy középtávú célként határoztuk meg magunknak, hogy az értékesítési csapatunk a jelenlegi felületek és termékek mellett folyamatosan újakat is kezeljen. Szeretnénk a jelenlegi pozíciónkat erősíteni ezen a téren is, termékfejlesztéssel, akvizícióval vagy más megoldással növelni a felületek számát.

– Milyen változásokról van szó?

– A Schibsted a norvég, finn és svéd érdekeltségei kivételével az összes termékének, így a magyaroknak is a kezelését egy új cégbe, az Adevintába helyezi át, ami egy tőzsdei vállalat lesz. Ez azt is jelenti, hogy a jövőben Magyarországon Adevinta Classified Media Hungary lesz a többek között a Jófogást és a Használtautót működtető társaság neve.

– Említetted, hogy erősítenétek a sales house tevékenységét. Felmerült annak a lehetősége, hogy partnerek, más médiumok reklámfelületeit is értékesítsétek?

– Úgy gondolom, a három fő termék mellett tudnánk kiépíteni olyan partnerségeket, amelyek mindenki megelégedésére szolgálnának. Amikor eldöntöttük, hogy saját kézbe vesszük az értékesítést, sok megkeresés érkezett, hogy nem akarjuk-e az ő felületeiket is értékesíteni. Azt mondtuk, nézzük meg az első évet, hogy hogyan tudjuk stabilizálni ezt a tevékenységet, és ráérünk utána eldönteni, hogyan megyünk tovább.

– Pár hete mutatták be a reklámtortát, ami egy viszonylag egészséges, 7,77 százalékos növekedést hozott ki 2018-ra. Szerinted mennyire lehet reklámokra alapozni egy új médium elindításakor, esetleg milyen más modellt kellene választani?

– Büszkék vagyunk arra, hogy a folyamatosan két számjegyű árbevétel-növekedésünk alapja továbbra is a céges és magánfelhasználóktól érkezik, mert így kevésbé vagyunk kitéve a reklámpiacon levő változásoknak. Ettől függetlenül a fejlődésünk egyik alapja a hirdetési árbevételek jelentős növelése, ezért folyamatosan dolgozunk azon, hogy új csatornákat nyissunk. Az egyik ilyen az Autónavigátor magazin is, de a napokban jelenik meg a Használtautón egy új funkció, amely nemzetközi adatlekérést biztosít az autók előéletével kapcsolatosan, ami szintén egy minőségi és fizetős szolgáltatás lesz. Minél több csatornából jön az árbevétel, annál jobb. Ezt tudom javasolni bármely médiumnak.

– Ha saját sajtóterméket indítanál, az milyen témával foglalkozna?

– Én szakmai, az e-kereskedelemmel is mélyebben foglalkozó B2B magazint indítanék, amelyben hazai és nemzetközi cikkek mellett hangsúlyos szerepet kapnának a kutatási eredmények, a célzott felmérések és a valóban szakmai konferenciák. Azt látom ugyanis, hogy jelenleg nagyon kevés valódi tartalmat és „elvinnivalót” tartalmazó hazai esemény van. Viszont látom a nemzetközi szereplőket, mint amilyen az AIM report, és azt is, hogy erre bizony lenne piaci igény.

Kalocsai Zoltán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA