- Hirdetés -

Óceánparti műanyagból készített kollekciót a Helly Hansen

|

Ha az óceánpartokon tengődő műanyaghulladékra gondolunk, nehezen képzeljük el, hogy egy kis átalakítással és újrahasznosítással akár egy ruhadarab formájában magunkra is ölthetjük. A Helly Hansen 2022 tavaszi-nyári vitorlás kollekciójában debütáló ’ocean bound’ műanyagokból szőtt fonalat, illetve az abból készült szövetet a Skagen Offshore Jacket alkotóelemeként ismerhetjük meg először.

Az úgynevezett ocean boundnak nevezett műanyag az a műanyag, amelyet a partvonaltól számítva 50 km-en belülről, vagy fő vízi útvonalak mentéről gyűjtenek össze, nagy részét elhagyatott halászati eszközök, vagy a rosszul kezelt szemétszállítás eredményeképpen kallódó PET-palackok és egyéb műanyagok adják. Azzal, hogy a műanyag már ebben a szakaszban össze lesz gyűjtve, megakadályozhatjuk, hogy az eleve szennyezett óceánjainkba belekerülve vizeinket és a tengeri élővilágot tovább károsítsa. Az újrahasznosítás során, az összegyűjtött műanyagot apró granulátumokra bontják, ami a poliamid és poliészter fő alapanyaga, majd extrudálják és szintetikus fonallá fonják. A Helly Hansen 1877-es alapítása óta az óceánokból és a vizekből, a hóból és a hegyekből inspirálódik, amelyek a márka számára így egyet jelentenek az otthonnal, és hiszi, hogy a mi felelősségünk, hogy méltósággal és tisztelettel bánjunk a bolygó vizeivel. Széleskörű fenntarthatósági programjában elsődleges helyet foglal el a víz bármilyen formájában való védelme, amely ebben a szezonban az ocean bound műanyagok felhasználásával egészül ki és először a Skagen Offshore darabokban ölt testet.

A Skagen Offshore Jacket abban az eszmében készült, hogy támogassa a nyílt tengeri és partközeli környezetben dolgozó hajósokat, akik nap mint nap megbirkóznak az árapályok és áramlatok közötti hajózás, valamint a változékony és kiszámíthatatlan időjárás adta nehézségekkel. A felelősségteljesen tervezett kabát legalább 50%-ban tartalmaz ocean bound szövetet, emellett védelmet nyújt a hullámokkal és a széllel szemben, különösen a dzseki nyak és arc részénél, hogy viselője száraz maradhasson bármely óceáni tevékenység során. Az elcsomagolható láthatósági kapucni, a SOLAS által minősített fényvisszaverők és a dupla mandzsetták pedig tovább fokozzák a kényelmet, a láthatóságot és a védelmet. A rendkívül vízálló és extra légáteresztő kabátban a HELLY TECH Performance technológia is megjelenik, így a kabát a sportspecifikus dizájnnak és konstrukciónak köszönhetően bármely erőt próbáló és változó időjárási körülmények között zajló, nagy teljesítményt igénylő szabadtéri tevékenységhez tökéletes választás.

„Miközben szüntelenül azon dolgozunk, hogy vitorlásruházatainkat folyamatosan megújítsuk és fejlesszük, arra törekszünk, hogy egyre fenntarthatóbb felszerelést is hozzunk létre, amire nagyon büszkék vagyunk. Az ocean bound szövet felhasználásával nem csupán ahhoz járulunk hozzá, hogy megakadályozzuk, hogy a műanyag bekerüljön az óceánjainkba, hanem létre is tudtunk hozni egy olyan kabátot, ami egyszerre funkcionális és felelősségteljesen gyártott. Így mindenki nyer, a környezet és a ruházatunkban bízó hivatásos szakemberek is” – mondta Øyvind Vedvik, a Helly Hansen vitorlás kategóriáért felelős igazgatója.

A Skagen Offshore Jacket már 2022. tavaszi megjelenése előtt megkapta a 2022. évi German Design díjat a kiváló terméktervezés kategóriában. A German Design Award az egyik leghíresebb globális formatervezési díj, ahol egy változatos ágazati háttérrel rendelkező, magas színvonalú, nemzetközi zsűri dönt. A győzelem a kabát kiemelkedő formatervezési minőségét, valamint professzionális szintű teljesítménybeli előnyeit ismeri el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...