- Hirdetés -

Ők lettek a JCDecaux novellapályázatának nyertesei

|

- Hirdetés -

A történetek összekötnek minket, a történetekben találkozhatunk” – ez volt a szlogenje a JCDecaux hetedik alkalommal meghirdetett Álljon meg egy novellára! irodalmi pályázatának, amelyet idén a Librivel közösen valósítottak meg. A több mint háromezer-kétszáz alkotás közül kiválasztott húsz nyertes novella megdöbbentően ismerős jeleneteket és hétköznapi helyszíneket elevenít meg, amelyekben újra és újra visszatér a kapcsolódásra való igény.

A JCDecaux ikonikus novellapályázata évek óta meghatározza a hazai nagyvárosok látképét: hét év alatt közel 22 500 alkotás érkezett a felhívásra, melyek közül mostanra már 140 jelent meg az ország legforgalmasabb busz- és villamosmegállóiban, beleértve az idei húsz győztest is. A pályázat célja a kezdetektől fogva az volt, hogy tartalmas olvasnivalót kínáljon a tömegközlekedésre várakozóknak, a köztereken népszerűsítse a kortárs irodalmat, és látványos felületet kínáljon akár olyan szerzőknek is, akik eddig még nem publikálták az írásaikat.

Az egyik legjelentősebb kortárs irodalmi esemény idén a Libri támogatásával valósult meg, felhívva a figyelmet arra, hogy a történetmesélés és olvasás közösségteremtő erejű lehet. Erről tanúskodott a beérkezett több mint 3200 alkotás is, amelyek gyakran tematizáltak olyan városi, tömegközlekedésen játszódó jeleneteket, ahol a szereplők megpróbáltak egymáshoz kapcsolódni, egymás valóságához közelebb kerülni.

A zsűri elnöke ismét Grecsó Krisztián József Attila-díjas író volt, aki Vecsei H Miklós színművésszel, Jamniczky Tímeával, a JCDecaux Hungary vezérigazgatójával, valamint Ludvig Orsolya Stefanie-val, a Libri marketing és kommunikációs igazgatójával választotta ki a 20 nyertes alkotást.

„A JCDecaux-nak hosszú évek óta fontos missziója, hogy közelebb vigyük a művészetet az emberekhez – mondta el Jamniczky Tímea, aki szerint az irodalom nehéz vagy sorsfordító élethelyzetekben is kapaszkodót nyújthat. – Ez abból is látszik, hogy milyen sokan nyúltak az íráshoz, hogy feldolgozzák az örömeiket és a fájdalmaikat, sokszor hétköznapi szituációkat ábrázolva, amelyek sokunk számára ismerősek lehetnek – ebben rejlik az irodalom közösségteremtő ereje.” Hozzátette, annak különösen örülnek, amikor visszatérő szerzőket is köszönthetnek a shortlistesek között; idén például volt, aki az anonimitás ellenére Haász János már negyedszerre került be a döntősök közé.

Ludvig Orsolya Stefanie szerint nagyon szoros volt a mezőny, számos kiváló írás versenyzett: „A munkám esszenciája, hogy folyamatosan könyvek között vagyok, a könyvek állandó jelenléte ilyen értelemben is fontos számomra. Élmény volt olvasni a pályázatokat, bepillantást nyerni a szerzők gondolataiba, lelkébe.”

Grecsó Krisztián hozzátette: „Felszabadító volt látni, hogy a pályázók élvezik a szabadságot, és jönnek a régóta dédelgetett nagy történetek. A JCDecaux pályázata hagyományosan a pályakezdők terepe, de most mintha megcsillant volna egy-két rutinosabb mondat is.”

A fődíjat Csák-Nagy Kriszta „Aki épp arra járt” című alkotása érdemelte ki, ami nem a szerző első publikációja: 2019-ben a Pagony Kiadó gondozásában jelent meg „Bezzeg Soma szívsajgása” című mesekönyve. A második helyezett Lengyel Hajnalka „Hazatérés” című novellája lett, a harmadik helyen pedig Kiss Zsuzsanna „Tűzijáték” című írása végzett. Ebben az évben a fődíjas alkotások mellett először díjazták a szervezők a 25 év alatti felfedezetteket is: a Libri Fiatal Tehetség különdíját Fischer Hanna Sára kapta „Rés” című novellájával.

A három fődíjas alkotást egy látványos, innovatív megoldással ünnepli a JCDecaux: az ő novelláikkal egy „olvasószobává” alakított buszmegállóban találkozhatnak a járókelők a Clark Ádám téren. A Nyugati téri villamosmegállóban pedig még szavazhatnak is arról, hogy az ott kiállított novellák közül melyik a kedvencük.

Ahogy az előző években, most sem marad el a közönségszavazás: augusztus 2-ig szavazhatnak az olvasók kedvenc novelláikra a https://novella.jcdecaux.hu oldalán. A húsz nyertes novella alapján podcastsorozat is készült az előző három évhez hasonlóan Vecsei H Miklós és Balázsy Panna előadásában, melyek a novellapályázat Spotify oldalán érhetők el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...