- Hirdetés -

Ők ültettek milliókat a képernyők elé

|

- Hirdetés -

A TV2 jolly jokere, Till Attila érte el tavaly a hírességek közül a legtöbb nézőt. Összességében viszont az RTL Magyarország részéről került be több celeb a 25-ös nézettségi toplistába, aminek az utolsó helyéhez is négymillió fős elérésre volt szükség.

A hazai tévés piacon két csatornacsalád tud kitermelni sztárokat, az RTL Magyarország és a TV2 Csoport. Ez a legnagyobb tanulsága az évek óta elkészített celebes nézettségi toplistának. Igazán nagy tömegekhez ugyanis azok a hírességek képesek eljutni, akik a két nagy televíziós médiacsoport valamelyikén kerülnek képernyőre.

A friss listánk kapcsán is azt a korábbi gyakorlatunkat követtük, hogy a hír-, illetve magazinműsorok vezetőit nem számoltuk a celebek közé. Ennek egyébként az utóbbiak örülhetnek, hiszen a TV2-féle Tények éves elérése tavaly 7,15 milliót, az RTL Híradóé 7,06 milliót, a Fókuszé pedig 6,8 milliót tett ki.

Egy évvel ezelőtt a top 25-ös listánk élén az RTL-es Nádai Anikó végzett, de már akkor is csak alig maradt el tőle a TV2-s Till Attila, az idén pedig Tilláé lett az első hely. Ez mondjuk nem is csoda, hiszen igazi „álláshalmozóról” van szó, 2021-ben hat műsorban tűnt fel, amelyek révén 6,44 millió nézőt tett ki az éves összesített elérése.

Nádai Anikó az idén a 11. helyen végzett 5,4 milliós kumulált nézőszámmal. Az élen egyébként most is szoros volt a verseny, ugyanis az RTL új üdvöskéje, Miller Dávid 6,39 milliós reachet hozott össze az X-Faktor, az Álarcos énekes, a Nagy szám és a Reggeli révén. Rajtuk kívül Majka ugrotta meg a hatmilliós elérést a Sztárban sztár leszek!-kel és a Bezár a bazárral.

A pandémia miatt tavaly is egész magas volt a tévénézési idő, amit a toplista is visszaigazol. Az éllovasok 2020-ban és 2021-ben is hasonló nézőszámot hoztak össze. A top 25 utolsó helyéhez pedig mindkét esztendőben majdnem pontosan ugyanannyi, azaz kerek négymillió néző kellett.

 

Továbbra is igaz, hogy kifejezetten magas nézőszámot azok a celebek érnek el, akik az év során több műsorban is feltűnnek, és ezek közül legalább egy naponta képernyőre kerül. Az utóbbiak egy adásra jutó nézőszáma jellemzően hiába alacsonyabb, mint a nagyszabású hétvégi produkcióké, összességében – a hébe-hóba odakapcsoló nézőknek köszönhetően – az elérésük egész jó.

Így például Palik László az Exatlon műsorvezetőjeként a lista ötödik helyén végzett. A maratoni hosszúságú, több mint öt hónapon át futó adással egymagában 5,6 millió nézőhöz jutott el. A Konyhafőnök és a VIP-s kiadása szintén ehhez hasonló, 5,56 milliós nézettséget hozott a Fördős Zé, Rácz Jenő, Sárközi Ákos triónak.

Hasonló volt a helyzet a lista egyetlen, RTL-en és TV2-n kívüli szereplőjével, Kovács Áronnal, aki a Viasat 3 hétköznapi főműsoridejének rendszeres szereplője volt az Észbontók című vicces vetélkedővel. Mindez összességében 4,9 milliós nézőszámot jelentett neki. Viszont például Bochkor Gábor hiába tűnt fel minden hétvégén az ATV képernyőjén, ez éves szinten csak 3,5 millió nézőt hozott a konyhára, amivel messze volt a top 25-től.

A TV2-s Sztárban sztár leszek! egy ideig heti két adással jelentkezett, illetve hétköznap esténként is ismételték, így pusztán már az így elérhető 5,56 milliós nézettség is elegendő volt a lista élbolyához. Ennek révén, akik feltűntek a produkcióban, be is jutottak az első tízbe. Az x-faktoros mentorok a középmezőnyben kaptak helyet, 5,2 milliós eléréssel, míg a Dancing with the Stars 4,5, az Álarcos énekes pedig négymillió nézőt jelentett a műsorok szereplőinek.

Nagy visszatérője a listának Kamarás Norbert, azaz ÉNB Lali, aki két éve a hasonló összeállításunk élén végzett, tavaly viszont nem került be a 25-be. Azonban 2021-ben az Éjjel-nappal Budapest mellett a Nyerő párosban is szerepet kapott, ami 5,5 millió fős elérést hozott neki. Nem sokkal maradt el tőle Varga Miklós, nem az énekes, hanem az Éjjel-nappal Budapest Joe-ja, akit tavaly a Survivor vezetőjeként is láthattunk a képernyőn.

A tavalyi összeállításunkban a hatodik helyen állt, most a 15.-en végzett Stohl András, aki A nagy Ő, a Dancing with the Stars és a Neked énekelek gálaműsorral sepert be 5,15 milliós nézettséget. A TV2-nél maradva, Demcsák Zsuzsa és Gáspár Zsolti is bekerült a listára, nekik 4,59 milliós elérést jelentett a Farm VIP és a kísérőműsora. Ez a produkció egyébként jobban teljesített, mint 2020-ban, amit az is mutat, hogy egy évvel ezelőtt négymillió nézővel éppen csak bekerültek a top 25-be.

A korábbi esztendőkben hol a TV2, hol az RTL részéről jutott be több celeb a nézettségi toplistára.
Összességében viszont egész kiegyenlített közöttük a verseny, csakúgy, ahogy az idén. A listára a
sok holtverseny miatt 40-en kerültek fel. Ebből az RTL Magyarország csatornái 22, a TV2 Csoport 17 főt adott, valamint Kovács Áron révén az Antenna Group foglalt még el egy helyet. Tehát „darabra” az RTL nyert, de a TV2 sem bánkódhat, hiszen náluk szerepel a listavezető, valamint az összeállításunk élmezőnyében több műsorvezetőjük kapott helyet – konkrétan a top 10-ben nyolcan vannak a TV2-s és öten az RTL-es hírességek.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Tovább zöldít az Erste

Alig néhány év alatt több mint 4600 tonnával csökkentette szén-dioxid-kibocsátását az Erste. A bank 2023-ban teljes energiafelhasználását 7 százalékkal, ezen belül villamosenergia-fogyasztását 7,5 százalékkal mérsékelte. Közben papírfelhasználása is még tovább, egy év alatt több...

Gulyás Michelle videójával indul a DO60 LaserFun roadshow

DO60 LaserFun néven országos roadshowt indít útjára a Magyar Diáksport Szövetség, amelynek célja, hogy minél több gyermek és fiatal ismerje meg az öttusát és az annak alapjául szolgáló versenyszámokat. A résztvevők játékos verseny keretében...

Így lehet eladni a különleges ingatlanokat

Sokan fantáziálnak arról, hogy dombházban, kastélyban vagy épp egy régi vízimalomban élik le az életüket és akad néhány elszánt ember, aki meg is valósítja ezt. A különleges ingatlanok mindig rejtenek kockázatot, hiszen nem lehet...

Különleges okosmobillal rukkolt elő a HMD

A Human Mobile Devices bemutatta az eddigi legforradalmibb készülékét: megérkezett a HMD Fusion. Az egyedi okostokokkal kiegészíthető okostelefont teljesen a saját stílusodra szabhatod, és minden eddiginél könnyebben alakíthatod át vele a kedvenc, gyakran használt...

Jó hír az IKEA vásárlóinak

Az IKEA szeptemberben kezdődő új pénzügyi évében több mint 330 cikk árát csökkenti, átlagosan 18 százalékkal. A vállalat 2023 szeptembere óta kínálata 20 százalékának csökkentette az árát, annak érdekében, hogy még többek számára tegye...

Most pénzt adnak a biciklizésért

Szeptember 21-22-én harmadik alkalommal rendezi meg a Kerékpárosbarát hétvégét a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ), amely egybe esik az autómentes hétvégével. A program keretén belül országszerte kedvezményekkel várják vendégeiket a Kerékpárosbarát Szolgáltatói hálózat tagjai.A...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...

Jövő héten duplázás – jön a TOP50 marketingvezető és TOP50 PR-es díjátadó

Jövő csütörtökön mutatják be a Marketing&Media magazin által összeállított, a legsikeresebb hazai marketingvezetőket és PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50-es rangsorokat. A legjobbakat díjazzák is majd a Marketing Summit keretein belül rendezett díjátadó esten. A Marketing&Media...

Nem engedhető meg a halogatás taktikája – interjú Mérő Ádámmal

Fontos, hogy a marketing, mint stratégiai tervező és szervező egység a vállalatirányítás központi funkciója legyen, a szervezetet áthassa a digitalizáció, illetve a mesterséges intelligencia kiaknázása egy holisztikus stratégia mentén történjen – mutatott rá Mérő...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...