- Hirdetés -

Íme az ország legnépszerűbb celebjei

|

- Hirdetés -

Immár kilencedik alkalommal állította össze a Marketing&Media magazin a bulvárlapok címoldalain szerepelt celebekből készült listáját. Bár a 2019-es rangsorhoz képest tizenegy új név is található a top 25-ben, és közülük öten vannak, akik még sosem kerültek be az összeállításunkba, mégis, a listára tekintve feltűnő, hogy kevés új arc tudott többször is a lapok borítójára kerülni. A bulvárlapok mellett a tévé, és a meghatározó és feltörekvő közösségi médiás platformok toplistáit is összeállította a magazin.

Az idei top 25-ben szereplők szinte mindegyike hosszú évek óta benne él a köztudatban, nem találni a listán olyan hírességet, aki mostanában „küzdötte fel” volna magát a lapok címlapjára. Vagy zenei vonalon lettek ismertek (Balázs Klári, Korda György, L.L. Junior) vagy színészek, esetleg televíziós show-műsorok házigazdái. Egyedül talán Sas József az idei listánk kakukktojása, aki súlyos betegségével került címlapokra tavaly, neki az eddigi összeállításaink során esélye sem volt bekerülni, ám az szintén igaz rá, hogy nem ma kezdte a pályáját. Ezek alapján tehát úgy tűnik, hogy a bulvárlapok főszerkesztői biztosra mennek, a már bevált, a nagyközönség által ismert és szeretett arcokkal igyekeznek eladni a lapot.

A borítókon szereplőket vizsgálva úgy tűnik, hogy a Facebook, az Instagram és a You Tube továbbra is „fehér folt”, azaz a közösségi oldalakon és a videómegosztón kiemelkedő rajongószámmal büszkélkedők továbbra sem igazán kaptak helyet a borítókon. Ahogy már több felmérésből is kiderült, az Y vagy a Z generáció már alig olvas újságot, így érthető, ha a szerkesztők annak a közönségnek igyekeznek eladni a lapot, akik a YouTube helyett tévét néznek és érdekli őket a celebek magánélete. Talán érdekes kísérlet lenne egyszer egy közösségi médiás vagy videómegosztós sztárt kitenni a borítóra, hogy vajon több fiatal vásárolná-e az adott lapszámot.

Nyolc esztendővel ezelőtt, amikor a Marketing&Media magazin legelső összeállítása készült a címlapos celebekről, a listán jó néhány huszonéves (azok közül, akik most is rajta vannak a listán: Lékai-Kiss Ramóna, Majka, Tóth Gabi, Tóth Vera), illetve harmincas évei elején-közepén járó híresség szerepelt, akik közül jó néhányan meg is maradtak a köztudatban. Ehhez képest az idei rangsorban nincs huszonéves szereplő, a legfiatalabb a 30 éves Curtis, míg Bochkor Gábor, Galambos József és Ambrus Attila ötven, Sas József, Pécsi Ildikó, Korda György, Balázs Klári pedig már hatvan év feletti.

Ez tovább erősítheti azt, hogy a lapok szerkesztői igyekeznek az olvasók fejével gondolkodni, és olyan személyiségeket címlapra tenni, akiket ők is ismernek, és akiknek a története érdekli őket. Azaz az egyre idősödő olvasótábor igényeit igyekeznek kiszolgálni, hiszen az ő olvasótáboruk jó eséllyel még sosem hallott az Instagram-sztár Enji Nightról vagy Andy Csingerről, mint ahogy lehet, hogy a legnépszerűbb youtube-osok, a Videómánia vagy a Pamkutya neve sem mond nekik semmit.

A korábbi évekhez képest ugyancsak feltűnő, hogy csupán Vajna Tímeának jött össze az ötvennél több címlapszereplés – Demcsák Zsuzsának pont ötven volt –, azaz egyre kiegyenlítettebb a mezőny. Az első, 2012-es összeállításunk élén végzett Nagy Alekosz 154 címlapos szereplést gyűjtött, és ilyen sokszor azóta sem tudott senki a borítóra kerülni. Tavaly például – a 2018-as borítókat szemlézve – Hosszú Katinkának majdnem összejött a száz, kilencvennyolc alkalommal szerepelt a bulvárlapok címlapján. Vajna Tímeánál kevesebb, 51 borítós szerepléssel Sarka Kata tudta megnyerni az összeállításunkat még 2018-ban.

Természetesen mindig vannak olyanok, akik fel-, illetve akik lefelé lépegetnek az előző évi listához képest. Az idei győztesünk, Vajna Tímea például – bár korábban többször, még Palácsik Tímea néven a Damu Rolanddal való botránya miatt is bekerült a top 25-be – 2018-ban csupán hét címlapszereplést tudhatott magáénak, ehhez képest – leginkább férje, Andy Vajna halála és az azt követő örökösödési kérdések miatt – tavaly 59 alkalommal szerepelt a borítón és ebből 35-ször róla szólt a vezető anyag. Demcsák Zsuzsát leginkább az új nagy szerelem repítette a második helyre, míg a dobogó harmadik fokán végzett L.L. Junior egy családi tragédiának köszönhette azt, hogy 41-szer a lapok címlapjára került.

Tavalyi rangsorunkhoz képest a legnagyobb visszaeső Liptai Claudia lett, aki korábban kétszer az élen végzett, két alkalommal második, egyszer harmadik, háromszor pedig negyedik lett az összeállításaink története során. Ezúttal viszont csupán a 14. helyen végzett, úgy, hogy mindössze tizenhét címlapszerepléssel büszkélkedhet (ebből kilenc alkalommal róla szólt a vezető anyag). Ez a korábbi évekhez képest nagyon kevés, az viszont érdekes, hogy ezek szerint a személyisége, az élete annyira érdekes a lapok szerkesztőinek (és ezek szerint az olvasóknak is), hogy bár elkerülték a botrányok és a televízióban is kevesebbet szerepelt, ennek ellenére tizenhétszer fel tudott kerülni a borítókra.

 

 

Tévés sztárok

Viszonylag szűk körből kerülnek ki azok a celebek, akiket egy-egy tévéműsorban be tudnak vetni a kereskedelmi csatornák. Jól mutatja ezt a legnézettebb tévésztárokat felsorakoztató toplistánk. Az ebbe bekerült hírességek döntő többsége párhuzamosan több műsorban is feltűnt az elmúlt évben. A rekorder közülük Ördög Nóra, akit négyben is láthattak a nézők, bár ezek között ismétlés is akadt. Szemléletesen jelzi a celebek műsorhalmozását, hogy a toplista első 11 helyére csak olyanok jutottak be, akik legalább két produkcióban szerepeltek 2019 során.

Az idén viszont a listavezető pozícióhoz már elegendő volt 6,8 milliós nézőszám. Ez egy RTL-en kinevelt celebnek, ÉNB Lalinak, született Kamarás Norbertnek jött össze, akit párhuzamosan láthattak a nézők az Éjjel-nappal Budapestben és a Love Islandben. Nála jól látszik a napi műsorok ereje, hiszen az Éjjel-nappal Budapest egész évben képernyőn van, ami ráadásul tavaly február közepéig még az RTL Klubon futott, utána költöztették át az RTL II-re. A két program révén pedig a hazai lakosság több mint kétharmada találkozott ÉNB Lalival.

A tévésztáros nézettségi toplista második helyén Till Attila következik, aki két nagyon népszerű TV2-s műsornak köszönhetően ért el összességében 6,5 millió nézőt. Ez a napi szinten sugárzott Bezár a bazár és a csatorna legnézettebbjei közé tartozó Sztárban sztár leszek volt. Egy évvel korábban még 6,8 milliós elérést hozott össze Till Attila, de akkor még öt produkcióban tűnt fel.

A toplista harmadik helyén egy RTL-es híresség, Lékai-Kiss Ramóna szerepel, aki az X-Faktor és a Reggeli révén közel akkora elérést gereblyézett össze, mint Till Attila. Egy évvel korábban Lékai-Kiss Ramóna még 6,8 milliós reachet produkált, de akkor az említett két produkció mellett A Konyhafőnök VIP-ben is szerepet kapott.

A tavalyi év nagy visszatérője volt Palik László, aki az Exatlon Hungary és a Fuss, család, fuss révén 6,44 millió nézőt ért el, és ez gyakorlatilag fej fej melletti eredményt jelentett Lékai-Kiss Ramónával. Palik két műsora közül az Exatlon nagyon erős nézettséget hozott, viszont a Fuss, család, fuss már kevésbé szállított jónak mondható eredményeket. Amennyiben az utóbbi helyett egy magasabb nézőszámú produkcióban is feltűnik az egykori Forma–1-es kommentátor, akkor akár a lista első helyére is veszélyes lehetett volna.

 

 

A közösségi média kedvencei

Kasza Tibor és Mága Zoltán megközelíthetetlenül uralja a hazai facebookos ranglistát, mindketten több mint egymillió rajongót gyűjtöttek. A legnépszerűbb közösségi oldal követőinek életkora folyamatosan öregszik, és úgy tűnik, hogy a fiatalok inkább az egyéb platformokat részesítik előnyben. A rajongók száma alapján a dobogóra felkerült Rubint Réka oldala 898 ezer követővel, nála figyelemre méltó, hogy egy évvel ezelőtt még 922 ezren lájkolták őt.

Ahogy már megszokhattuk, a külföldön is sikeres modell, Palvin Barbara áll instagramos toplistánk élén, méghozzá 13 millió követővel. Nagy valószínűséggel még hosszú évekig kezdődhetnek így az Instát elemző cikkeink, ugyanis ahhoz, hogy valaki megelőzhesse őt, kevés, hogy a 9,7 millió fős teljes magyar lakosság kövesse, külföldön is ismertté és kedveltté kell válni. Ő emellett az egy képre, bejegyzésre jutó lájkok száma alapján is listavezető, egy fotóját átlagban egymillióan kedvelik.

Ez, mármint a határokon túli kedvelés a rangsor második helyén álló Dzsudzsák Balázs esetén is működik, a korábban Hollandiában, Oroszországban, jelenleg pedig az egyesült arab emírségekbeli al-Ain FC-ben játszó válogatottsági rekorder külföldről is szerezhet magának kedvelőket. Sőt, most, hogy az idén februárban klubot váltott, van esély arra, hogy új csapatának szurkolói is elkezdik követni őt.

A Front Page Communica tions által üzemeltetett Fészbuker.hu által elkészített lista harmadik helyén Hódi Pamela található 520 ezer rajongóval. Berki Krisztián korábbi barátnője, aki tavaly vált meg MeDoo elnevezésű, a nevéhez fűződő ruhamárkától, az elmúlt évben szerepet kapott a TV2 Pénzt vagy éveket! című műsorában, amelyben a párja – Csakúgy, mint az életben – Tóth Bence volt.

 

 

Lájkvadász videósok

A hazai eredményeket nézve egy évvel ezelőtt még álomhatárnak számított az egymillió feliratkozó egy YouTube csatorna esetében, mára azonban négy videós is túlszárnyalta ezt: Düki R3D One tánciskolája (1,8 millió), VamosART Drawing (1,62 millió), Pamkutya (1,15 millió) és a Dancsó Péter által működtetett Videó mánia (1,12 millió). Az elmúlt egy évben az R3D One (körülbelül 600 ezer új rajongóval), a Kerekmese (231 ezerrel) és Pamkutya (213 ezerrel) érte el a legnagyobb növekedést a feliratkozók számát vizsgálva.

A legnépszerűbb hazai tiktokkerek között a legtöbb követővel továbbra is Hollósi Jázmin büszkélkedhet (680 ezer), a legnagyobb követőszám-emelkedést viszont Farkas Timi érte el 2019-ben több mint 300 ezer új rajongóval. A legnépszerűbb klipek többmilliós nézettséget hoznak, Czura Karina – külföldön is elterjedt – legnézettebb videóját több mint 8 millióan látták, az egyik szponzorált tartalma pedig közel egymilliós elérést hozott.

A NuHeadz adatai szerint Karina csatornája átlagosan heti 1,2 millió videómegtekintést hoz, azonban tavaly novemberben, az X-Faktor szereplőivel készített közös videóknak köszönhetően, a videóindítások száma egyetlen hét alatt meghaladta a 3 milliót. A népszerű hazai tiktokkerek akár 80 ezer lájkot is kaphatnak egy-egy jól sikerült klipre, és a kommentek száma is elérheti a több tízezret. Már a legnépszerűbb youtuberek között is csak elvétve találunk olyat, aki ismerős lehet a tévénézők vagy a nyomtatott sajótermékeket olvasók számára, a legsikeresebb tiktokkereket viszont csak a platform felhasználói ismerik.

 

 

Kalocsai Magdolna, Baross Gábor, Heszler Róbert

A bulvárlapos, televíziós, Facebook, Instagram, YouTube és TikTok toplisták és a hozzájuk kapcsolódó elemzések a Marketing&Media magazin legújabb számában érhetők el, ami már a Digitalstandon is megvásárolható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....