- Hirdetés -

Ökológiai mobiltelefon minősítési rendszer indul

|

- Hirdetés -

Európa öt vezető mobilszolgáltatója közös, iparági szintű Eco Rating minősítési rendszert vezet be, melynek segítségével könnyen beazonosíthatóvá és összehasonlítóvá válnak a fogyasztók számára a leginkább fenntartható mobiltelefonok, ezzel is ösztönözve a beszállítókat, hogy csökkentsék készülékeik környezeti hatását.

Az Eco Rating kezdeményezést a Deutsche Telekom, az Orange, a (az O2 és a Movistar márkanevek alatt működő) Telefónica, a Telia Company és a Vodafone közösen hozta létre, hogy a kiskereskedelemben egységes és pontos tájékoztatást nyújtsanak az okos- és hagyományos mobiltelefonok gyártásának, használatának, szállításának és ártalmatlanításának környezeti hatásáról. Az Eco Rating lehetővé teszi a szolgáltatók és ügyfeleik számára, hogy ösztönözzék a telefonok még szélesebb körének minősítését, ezzel is mutatva a fenntarthatóbb elektronikai termékek iránti igényt.

Az Eco Rating kezdeményezés keretében 12 mobiltelefon márka új készülékeinek értékelése történik, és a jövőben várhatóan továbbiakat is bevonnak a minősítés körébe. A kezdeményezést elindító partnerek: Bullitt (CAT és Motorola strapatelefonok), Doro, HMD Global – Home of Nokia Phones, Huawei, MobiWire, Motorola / Lenovo, OnePlus, OPPO, Samsung Electronics, TCL / Alcatel, Xiaomi és ZTE.

A mobilszolgáltatók 2021 júniusától kezdődően a működési területük szerinti 24 európai országban1 kezdik el az Eco Rating címkék bevezetését az értékesítési pontokon. Az ügyfelek az új weboldalon – www.ecoratingdevices.com – tájékozódhatnak a kezdeményezésről és a besorolás módszertanáról.

A részletes értékelést követően minden egyes mobiltelefon készülék egy számított értéket kap a maximális 100-as Eco Rating pontból, amely a készülék teljes életciklusa során fellépő környezeti hatást jellemzi. Az Eco Rating címke feltünteti a mobileszközök fenntarthatóságának öt kulcsfontosságú elemét, melynek keretében tájékoztatást ad a készülék tartósságáról, javíthatóságáról, újrahasznosíthatóságáról, továbbá klíma- és erőforrás-hatékonyságáról.

Az öt mobilszolgáltató vezérigazgatója – Tim Höttges (Deutsche Telekom), Stéphane Richard (Orange), José María Álvarez-Pallete (Telefónica), Allison Kirkby (Telia Company) és Nick Read (Vodafone Group) – közösen üdvözölte az Eco Rating elindítását:

“A fenntarthatóbb jövő építése közös felelősségünk, ezért úgy gondoljuk, hogy itt az ideje egy harmonizált, az egész iparágra kiterjedő Eco Rating rendszer bevezetésének, amely javítja az átláthatóságot és segít tudatosítani az ügyfeleinkben az általuk választott telefonok környezeti hatását.”

“Nagyon várjuk, hogy a jövőben további gyártókat és távközlési szolgáltatókat üdvözölhessünk az Eco Rating kezdeményezés résztvevői körében, és reméljük, hogy a minősítés az egész iparágat arra ösztönzi majd, hogy felgyorsuljon az áttérés egy minél inkább körforgásos modellre a mobiltelefonok esetében.”

Az Eco Rating módszertan

Az Eco Rating a készülékgyártók által szolgáltatott információk felhasználásával, 19 különböző kritérium alapján egységes, objektív értékelési módszert alkalmaz, melynek figyelembevételével minden egyes készülékre egy pontszámot állapít meg. Ezen túlmenően az Eco Rating öt kulcsfontosságú területen nyújt tájékoztatást:

Tartósság – A készülék robusztussága, az akkumulátor élettartama, valamint a készülékre és alkatrészeire vonatkozó garancia ideje.

Javíthatóság – A minősítés megállapítja, hogy a készülék mennyire egyszerűen javítható, ideértve a mobiltelefon design-t, illetve az olyan támogató aktivitások vizsgálatát, melyek a termék javíthatóságával, újrafelhasználhatóságával és frissíthetőségével növelhetik a termék élettartamát. A magasabb pontszám azt jelzi, hogy az adott szempontok támogatottak.

Újrahasznosíthatóság – Azt vizsgálja, hogy mennyire jól visszanyerhetők és szétszerelhetők az eszköz alkatrészei, ideértve az ehhez szükséges információk meglétét, illetve azt is, hogy milyen mértékben újrahasznosíthatók a készülékhez felhasznált anyagok.

Klímahatékonyság – Az eszköz teljes életciklusa során kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége. Minél jobb a pontszám, annál kisebb az éghajlatra gyakorolt hatás.

Erőforrás-hatékonyság – A vizsgálati szempont az eszközben felhasznált ritka nyersanyagok (pl. az elektronikus alkatrészek gyártásához szükséges arany) mennyisége alapján az erőforrások kimerülésére gyakorolt hatást értékeli; minél jobb a pontszám, annál kisebb a készülék alapanyagfelhasználásra gyakorolt hatása.

Az Eco Rating módszertana a korábbi környezetvédelmi kezdeményezések során összegyűjtött iparági ismeretekre és legjobb gyakorlatokra épül. A kezdeményezés az IHOBE (gazdasági fejlődésre, fenntarthatóságra és környezetvédelemre szakosodott köztulajdonban lévő ügynökség) műszaki támogatásával és felügyeletével, a készülékgyártók részvételével, az Európai Unió, az ITU-T, az ETSI és az ISO legújabb szabványainak és iránymutatásainak felhasználásával, valamint egyes esetekben új paraméterek bevezetésével került kidolgozásra.

Az Eco Rating a következő európai országokban kerül bevezetésre: Albánia, Ausztria, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Észak-Macedónia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Horvátország, Írország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Montenegró, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia és Törökország.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....