- Hirdetés -

Ökológiai mobiltelefon minősítési rendszer indul

|

- Hirdetés -

Európa öt vezető mobilszolgáltatója közös, iparági szintű Eco Rating minősítési rendszert vezet be, melynek segítségével könnyen beazonosíthatóvá és összehasonlítóvá válnak a fogyasztók számára a leginkább fenntartható mobiltelefonok, ezzel is ösztönözve a beszállítókat, hogy csökkentsék készülékeik környezeti hatását.

Az Eco Rating kezdeményezést a Deutsche Telekom, az Orange, a (az O2 és a Movistar márkanevek alatt működő) Telefónica, a Telia Company és a Vodafone közösen hozta létre, hogy a kiskereskedelemben egységes és pontos tájékoztatást nyújtsanak az okos- és hagyományos mobiltelefonok gyártásának, használatának, szállításának és ártalmatlanításának környezeti hatásáról. Az Eco Rating lehetővé teszi a szolgáltatók és ügyfeleik számára, hogy ösztönözzék a telefonok még szélesebb körének minősítését, ezzel is mutatva a fenntarthatóbb elektronikai termékek iránti igényt.

Az Eco Rating kezdeményezés keretében 12 mobiltelefon márka új készülékeinek értékelése történik, és a jövőben várhatóan továbbiakat is bevonnak a minősítés körébe. A kezdeményezést elindító partnerek: Bullitt (CAT és Motorola strapatelefonok), Doro, HMD Global – Home of Nokia Phones, Huawei, MobiWire, Motorola / Lenovo, OnePlus, OPPO, Samsung Electronics, TCL / Alcatel, Xiaomi és ZTE.

A mobilszolgáltatók 2021 júniusától kezdődően a működési területük szerinti 24 európai országban1 kezdik el az Eco Rating címkék bevezetését az értékesítési pontokon. Az ügyfelek az új weboldalon – www.ecoratingdevices.com – tájékozódhatnak a kezdeményezésről és a besorolás módszertanáról.

A részletes értékelést követően minden egyes mobiltelefon készülék egy számított értéket kap a maximális 100-as Eco Rating pontból, amely a készülék teljes életciklusa során fellépő környezeti hatást jellemzi. Az Eco Rating címke feltünteti a mobileszközök fenntarthatóságának öt kulcsfontosságú elemét, melynek keretében tájékoztatást ad a készülék tartósságáról, javíthatóságáról, újrahasznosíthatóságáról, továbbá klíma- és erőforrás-hatékonyságáról.

Az öt mobilszolgáltató vezérigazgatója – Tim Höttges (Deutsche Telekom), Stéphane Richard (Orange), José María Álvarez-Pallete (Telefónica), Allison Kirkby (Telia Company) és Nick Read (Vodafone Group) – közösen üdvözölte az Eco Rating elindítását:

“A fenntarthatóbb jövő építése közös felelősségünk, ezért úgy gondoljuk, hogy itt az ideje egy harmonizált, az egész iparágra kiterjedő Eco Rating rendszer bevezetésének, amely javítja az átláthatóságot és segít tudatosítani az ügyfeleinkben az általuk választott telefonok környezeti hatását.”

“Nagyon várjuk, hogy a jövőben további gyártókat és távközlési szolgáltatókat üdvözölhessünk az Eco Rating kezdeményezés résztvevői körében, és reméljük, hogy a minősítés az egész iparágat arra ösztönzi majd, hogy felgyorsuljon az áttérés egy minél inkább körforgásos modellre a mobiltelefonok esetében.”

Az Eco Rating módszertan

Az Eco Rating a készülékgyártók által szolgáltatott információk felhasználásával, 19 különböző kritérium alapján egységes, objektív értékelési módszert alkalmaz, melynek figyelembevételével minden egyes készülékre egy pontszámot állapít meg. Ezen túlmenően az Eco Rating öt kulcsfontosságú területen nyújt tájékoztatást:

Tartósság – A készülék robusztussága, az akkumulátor élettartama, valamint a készülékre és alkatrészeire vonatkozó garancia ideje.

Javíthatóság – A minősítés megállapítja, hogy a készülék mennyire egyszerűen javítható, ideértve a mobiltelefon design-t, illetve az olyan támogató aktivitások vizsgálatát, melyek a termék javíthatóságával, újrafelhasználhatóságával és frissíthetőségével növelhetik a termék élettartamát. A magasabb pontszám azt jelzi, hogy az adott szempontok támogatottak.

Újrahasznosíthatóság – Azt vizsgálja, hogy mennyire jól visszanyerhetők és szétszerelhetők az eszköz alkatrészei, ideértve az ehhez szükséges információk meglétét, illetve azt is, hogy milyen mértékben újrahasznosíthatók a készülékhez felhasznált anyagok.

Klímahatékonyság – Az eszköz teljes életciklusa során kibocsátott üvegházhatású gázok mennyisége. Minél jobb a pontszám, annál kisebb az éghajlatra gyakorolt hatás.

Erőforrás-hatékonyság – A vizsgálati szempont az eszközben felhasznált ritka nyersanyagok (pl. az elektronikus alkatrészek gyártásához szükséges arany) mennyisége alapján az erőforrások kimerülésére gyakorolt hatást értékeli; minél jobb a pontszám, annál kisebb a készülék alapanyagfelhasználásra gyakorolt hatása.

Az Eco Rating módszertana a korábbi környezetvédelmi kezdeményezések során összegyűjtött iparági ismeretekre és legjobb gyakorlatokra épül. A kezdeményezés az IHOBE (gazdasági fejlődésre, fenntarthatóságra és környezetvédelemre szakosodott köztulajdonban lévő ügynökség) műszaki támogatásával és felügyeletével, a készülékgyártók részvételével, az Európai Unió, az ITU-T, az ETSI és az ISO legújabb szabványainak és iránymutatásainak felhasználásával, valamint egyes esetekben új paraméterek bevezetésével került kidolgozásra.

Az Eco Rating a következő európai országokban kerül bevezetésre: Albánia, Ausztria, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Észak-Macedónia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Horvátország, Írország, Lengyelország, Litvánia, Magyarország, Montenegró, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia és Törökország.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...