Rendkívül eredményes második negyedévet tudhat maga mögött a világ legnépszerűbb közösségi oldalát működtető társaság, több mint felével nőtt a hirdetési bevételük, a nyereséget pedig sikerült megduplázni. Naponta már több mint 1,9 milliárd felhasználója van a Facebooknak.
A második negyedévet 29,08 milliárd dolláros bevétellel zárta a Facebook, ez 56 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság forgalmának túlnyomó többségét a reklámbevételek adták, hirdetésekből 28,58 milliárd dollárt szedett össze a cég, ez szintén 56 százalékos növekedés volt 2020 hasonló időszakához képest.
Miközben a bevételeik több mint felével nőttek, a kiadások esetében mindössze 31 százalékos volt a bővülés, ami jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy megduplázzák a profitot. A Facebook az április-júniusi időszakot 10,4 milliárd dolláros nyereséggel zárta.
A társaság jelentéséből kiderül, hogy a hirdetési bevétel megugrásában meghatározó szerep jutott az átlagos hirdetési ár emelkedésének, ami 2020 második negyedévéhez képest 47 százalékkal ugrott meg.
A közösségi oldalt júniusban naponta átlagosan 1,91 milliárdan használták, míg a havonta legalább egyszer a felületre ellátogatók száma 2,9 milliárd volt, mindkét érték 7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Még megdöbbentőbb adatokat közölt a cég a teljes portfólió, vagyis az Instagram és a WhatsApp összesített eredményei kapcsán. Az általuk kezelt felületek napi átlagos látogatószáma idén júniusban 2,76 milliárd volt, ami éves szinten 12 százalékos növekedést jelent. A havi felhasználószám pedig 3,51 milliárd volt, ez szintén 12 százalékos bővülésnek felel meg éves összevetésben.