- Hirdetés -

Online erősít a Duna Autó

|

Tíz évvel ezelőtt az online vásárláshoz még nagyon bizalmatlanul álltak a potenciális vásárlók, s habár az elfogadottság mértéke egyre nőtt, az igazi robbanást a 2020-as év hozta el. A koronavírus hatására ugyanis az e-kereskedelem sosem látott számokat produkált: nem csak az értékesítési számok ugrottak meg, de olyan szektorok is beléptek az online vásárlótérbe, akikről korábban elképzelni se tudtuk volna. Ilyen az autópiac is.

A GKI Digital adatai alapján elmondható, hogy mára 3,35 millióra nőtt az aktív, online vásárlók száma és, hogy a szektor egész évre vetítve is mintegy 25%-os bővüléssel számolhat. Azon már meg sem lepődünk, hogy a legfrissebb kutatási eredmények szerint az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek, egyéb FMCG termékek és távmunkához szükséges eszközök iránti kereslet mutatkozott a legmagasabbnak a webáruházaknál. Az viszont elég nagy újdonság, hogy autópiaci szereplők is internetes boltokban kínálják termékeiket. „Már évek óta tervezés alatt volt az online autóértékesítés kialakítása, de a járványügyi helyzet most gyors döntést és lépést igényelt a piac szereplőitől annak érdekében, hogy ne veszítsük el potenciális vásárlóinkat” – árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. A vállalat az elsők között tette elérhetővé a webes vásárlási opciót készletes modelljeire. „A platformot már a tavaszi karanténidőszak alatt létrehoztuk, aminek köszönhetően a papírmunkát, sőt, még az átadást is meg tudtuk oldani kontaktusmentesen. A pilot projekt sikeres volt, több tucat autót adtunk el a digitalizált értékesítési folyamatban. Mára pedig tisztáztuk a jogi és technikai hátterét is annak, hogy ne csak az adminisztrációs, hanem a konkrét vásárlási folyamatot is elindíthassák ügyfeleink otthonról. A továbbfejlesztett OUTLET felületünkön az általunk forgalmazott 19 márka összes „best of” ajánlatát összegyűjtjük az érdeklődőknek, így egyedi felszereltségű és/vagy árú modellek közül válogathatnak.”

A Duna Autó Outletjéből így már nem csak lefoglalhatja a választott autót 48 órára a vevő, hanem egy egyszeri, 100.000 forintos foglalási díj átutalásával kezdeményezheti az autóvásárlás folyamatát. Ez azonban nem jelenti azt, hogy rögtön adásvételi vagy előszerződés jön létre a felek között. A foglalási díj befizetésével az ügyfél arra kap lehetőséget, hogy később megvásárolja az online felületen lefoglalt gépjárművet, elsőbbséget élvezve a többi érdeklődővel szemben. A gépjármű megvásárlására vonatkozó adásvételi szerződést a felek a vállalat telephelyén, a kiválasztott gépjármű megtekintését és kipróbálását követően kötik meg, a gépjármű-nyilvántartási jogszabályoknak megfelelő okiratba foglalt adásvételi szerződés aláírásával. Markó Zoltán kiemelte, hogy a járványhelyzetre való tekintettel, az ügyfél igényei szerint, akár kontaktusmentesen, digitális úton is intézheti a két fél a szerződéskötést. A befizetett foglalási díj teljes egészében beleszámítódik a gépkocsi vételárába, abban az esetben pedig, ha az adásvétel valamilyen oknál fogva meghiúsulna, a befizetett összeget teljes egészében visszautalásra kerül.

„Ahogy a kutatási eredmények is mutatják, az online vásárlás aránya a veszélyhelyzet feloldásával sem esett vissza korábbi szintjére. A nemrég meghozott intézkedések, szigorítások pedig ugyancsak az online tér felé fogják még jobban terelni a potenciális vásárlókat. Bízunk abban, hogy az online autóvásárlás folyamata is fokozatosan elfogadott metódussá válik ügyfeleink körében. Igaz, az autóvásárlás nagy részben egy emocionális folyamat, amihez szükség van arra, hogy az érdeklődő saját tapasztalatokat gyűjthessen a szimpatikus modellekről. Az Outlet bevezetésével nem is a teljes eljárást szeretnénk kiváltani, csak megadjuk az esélyt arra, hogy korábban begyűjtött, kellő információ birtokában, mérlegelve a lehetőségeket, nyugodt körülmények között tudjon otthonról dönteni a potenciális vásárló, miközben kedvezményes áron le is csaphat egy-egy készletes autónkra. A potenciál megvan ebben a technikai megoldásban, amivel tovább növelhető a kiszolgálás minősége. Arról nem is beszélve, hogy a szigorodó WLTP-normák és a koronavírus okozta gazdasági hatások miatt jócskán várható áremelés az autópiacon. Így aki új autót szeretne, annak érdemes még idén elköteleznie magát, hogy előnyös áron és rövid időn belül hozzájusson” – tette hozzá Markó Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...