Rekordszámú webshop szerződött a Barionnal

Az idei év első tíz hónapjában másfélszeresére növelte e-kereskedelmi partnereinek számát a Barion a 2019-es évhez képest. A dinamikus bővülés eredményeként a fintech cég online fizetési rendszerét már több mint 9.000 magyar és közel 1.000 külföldi internetes áruház használja. 2020 végére havi szinten már 500 új webshop választja a fizetési megoldásukat, míg a megvalósult online fizetési tranzakciók száma is rohamosan növekszik.

Az e-kereskedelem évről-évre stabil növekedést mutatott, de idén a koronavírus járvány hatásának is köszönhetően rekordmértékben bővült a piac. Ez igaz az online kiskereskedelem forgalmára és az újonnan induló webshopok számára is. A GKI Digital közelmúltban közzétett felmérése szerint az év első felében a netes vásárlások forgalma meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot, ami közel 35%-os növekedést jelent 2019 azonos időszakához képest. Az aktív online vásárlók száma pedig elérte a 3,35 millió főt ugyanezen kutatás szerint.

Az elektronikus fizetési megoldásokat fejlesztő és üzemeltető, Budapesten alapított Barion még ennél is meredekebb bővülésről tud beszámolni az idei évben, hiszen a cég mintegy 50%-kal, közel 10.000-re tudta növelni e-kereskedelmi partnereinek számát a magyar és a nemzetközi piacokon az év utolsó hónapjaira. Ezek mellett az online fizetéseknél használatos Barion tárcát is egyre többen veszik igénybe, a felhasználók száma a 300 ezres határt súrolja október végén. A fintech cég jelenleg Magyarországon kívül Ausztriában, Csehországban, Németországban és Szlovákiában is aktív.

„2020 soha nem látott bővülést hozott az online kereskedelem terén. Az aktív online vásárlók és az e-kereskedelmi szolgáltatók száma is jelentősen nőtt. A COVID e-kereskedelmi piacra gyakorolt hatását jól példázza, hogy áprilisban kiugró növekedést tapasztaltunk az online fizetések terén. Gyakorlatilag olyan számokat generált a piac, amiket a karácsonyi időszakban szokott. Idén sok új szereplő lépett be az e-kereskedelmi piacra, jelentős részük kifejezetten a járványhelyzet miatt kezdett bele az online értékesítésbe. Az októberi rekordszámú bővülésünkben a nemzetközi terjeszkedésünkön kívül a kereskedők Black Friday-re és karácsony előtti rohamra való felkészülése is szerepet játszott” – fogalmazott Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. vezérigazgatója.

A szakember véleménye szerint az e-kereskedelmi forgalom a továbbiakban is emelkedni fog, hiszen egyre több árutípus lesz elérhető az interneten, rengeteg hagyományos kereskedő nyit az online értékesítés irányába. A jelenlegi helyzet pedig maradandó változásokat hozhat a fizetési szokásokban is, várhatóan kulturálisan egyre elfogadottabbá válnak a készpénzmentes, elektronikus fizetési módok itthon is.

„A Barion Smart Gateway online fizetési kapu ideális kis- és középvállalkozásoknak is, hiszen nem számolunk fel csatlakozási díjat, nincsenek havidíjak, így a cégek minimális ráfordítással tudnak többek között bankkártyás fizetési megoldást kínálni a vásárlóiknak. A magyarországi mellett nemzetközi jelenlétünket is folyamatosan erősítjük. Célunk, hogy 2021 végére már havi 1000 új webshoppal növekedjünk. Termékfejlesztési tevékenységünk is folyamatos, Barion Pixel-t használó partnereinknek hamarosan a korábbiaknál is részletesebb és szofisztikáltabb adatokkal tudunk majd szolgálni a vásárlói szokásokról a Barion Metrics analitikai rendszer segítségével. Illetve 2021-ben sok más fejlesztés mellett, új fizetési módok bevezetését is tervezzük, amikkel még jobban ki tudjuk szolgálni a kereskedők igényeit” – hangsúlyozta Kiss Sándor.

2021-ben a fintech cég fókuszában a nemzetközi terjeszkedés és az új fejlesztések állnak majd, amikkel nem csak Magyarország, hanem a közép-kelet-európai régió meghatározó online fizetési szolgáltatója kíván lenni.