- Hirdetés -

Online erősít a Duna Autó

|

- Hirdetés -

Tíz évvel ezelőtt az online vásárláshoz még nagyon bizalmatlanul álltak a potenciális vásárlók, s habár az elfogadottság mértéke egyre nőtt, az igazi robbanást a 2020-as év hozta el. A koronavírus hatására ugyanis az e-kereskedelem sosem látott számokat produkált: nem csak az értékesítési számok ugrottak meg, de olyan szektorok is beléptek az online vásárlótérbe, akikről korábban elképzelni se tudtuk volna. Ilyen az autópiac is.

A GKI Digital adatai alapján elmondható, hogy mára 3,35 millióra nőtt az aktív, online vásárlók száma és, hogy a szektor egész évre vetítve is mintegy 25%-os bővüléssel számolhat. Azon már meg sem lepődünk, hogy a legfrissebb kutatási eredmények szerint az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek, egyéb FMCG termékek és távmunkához szükséges eszközök iránti kereslet mutatkozott a legmagasabbnak a webáruházaknál. Az viszont elég nagy újdonság, hogy autópiaci szereplők is internetes boltokban kínálják termékeiket. „Már évek óta tervezés alatt volt az online autóértékesítés kialakítása, de a járványügyi helyzet most gyors döntést és lépést igényelt a piac szereplőitől annak érdekében, hogy ne veszítsük el potenciális vásárlóinkat” – árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. A vállalat az elsők között tette elérhetővé a webes vásárlási opciót készletes modelljeire. „A platformot már a tavaszi karanténidőszak alatt létrehoztuk, aminek köszönhetően a papírmunkát, sőt, még az átadást is meg tudtuk oldani kontaktusmentesen. A pilot projekt sikeres volt, több tucat autót adtunk el a digitalizált értékesítési folyamatban. Mára pedig tisztáztuk a jogi és technikai hátterét is annak, hogy ne csak az adminisztrációs, hanem a konkrét vásárlási folyamatot is elindíthassák ügyfeleink otthonról. A továbbfejlesztett OUTLET felületünkön az általunk forgalmazott 19 márka összes „best of” ajánlatát összegyűjtjük az érdeklődőknek, így egyedi felszereltségű és/vagy árú modellek közül válogathatnak.”

A Duna Autó Outletjéből így már nem csak lefoglalhatja a választott autót 48 órára a vevő, hanem egy egyszeri, 100.000 forintos foglalási díj átutalásával kezdeményezheti az autóvásárlás folyamatát. Ez azonban nem jelenti azt, hogy rögtön adásvételi vagy előszerződés jön létre a felek között. A foglalási díj befizetésével az ügyfél arra kap lehetőséget, hogy később megvásárolja az online felületen lefoglalt gépjárművet, elsőbbséget élvezve a többi érdeklődővel szemben. A gépjármű megvásárlására vonatkozó adásvételi szerződést a felek a vállalat telephelyén, a kiválasztott gépjármű megtekintését és kipróbálását követően kötik meg, a gépjármű-nyilvántartási jogszabályoknak megfelelő okiratba foglalt adásvételi szerződés aláírásával. Markó Zoltán kiemelte, hogy a járványhelyzetre való tekintettel, az ügyfél igényei szerint, akár kontaktusmentesen, digitális úton is intézheti a két fél a szerződéskötést. A befizetett foglalási díj teljes egészében beleszámítódik a gépkocsi vételárába, abban az esetben pedig, ha az adásvétel valamilyen oknál fogva meghiúsulna, a befizetett összeget teljes egészében visszautalásra kerül.

„Ahogy a kutatási eredmények is mutatják, az online vásárlás aránya a veszélyhelyzet feloldásával sem esett vissza korábbi szintjére. A nemrég meghozott intézkedések, szigorítások pedig ugyancsak az online tér felé fogják még jobban terelni a potenciális vásárlókat. Bízunk abban, hogy az online autóvásárlás folyamata is fokozatosan elfogadott metódussá válik ügyfeleink körében. Igaz, az autóvásárlás nagy részben egy emocionális folyamat, amihez szükség van arra, hogy az érdeklődő saját tapasztalatokat gyűjthessen a szimpatikus modellekről. Az Outlet bevezetésével nem is a teljes eljárást szeretnénk kiváltani, csak megadjuk az esélyt arra, hogy korábban begyűjtött, kellő információ birtokában, mérlegelve a lehetőségeket, nyugodt körülmények között tudjon otthonról dönteni a potenciális vásárló, miközben kedvezményes áron le is csaphat egy-egy készletes autónkra. A potenciál megvan ebben a technikai megoldásban, amivel tovább növelhető a kiszolgálás minősége. Arról nem is beszélve, hogy a szigorodó WLTP-normák és a koronavírus okozta gazdasági hatások miatt jócskán várható áremelés az autópiacon. Így aki új autót szeretne, annak érdemes még idén elköteleznie magát, hogy előnyös áron és rövid időn belül hozzájusson” – tette hozzá Markó Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...

Új trend a futárpiacon

A kiszállítási piacon látványosan nő a nagyméretű termékek rendeléseinek száma, amelyek kézbesítése speciális logisztikai megoldást igényel. A vásárlói igényeknek megfelelően, az élelmiszerek, friss-és melegételek kiszállítása mellett tovább növeli e-kereskedelmi kézbesítési portfólióját az okoslogisztikai megoldásokat...

Díjat nyert az OPPO okosmobilja

Az OPPO okoseszköz gyártó két kategóriában is megkapta a Best Product elismerést a világ legrangosabb audiovizuális és mobilelektronikai szakmai médiumainak díjátadóján. Idén a márka csúcskategóriás zászlóshajója, az OPPO Find X5 Pro nyerte el a...

Így indítja az őszt a TV2

Szeptember 3-án indítja az őszi tévés főszezont a TV2, az idén 25 éves csatorna többek között születésnapi show-val, a Sztárban Sztár leszek! új évadával és egy párkereső reality-vel készült erre az időszakra. A TV2...

Kicsit drágábban mobilozhatunk

Elsősorban a legolcsóbb, többletszolgáltatást is tartalmazó díjcsomagok ára emelkedett a hazai mobilszolgáltatóknál – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elemzéséből.A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen vizsgálja a mobilpiac változásait....

Új marketing és PR vezetővel erősít az Erste

Augusztus közepétől Blaumann Debóra veszi át az Erste Bank marketing és pr területének irányítását. A szakember feladata a pénzintézet megújulásának megjelenítése, a kommunikációs eszköztár bővítése lesz.Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing...

Fejlesztésekkel tennék hatékonyabbá a távmunkát a cégek

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Infláció: Mi legyen a megtakarításokkal?

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van...

Újabb magyar termékekkel bővült a Lidl kínálata

Magyarország különböző tájegységeiről érkező, kiváló minőségű zöldségekkel és gyümölcsökkel bővült a Lidl Magyarország Hazánk Kincsei termékcsaládja. Az áruházlánc célja, hogy ezáltal is tovább erősítse a hazai zöldség-gyümölcs ágazatot, támogassa a magyar termelőket és hozzájáruljon...

Többe kerülhet az iskolakezdés

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek...

Nők, akik megváltoztatták az informatikát

Azt gondolhatnánk, hogy az informatika nagy alakjai között csak nagy tudású, tekintélyes férfiak vannak, mintha az informatika nem nőknek való tudomány lenne. Pedig biológiailag semmivel sem alkalmasabbak a férfiak erre a szakmára, mint a...

Túl keveset isznak a magyarok

A fogyasztók többsége tisztában van az ajánlott napi folyadékmennyiség mértékével, ám jelentős hányaduk mégis a javasoltnál kevesebb folyadékot visz be a szervezetébe a Szentkirályi Magyarország megbízásából készült friss kutatás szerint. A Magyar Dietetikusok Országos...
- Hirdetés -

Don't Miss

Jobban kell küzdenünk a fogyasztók figyelméért

Egymás gondolatainak meghallgatása, egymás munkáinak megtekintése mindig inspirációt nyújt és elősegíti a megújulásra való készséget, képességet – vallja Mérő Ádám, a Coca Cola Company Consumer & Shopper Connection Director-a. A szakember a szeptember 15-i...

A marketingvezetők jó esetben interdiszciplináris gondolkozók

Manapság a marketing az egyetlen omnipotens diszciplina, amely egy vállalat működésének teljességét képes átfogni – állítja Szabó Béla. A Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója a Marketing Summitot beharangozó interjúsorozatban az mmonline.hu-nak beszélt arról, hogy milyen...

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Eszméletlenül nagy a weboldalak karbonlábnyoma

Egy átlagos internetfelhasználó éves szinten 414 kg károsanyag-kibocsátásért felelős. Egy közepes weboldal pedig 60 kg CO2e éves kibocsátással ugyanakkora környezeti lábnyommal jár, mint 4,3 millió SMS vagy napi 63 percnyi TikTok aktivitás. Bár a...

Újabb lépést tett a fenntarthatóság felé a Samsung

A Samsung jelentős előrelépést tett a mobilkommunikációs üzletág 2025-ös fenntarthatósági céljainak elérése felé. A legfontosabb kezdeményezések közé tartozik az újrahasznosított anyagok továbbfejlesztett használata és beépítése a termékekbe, a környezettudatosabb csomagolás kialakítása, valamint a régebbi...

Újabb környezetvédelmi rekord a Tiszán

Rekordmennyiségű, 2880 zsák hulladék összegyűjtésével zárult a X. Jubileumi Felső-Tiszai PET Kupa. A pillepalackokból épült hajók versenyében a legtöbb hulladékot a Siemens Energy vállalati önkéntesekből és gyerekeikből álló csapata nyerte, akik ezúttal az egy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....