- Hirdetés -

Online erősít a Duna Autó

|

Tíz évvel ezelőtt az online vásárláshoz még nagyon bizalmatlanul álltak a potenciális vásárlók, s habár az elfogadottság mértéke egyre nőtt, az igazi robbanást a 2020-as év hozta el. A koronavírus hatására ugyanis az e-kereskedelem sosem látott számokat produkált: nem csak az értékesítési számok ugrottak meg, de olyan szektorok is beléptek az online vásárlótérbe, akikről korábban elképzelni se tudtuk volna. Ilyen az autópiac is.

A GKI Digital adatai alapján elmondható, hogy mára 3,35 millióra nőtt az aktív, online vásárlók száma és, hogy a szektor egész évre vetítve is mintegy 25%-os bővüléssel számolhat. Azon már meg sem lepődünk, hogy a legfrissebb kutatási eredmények szerint az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek, egyéb FMCG termékek és távmunkához szükséges eszközök iránti kereslet mutatkozott a legmagasabbnak a webáruházaknál. Az viszont elég nagy újdonság, hogy autópiaci szereplők is internetes boltokban kínálják termékeiket. „Már évek óta tervezés alatt volt az online autóértékesítés kialakítása, de a járványügyi helyzet most gyors döntést és lépést igényelt a piac szereplőitől annak érdekében, hogy ne veszítsük el potenciális vásárlóinkat” – árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. A vállalat az elsők között tette elérhetővé a webes vásárlási opciót készletes modelljeire. „A platformot már a tavaszi karanténidőszak alatt létrehoztuk, aminek köszönhetően a papírmunkát, sőt, még az átadást is meg tudtuk oldani kontaktusmentesen. A pilot projekt sikeres volt, több tucat autót adtunk el a digitalizált értékesítési folyamatban. Mára pedig tisztáztuk a jogi és technikai hátterét is annak, hogy ne csak az adminisztrációs, hanem a konkrét vásárlási folyamatot is elindíthassák ügyfeleink otthonról. A továbbfejlesztett OUTLET felületünkön az általunk forgalmazott 19 márka összes „best of” ajánlatát összegyűjtjük az érdeklődőknek, így egyedi felszereltségű és/vagy árú modellek közül válogathatnak.”

A Duna Autó Outletjéből így már nem csak lefoglalhatja a választott autót 48 órára a vevő, hanem egy egyszeri, 100.000 forintos foglalási díj átutalásával kezdeményezheti az autóvásárlás folyamatát. Ez azonban nem jelenti azt, hogy rögtön adásvételi vagy előszerződés jön létre a felek között. A foglalási díj befizetésével az ügyfél arra kap lehetőséget, hogy később megvásárolja az online felületen lefoglalt gépjárművet, elsőbbséget élvezve a többi érdeklődővel szemben. A gépjármű megvásárlására vonatkozó adásvételi szerződést a felek a vállalat telephelyén, a kiválasztott gépjármű megtekintését és kipróbálását követően kötik meg, a gépjármű-nyilvántartási jogszabályoknak megfelelő okiratba foglalt adásvételi szerződés aláírásával. Markó Zoltán kiemelte, hogy a járványhelyzetre való tekintettel, az ügyfél igényei szerint, akár kontaktusmentesen, digitális úton is intézheti a két fél a szerződéskötést. A befizetett foglalási díj teljes egészében beleszámítódik a gépkocsi vételárába, abban az esetben pedig, ha az adásvétel valamilyen oknál fogva meghiúsulna, a befizetett összeget teljes egészében visszautalásra kerül.

„Ahogy a kutatási eredmények is mutatják, az online vásárlás aránya a veszélyhelyzet feloldásával sem esett vissza korábbi szintjére. A nemrég meghozott intézkedések, szigorítások pedig ugyancsak az online tér felé fogják még jobban terelni a potenciális vásárlókat. Bízunk abban, hogy az online autóvásárlás folyamata is fokozatosan elfogadott metódussá válik ügyfeleink körében. Igaz, az autóvásárlás nagy részben egy emocionális folyamat, amihez szükség van arra, hogy az érdeklődő saját tapasztalatokat gyűjthessen a szimpatikus modellekről. Az Outlet bevezetésével nem is a teljes eljárást szeretnénk kiváltani, csak megadjuk az esélyt arra, hogy korábban begyűjtött, kellő információ birtokában, mérlegelve a lehetőségeket, nyugodt körülmények között tudjon otthonról dönteni a potenciális vásárló, miközben kedvezményes áron le is csaphat egy-egy készletes autónkra. A potenciál megvan ebben a technikai megoldásban, amivel tovább növelhető a kiszolgálás minősége. Arról nem is beszélve, hogy a szigorodó WLTP-normák és a koronavírus okozta gazdasági hatások miatt jócskán várható áremelés az autópiacon. Így aki új autót szeretne, annak érdemes még idén elköteleznie magát, hogy előnyös áron és rövid időn belül hozzájusson” – tette hozzá Markó Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...