- Hirdetés -

Online erősít a Duna Autó

|

- Hirdetés -

Tíz évvel ezelőtt az online vásárláshoz még nagyon bizalmatlanul álltak a potenciális vásárlók, s habár az elfogadottság mértéke egyre nőtt, az igazi robbanást a 2020-as év hozta el. A koronavírus hatására ugyanis az e-kereskedelem sosem látott számokat produkált: nem csak az értékesítési számok ugrottak meg, de olyan szektorok is beléptek az online vásárlótérbe, akikről korábban elképzelni se tudtuk volna. Ilyen az autópiac is.

A GKI Digital adatai alapján elmondható, hogy mára 3,35 millióra nőtt az aktív, online vásárlók száma és, hogy a szektor egész évre vetítve is mintegy 25%-os bővüléssel számolhat. Azon már meg sem lepődünk, hogy a legfrissebb kutatási eredmények szerint az élelmiszerek, tisztítószerek, vitaminok, gyógyszerek, egyéb FMCG termékek és távmunkához szükséges eszközök iránti kereslet mutatkozott a legmagasabbnak a webáruházaknál. Az viszont elég nagy újdonság, hogy autópiaci szereplők is internetes boltokban kínálják termékeiket. „Már évek óta tervezés alatt volt az online autóértékesítés kialakítása, de a járványügyi helyzet most gyors döntést és lépést igényelt a piac szereplőitől annak érdekében, hogy ne veszítsük el potenciális vásárlóinkat” – árulta el Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója. A vállalat az elsők között tette elérhetővé a webes vásárlási opciót készletes modelljeire. „A platformot már a tavaszi karanténidőszak alatt létrehoztuk, aminek köszönhetően a papírmunkát, sőt, még az átadást is meg tudtuk oldani kontaktusmentesen. A pilot projekt sikeres volt, több tucat autót adtunk el a digitalizált értékesítési folyamatban. Mára pedig tisztáztuk a jogi és technikai hátterét is annak, hogy ne csak az adminisztrációs, hanem a konkrét vásárlási folyamatot is elindíthassák ügyfeleink otthonról. A továbbfejlesztett OUTLET felületünkön az általunk forgalmazott 19 márka összes „best of” ajánlatát összegyűjtjük az érdeklődőknek, így egyedi felszereltségű és/vagy árú modellek közül válogathatnak.”

A Duna Autó Outletjéből így már nem csak lefoglalhatja a választott autót 48 órára a vevő, hanem egy egyszeri, 100.000 forintos foglalási díj átutalásával kezdeményezheti az autóvásárlás folyamatát. Ez azonban nem jelenti azt, hogy rögtön adásvételi vagy előszerződés jön létre a felek között. A foglalási díj befizetésével az ügyfél arra kap lehetőséget, hogy később megvásárolja az online felületen lefoglalt gépjárművet, elsőbbséget élvezve a többi érdeklődővel szemben. A gépjármű megvásárlására vonatkozó adásvételi szerződést a felek a vállalat telephelyén, a kiválasztott gépjármű megtekintését és kipróbálását követően kötik meg, a gépjármű-nyilvántartási jogszabályoknak megfelelő okiratba foglalt adásvételi szerződés aláírásával. Markó Zoltán kiemelte, hogy a járványhelyzetre való tekintettel, az ügyfél igényei szerint, akár kontaktusmentesen, digitális úton is intézheti a két fél a szerződéskötést. A befizetett foglalási díj teljes egészében beleszámítódik a gépkocsi vételárába, abban az esetben pedig, ha az adásvétel valamilyen oknál fogva meghiúsulna, a befizetett összeget teljes egészében visszautalásra kerül.

„Ahogy a kutatási eredmények is mutatják, az online vásárlás aránya a veszélyhelyzet feloldásával sem esett vissza korábbi szintjére. A nemrég meghozott intézkedések, szigorítások pedig ugyancsak az online tér felé fogják még jobban terelni a potenciális vásárlókat. Bízunk abban, hogy az online autóvásárlás folyamata is fokozatosan elfogadott metódussá válik ügyfeleink körében. Igaz, az autóvásárlás nagy részben egy emocionális folyamat, amihez szükség van arra, hogy az érdeklődő saját tapasztalatokat gyűjthessen a szimpatikus modellekről. Az Outlet bevezetésével nem is a teljes eljárást szeretnénk kiváltani, csak megadjuk az esélyt arra, hogy korábban begyűjtött, kellő információ birtokában, mérlegelve a lehetőségeket, nyugodt körülmények között tudjon otthonról dönteni a potenciális vásárló, miközben kedvezményes áron le is csaphat egy-egy készletes autónkra. A potenciál megvan ebben a technikai megoldásban, amivel tovább növelhető a kiszolgálás minősége. Arról nem is beszélve, hogy a szigorodó WLTP-normák és a koronavírus okozta gazdasági hatások miatt jócskán várható áremelés az autópiacon. Így aki új autót szeretne, annak érdemes még idén elköteleznie magát, hogy előnyös áron és rövid időn belül hozzájusson” – tette hozzá Markó Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...

Rekorddal zárta az évet az AutoWallis

Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly. Ebből több mint duplájára, 8,5...

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar szakemberekkel erősít a Diageo

Új vezetőt és brand managereket nevezett ki a Diageo kelet-európai marketing csapata. A szakemberek a vállalat budapesti központjából látják el a Diageo által forgalmazott alkoholos ital márkák marketingkommunikációjával és termékinnovációval kapcsolatos feladatokat a kelet-európai...

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA