- Hirdetés -

Online veszélyek: újabb segítség a szülőknek

|

- Hirdetés -

Az online zaklatástól a csúnya beszéden és az erőszakos játékokon át a meztelenségig terjed a lista, amivel a fiatalok találkozhatnak az online térben. Ezeket a veszélyeket egyre nehezebb elkerülni, a megfelelő szabályok kialakításával azonban sokat tehetünk azért, hogy gyermekeink önállóan is biztonságosan éljenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekkel. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új, szülőknek szóló kiadványában az elérhető szülői felügyeleti alkalmazásokat mutatja be.

Ezekkel többek között kikerülhetők a gyerekek számára zavaró weboldalak, meghatározható a képernyőidő, az időkorlát pedig a hét különböző napjaira eltérően állítható be. Az alkalmazások beállításában az NMHH YouTube-oldalán elérhető videók nyújthatnak segítséget a szülőknek.

Az NMHH több kutatása is igazolta, hogy a szülő nevelési stratégiája mennyire befolyásolja a gyermek internetezési, online ismerkedési és kapcsolattartási szokásait. A Digitális Szülőség-kutatásból – többek között – az is kiderül, hogy a passzív nevelési elvet követő szülők gyermekeinek 73 százaléka jelöl vissza gond nélkül ismeretlen embereket a közösségi médiában, míg az aktív nevelési stratégiát követő szülők gyermekeinél ez az arány mindössze 27 százalék.

A digitális nevelés optimális esetben legkésőbb akkor megkezdődik, amikor a gyerek először vesz a kezébe mobil eszközt vagy használ számítógépet. A beszélgetések során kiemelt szerep jut a közösen kialkudott szabályoknak, amelyek segítségével a gyermek megtanulhatja, hogyan reagáljon ismeretlen helyzetben, hogyan hozzon a szülő nélkül is biztonságos döntéseket. További segítség a szülő számára a számítógépekre és mobil eszközökre optimalizált szülői felügyeleti alkalmazások lehetősége. Az NMHH weboldalán és a gyerekaneten.hu oldalon elérhető Van eszköz a kezedben című kiadvány a szülő és gyerek közötti beszélgetésekhez, a szabályok közös kialakításához, valamint a digitális szülői felügyelet megfelelő használatához kíván útmutatót adni, melynek elkészítésében az NMHH szakértői együttműködtek a GameStar magazin szerkesztőségével.

A készítők hangsúlyozzák, hogy a szülők az online világ kihívásaira elsősorban a személyes kapcsolat ápolásával, beszélgetéssel, a közösen kialakított szabályokkal készíthetik fel gyermeküket, ezt egészíthetik ki a technikai eszközök.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

K&H is a SkyShowtime-on reklámoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.A médiafogyasztási szokások...

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Döntött a Médiatanács, indulhat a Nemzeti Sportrádió

Közel 160 millió forint támogatást ítélt oda 29 pályázónak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a TVÁLLANDÓ2024 pályázati eljárás első fordulójában. A testület május 28-i ülésén jóváhagyta az MTVA és a Duna...

eMAG, Alza, Kifli.hu – így néz ki az e-kereskedők toplistája

Idén is az eMAG vezeti a magyar piacon működő online kereskedők rangsorát a GKID-Mastercard eTOPLISTA 2023 elemzése szerint, az Alza.hu-t és a Kifli.hu-t megelőzve. A teljes egészében magyar tulajdonú cégek között pedig az Euronics...

A mesterséges intelligencia került terítékre a legújabb L20 podcastben

A Lounge Group L20 podcastjének legújabb adása az empátia, az emberi kapcsolatok, a technológia és az érzelmi fejlődés tekintetében vizsgálja a legújabb mesterséges intelligenciával kapcsolatos innovációkat, eredményeket. A beszélgetésben két neves szakember, Tari Annamária...

Egyre többet neteznek az idősek

Növekvő ütemben terjed az internethasználat az idősebbek körében, bár a szépkorúak továbbra is lemaradásban vannak a fiatalabbakhoz képest. Egyebek közt ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss felmérése, amely az...

Többen vásárolnának fenntartható termékeket, ha olcsóbbak lennének

A fogyasztók egyharmada (31%-a) szerint az infláció jelenti az elsődleges kockázatot az országára nézve és 62% számít arra, hogy kiadásai leginkább az élelmiszerek miatt fognak növekedni. Az aggályok ellenére átlagosan 9,7%-kal többet hajlandóak költeni...

Együtt kampányol a Fuze Tea és a Tripadvisor

A teljes élet alapja, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a munka és a kikapcsolódás között a mindennapokban, és törődjünk testi-lelki egészségünkkel, amikor csak tudunk – erre a gondolatra épül a Coca-Cola portfólióhoz tartozó Fuze Tea...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újrahasznosított alkotásokból nyílt kiállítás

Egy nyolcvan kilós kolibri, hullámpapírból és kávékapszulából készült ruhaköltemények, Shrek legkedvesebb Szamár barátján lovagló ogre gyerekek. Az ÁRKÁD Bevásárlóközpontban június másodikáig között egy szokatlan és egyben lenyűgöző kiállítást tekinthetünk meg a fenntarthatóság jegyében. Képzeljünk...

K&H is a SkyShowtime-on reklámoz

Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet találkozni. A reklámok megjelenésénél a magyar bankszektorból elsőként a K&H vásárolt hirdetési felületet. Hazánkban a SkyShowtime vezette be úttörőként ezt a lehetőséget.A médiafogyasztási szokások...

Tökéletes fitneszélményt nyújt a vadonatúj okoskarkötő

A HONOR bejelentette a HONOR Band 9-et, egy modern dizájnnal és fejlett fitnesz- és egészségfigyelő funkciókkal büszkélkedő kiegészítőt. Az 1,57”-os AMOLED kijelző akár 60 Hz-es frissítési frekvenciát kínál. 96 edzési lehetőséggel a HONOR Band...

Premierekkel, népszerű sorozatokkal erősít a Max

Június igazi blockbuster hónap lesz a Maxon, hiszen megérkezik a Sárkányok háza 2. évada, exkluzív premierként érkezik Dakota Johnson romantikus filmje a Rendben vagyok?, több Jurassic Park film is, jön egy Taylor Swift doksi...

Irodapiaci trendek és az RTL új otthona a BrandManiában

A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, hogy milyen szempontok érvényesülnek az új irodaházak építése során és mit várnak el a bérlők. A műsor második felében pedig kiderül, hogy milyen az RTL új bázisa,...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...