OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.

Ezt a tendenciát tovább erősíti, hogy a 2026-os választásokhoz kapcsolódó politikai kommunikáció várhatóan már jóval a választásokat megelőzően megjelenik az OOH (out-of-home) médiában.

Ez a helyzet azt eredményezheti, hogy 2025-ben a kampányidőszakokat megelőzően a jó minőségű, szabad reklámfelületek száma az eddigieknél is korábban fog csökkenni. Ezért kiemelten fontos, hogy a hirdetők már időben megkezdjék a kampányaik tervezését és a felületek lefoglalását.

A MAKSZ Média Szekciójának javaslatai a piaci szereplők számára:

Előzetes tervezés: Amennyiben már körvonalazódnak a kampányok időzítése és céljai, javasolt mielőbb elindítani a közös munkát a kampányok megtervezésére és megvalósítására vonatkozóan.

Felületek korai foglalása: Kiemelten nagy volumenű kampányok esetén különösen indokolt a felületek mielőbbi megrendelése. Még a részleges lefoglalás is hozzájárulhat a megfelelő helyszínek biztosításához.

A MAKSZ Média Szekciója minden piaci szereplőt arra ösztönöz, hogy vegyék figyelembe a fent ismertetett piaci trendeket, és időben készítsék elő kampányaikat.